Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Van Biervliet HLD 51

Gestart door the_gold, 08 januari 2024, 12:33:40 PM

Peter

#15
Vind het een prachtig model.
Moest ik Belgisch doen zou ik het direkt kopen, want ondanks de
problemen die er geweest zijn heb ik nog steeds vertrouwen in de
produkten en service van Van Biervliet

Ook andere en soms veel grotere merken hebben soms
hun problemen (en ?? service)
Met vriendelijke groeten
Peter

the_gold

Citaat van: erwin9 op 15 januari 2024, 09:30:37 AMZiet er op het eerste zicht wel een erg mooie lok uit. Op de neus merk ik wel dat de aflijning tussen de fijne gele lijn en het groen niet erg zuiver afgelijnd is.
Maar ik vrees ook dat de motorisatie dezelfde is als de eerdere Van Biervliet modellen, en dan ben ik overtuigd om dit model niet te kopen, wegens de zeer slechte kwaliteit van de aandrijving. Het breken van de tandwielen op de motor as en aandrijfassen is een oud zeer bij Van Biervliet, en blijkbaar doet men daar geen moeite om hieraan iets te verhelpen.

Dus ik pas!  Wacht wel af over een of twee jaar om te zien hoe de kwaliteit van deze lok qua aandrijving zal zijn.

Er was toch een oplossing voorzien dacht ik met betere onderdelen?

erwin9

Daar ben ik (nog) niet van op de hoogte!  Ik mag het hopen dat er eindelijk een oplossing komt, want het zou erg jammer zijn dat zo'n mooi model verpest wordt door een ondermaatse aandrijving en materialen.
We wachten af na uitlevering, op de reacties en ervaringen van de kopers. Ik ben benieuwd  ;)

Ik wil eerst rijervaringen op langere termijn zien alvorens nog een Van Biervliet te kopen.
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

Thommy

Citaat van: erwin9 op 15 januari 2024, 10:45:53 AMDaar ben ik (nog) niet van op de hoogte!  Ik mag het hopen dat er eindelijk een oplossing komt, want het zou erg jammer zijn dat zo'n mooi model verpest wordt door een ondermaatse aandrijving en materialen.
We wachten af na uitlevering, op de reacties en ervaringen van de kopers. Ik ben benieuwd  ;)

Ik wil eerst rijervaringen op langere termijn zien alvorens nog een Van Biervliet te kopen.

voor de latere HLD55's, op die doel je wss, zijn er idd andere tandwielen beschikbaar. Maar ik zie nog steeds mensen zelf andere oplossingen maken ook. Nu afwachten of die nieuwe tandwielen wel de oplossing zijn.
Greetz

Thommy

janieburton

#19
Er zijn toch geen 500 fabrieken in China die modeltreinen fabriceren.

Ik weet het niet ofwel heeft men voor de goedkoopste kunststof gekozen of de slechte fabriek in China gekozen.

Het model draagt ook mijn interesse weg maar ik heb toch nog reserves voor een model van VB gezien de problemen in het verleden.
 

SuSke

#20
Mijn Mehano's zullen de dienst uitmaken (eens ze gedigitaliseerd zijn  ???  ::) )
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ceuleer

Het zal niks voor mij worden. Ik doe er mijn Mehano's niet voor weg. Die vind ik meer dan goed genoeg.

stoomlokje

Voor mij ook niet, want ik bezit 3 prachtige Mehano 51-ers en doe ze ook zeker niet weg.

Gert1

Citaat van: erwin9 op 15 januari 2024, 09:30:37 AMMaar ik vrees ook dat de motorisatie dezelfde is als de eerdere Van Biervliet modellen, en dan ben ik overtuigd om dit model niet te kopen, wegens de zeer slechte kwaliteit van de aandrijving. Het breken van de tandwielen op de motor as en aandrijfassen is een oud zeer bij Van Biervliet, en blijkbaar doet men daar geen moeite om hieraan iets te verhelpen.


Speelt dat probleem met de aandrijving ook bij de Bolleneuzen van Van Biervliet/B-Models?

mvg,
Gert

Peter

Ja, makkelijk natuurlijk als je Mehano modellen hebt. Ga ze nog maar eens zoeken
Met vriendelijke groeten
Peter

janieburton

Citaat van: erwin9 op 15 januari 2024, 09:30:37 AMHet breken van de tandwielen op de motor as en aandrijfassen is een oud zeer bij Van Biervliet, en blijkbaar doet men daar geen moeite om hieraan iets te verhelpen.


Hebben alle modellen daar last van? (ik denk aan het Budd stel)

Als VB er niets aan wil verhelpen dan snap ik niet goed hoe er dan nog mensen iets willen kopen van VB.

Ik denk terug aan de postings die hier in het verleden zijn geplaatst naar aanleiding van het eerste probleem met de aandrijving.

Zijn er dan toen onderdelen ter vervanging geleverd of is er toen een oplossing geboden(vind de originele posting niet terug via de zoek functie)
 

doomslu

Het probleem met de tandwielen deed zich voor bij de modellen van de reeks 55.
Vervangassen met tandwielen, van een andere fabrikant, zijn al jaren beschikbaar. Tot nog toe zijn er geen problemen bekend met die nieuwe tandwielen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

eric

Citaat van: doomslu op 16 januari 2024, 12:53:25 PMHet probleem met de tandwielen deed zich voor bij de modellen van de reeks 55.
Vervangassen met tandwielen, van een andere fabrikant, zijn al jaren beschikbaar. Tot nog toe zijn er geen problemen bekend met die nieuwe tandwielen.

Waarom moet de eindgebruiker dat op een ander gaan kopen?
Van Biervliet moet die vervangassen met tandwielen aankopen bij de andere fabrikant en gratis ter beschikking stellen aan de eindgebruiker.
ps. Ik koop ook niets meer van VBV

doomslu

Die zijn gewoon te verkrijgen bij Van Biervliet, maar ze hebben ze bij een andere fabrikant laten maken, dat was wat ik wou zeggen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

erwin9

Citaat van: eric op 17 januari 2024, 08:17:36 AM
Citaat van: doomslu op 16 januari 2024, 12:53:25 PMHet probleem met de tandwielen deed zich voor bij de modellen van de reeks 55.
Vervangassen met tandwielen, van een andere fabrikant, zijn al jaren beschikbaar. Tot nog toe zijn er geen problemen bekend met die nieuwe tandwielen.

Waarom moet de eindgebruiker dat op een ander gaan kopen?
Van Biervliet moet die vervangassen met tandwielen aankopen bij de andere fabrikant en gratis ter beschikking stellen aan de eindgebruiker.
ps. Ik koop ook niets meer van VBV

Volledig akkoord met Eric!  Het kan toch niet zijn dat je een lok koopt en bij een andere fabrikant nog wat moet aankopen om de slechte kwaliteit van de ene op te lossen ??? Gewoon absurd vind ik.
Van Biervliet zou (moet) deze zelf kosteloos ter beschikking stellen!
Bij mij ook tot dan geen Van Biervliet modellen meer!!!
En het is trouwens niet ENKEL bij één model hoor !
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas