Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Van Biervliet HLD 51

Gestart door the_gold, 08 januari 2024, 12:33:40 PM

ceuleer

Je hebt het hier verkeerd gelezen, VBV heeft nieuwe tandwielen laten maken bij een andere fabrikant van tandwielen.
Dus de nieuwste modellen hebben nu andere tandwielen, en die kan je als set bij VBV bestellen voor uw oude modellen met kapotte tandwielen.
Je moet ze niet bij een andere fabrikant bestellen, VBV levert nu gewoon nieuwe betere wielassen met tandwielen.
Probleem zou dan opgelost moeten zijn.
En ik moet zeggen, ik heb 3 B-models loco's van de nieuwe reeks 55, en ik heb nog geen kapot tandwiel gehad.
Dus ik denk dat het nu allemaal in orde is. Als het goed is, mag het ook gezegd worden hé.  :)

doomslu

Blij hier iemand tegen te komen die kan lezen.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

erwin9

Ik kan wel degelijk lezen, maar ik heb nog nergens gelezen of deze vervangset ook gratis wordt aangeboden, of dat hiervoor moet betaald worden? ;D
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

patrick smout

Wielsets waren gratis, nieuw bogieontwerp tegen de, m.i. democratische, prijs van 15€ / bogie. Over dit onderwerp is er een thread van 25 pagina's waar zowat elke strekking al meerdere keren aan bod gekomen is. Ik denk ook niet dat het aantal pagina's in een thread gelimiteerd is op dit forum dus er is nog ruimte voor uitbreiding daar ...  ;)
Met vriendelijke groeten,

Patrick Smout

oebr

Citaat van: doomslu op 16 januari 2024, 12:53:25 PMHet probleem met de tandwielen deed zich voor bij de modellen van de reeks 55.
Vervangassen met tandwielen, van een andere fabrikant, zijn al jaren beschikbaar. Tot nog toe zijn er geen problemen bekend met die nieuwe tandwielen.
interessant, heb je daar een linkje heen Luc ?
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

erwin9

Citaat van: patrick smout op 17 januari 2024, 15:07:06 PMWielsets waren gratis, nieuw bogieontwerp tegen de, m.i. democratische, prijs van 15€ / bogie. Over dit onderwerp is er een thread van 25 pagina's waar zowat elke strekking al meerdere keren aan bod gekomen is. Ik denk ook niet dat het aantal pagina's in een thread gelimiteerd is op dit forum dus er is nog ruimte voor uitbreiding daar ...  ;)

Wat heeft dit te maken met gebroken tandwielen ???   ;)
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

Sicco

Wat heeft dit te maken met de nieuwe reeks 51?  ;D

ceuleer

Citaat van: erwin9 op 17 januari 2024, 15:53:49 PMWat heeft dit te maken met gebroken tandwielen ???   ;)

Tandwielen alleen zijn niet te krijgen(te koop), dus volledige set wielassen, of nieuwe bogies met wielassen erbij, deze bogies hebben dacht ik een betere stroomafname dan de oude bogies.

ceuleer

Citaat van: Sicco op 17 januari 2024, 15:55:10 PMWat heeft dit te maken met de nieuwe reeks 51?  ;D

Niks ! De reeks 51 zal geen last hebben van gebroken tandwielen, daar heb ik vertrouwen in.

Herwig

Wat ik niet begrijp is dat er niet één Ingelmunstenaar klaar & duidelijk verklaart, hier op dit MSM-forum, dat één-en-ander totaal nieuw, ànders, beter is qua aandrijving in hun reeks 51-loc. Hoe eenvoudig kan het zijn, marketinggewijs.
(en dan hoeft er niet nogmaals 25 forumpagina's aan besteed te worden ....)

erwin9

Citaat van: Sicco op 17 januari 2024, 15:55:10 PMWat heeft dit te maken met de nieuwe reeks 51?  ;D

Misschien ook eens leren lezen!  Zie berichtje #14 :
Ziet er op het eerste zicht wel een erg mooie lok uit. Op de neus merk ik wel dat de aflijning tussen de fijne gele lijn en het groen niet erg zuiver afgelijnd is.
Maar ik vrees ook dat de motorisatie dezelfde is als de eerdere Van Biervliet modellen, en dan ben ik overtuigd om dit model niet te kopen, wegens de zeer slechte kwaliteit van de aandrijving. Het breken van de tandwielen op de motor as en aandrijfassen is een oud zeer bij Van Biervliet, en blijkbaar doet men daar geen moeite om hieraan iets te verhelpen.

Dus ik pas!  Wacht wel af over een of twee jaar om te zien hoe de kwaliteit van deze lok qua aandrijving zal zijn.
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

Stieven76

#41
Citaat van: erwin9 op 17 januari 2024, 16:40:10 PMblablabla....

Ondertussen weten we je mening wel... Je hoeft het echt geen 3x te herhalen.

erwin9

Dat hoef je niet tegen MIJ te zeggen, er zijn anderen die het blijkbaar niet snappen  ;D
Maar toch bedankt dat u het ook nog eens herhaald !
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

Sicco

Citaat van: erwin9 op 17 januari 2024, 16:40:10 PM
Citaat van: Sicco op 17 januari 2024, 15:55:10 PMWat heeft dit te maken met de nieuwe reeks 51?  ;D
Misschien ook eens leren lezen!  Zie berichtje #14 :

Je mag je toon iets matigen wat mij betreft, misschien wordt het hier eindelijk eens wat leefbaarder.
Er is al een topic over de technische problemen die geschetst zijn, het is niet nodig dat hier opnieuw te starten en er is geen aanleiding ook maar aan te nemen dat het enige relatie heeft met deze nieuwe loc.

rgp

Is dat hier een forum van gatlekkers geworden waar kritische mensen de mond worden gesnoerd ?

Just a question.