Nieuws:

Nu in MSM 251 PRAKTIJK: Zelfbouw van briketten voor de stoomlocomotief * Een Railpool-TRAXX in een Lineas-jasje * Een trein voor de staalindustrie

Hoofdmenu

ESU V4.0 Function Mapping

Gestart door ERVIN, 12 januari 2024, 16:30:32 PM

ERVIN

Ik heb hier een LS Models 1801 & 1860 beide uitgerust met een ESU V4.0 decoder in sandwich rijden met een stam M6 rijtuigen , gaat prima maar om de één of andere reden kan ik niet al mijn lichtfuncties meer bedienen.
Als de 1801 de trein trekt heeft hij 2 witte lichten vooraan en geen sluitlicht , de 1860 ( op sleep) heeft dan enkel rode sluitlichten , in de omgekeerde richting gebeurt hetzelfde , dus tot daar alles perfect.
Maar ik kan geen cabineverlichting meer in/uit schakelen en beide locs hebben geen 3de frontlicht meer , hoe dit plots gekomen is weet ik niet meer , maar ik geraak er maar niet uit om die functies in " Function Mapping " terug te activeren. Kan mij iemand hiermee even verder helpen A.U.B.

Het heeft ooit wel gewerkt als je onderstaande foto bekijkt.  ;)

1860 en Captrain Vectron by Erwin Janssens, on Flickr

Dafke

ik heb de 1802 met een LP v4.0 DCC erin. Kan je daar iets mee ?

ERVIN

Hoi Dafke , sorry voor het late antwoord , ik durf het bijna niet te zeggen maar als je de kap van beide !!! loks er verkeerd terug op zet na een onderhoudsbeurt , dan werkt het niet hé , dus bij deze werken beide loks terug zoals het hoort.  :-[

Dafke

Dag Erwin,

Ben blij dat het probleem is opgelost. Is inderdaad een probleem waar je wel lang kan op zoeken.

Groetjes Dave

bekie

Ik zet altijd een eentje en een tweetje op het metalen chassis om dit te voorkomen. Ook geleerd uit ...

Dafke

Doe ik ook altijd. Bij sommige staat het er zelfs in gedrukt.