Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

STADLER EURO9000

Gestart door TECHWIL, 27 januari 2024, 10:47:14 AM

TECHWIL

Heeft iemand deze onlangs voor BELGIE goedgekeurde loc al kunnen spotten ?
Met dank
RENWIL

Powered By Diesel

Info van facebook (Belgische Treinspottersgroep)

Maandag 29-01 rijden wij met RTB CARGO de eerste rit in Belgiƫ met onze splinternieuwe Eu9000 (2019 311), wij kijken uit naar talrijke foto's en delen daarom graag de dienstregeling.
Hou er wel rekening mee dat het om een testrit gaat en dat vertraging, extra stops of uitval mogelijk zijn.
Hou het veilig en fotografeer aub enkel op openbaar toegankelijke plaatsen.

89102
Aachen-West 11u00
Hasselt 12u18 > 13u18
Aarschot 13u54
Mechelen 14u24
Gent Sint Pieters 15u23
Zeebrugge Ramskapelle 16u16
running on heavy fuel

doomslu

Heeft er iemand deze al gespot?

En zo ja, rijdt de trein nog een beetje op schema?
Ik woon namelijk redelijk op het eind van de rit en zou misschien wel eens gaan kijken.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Hij zit nu in Kapelle op den bos Luc , dus onderweg naar U.  ;)

doomslu

Inderdaad, vrij goed op tijd hier.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Powered By Diesel

Na het werk richting Hombeek getrokken om de RTB Stadler te spotten.

RTB CARGO STADLER EURO9000 2019 311 Hombeek 29012024 by W Daelmans, on Flickr
running on heavy fuel

doomslu

Top Wim, jij had zon, bij mij was 't al wat somber...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Powered By Diesel

Citaat van: doomslu op 29 januari 2024, 17:33:05 PMTop Wim, jij had zon, bij mij was 't al wat somber...

Was al wel serieus gesluierde zon, dus een beetje nabewerkt om de lok wat beter uit te lichten.
running on heavy fuel

Herwig

Euro-loc ?
De verhouding van de kast en de draaistellen doen optisch eerder denken aan een Britse loc.
En wat een rommel (armaturen) hangt er pvd aan en tussen die 3-assige draaistellen ?
Is te futuristisch voor mij, persoonlijk. ;)

55erke


erwin9

Dat is heel persoonlijk, ik vind dat een mottig ding  ;D .  Een rijdend reclamebord!
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

svvander

Wel een heel moderne loc, die voorzien is van enkele interessante zaken zoals 2x een Caterpillar C32, 8-cylinder diesel, stage 5 (hoeft geen AdBlue) en deze zou klaar zijn voor HVO-diesel (Co2 Neutraal). Er is ook een mogelijkheid om deze via afstandbediening te besturen. En blijkbaar heel veel zaken voorzien voor het confort van de bestuurder. Zou wel is loc kunnen worden die we hier vaak gaan zien. Eens iets anders den een Vectron of een Traxxx.

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

SuSke

Citaat van: erwin9 op 29 januari 2024, 20:51:33 PMDat is heel persoonlijk, ik vind dat een mottig ding  ;D .  Een rijdend reclamebord!

't is inderdaad iets anders dan groene stomers  ;D  ;D (die ook hun charme hebben, net zoals deze)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

B_Modelbouw

Een gigantische monster van een locomotief... enkele maanden geleden kwam die al voorbij in Ekeren in het witte kleur met blauwe Matterhorn reclame.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Boemeltrein

Toch eens iets anders dan Traxx, het werd een beetje saai, steeds dezelfde kasten in andere kleurtjes  ;)