Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Modellen van het jaar 2023

Gestart door doomslu, 29 december 2023, 09:21:06 AM

oebr

#15
Citaat van: PeterVG op 29 december 2023, 21:21:38 PMEuh, waarom.

die opmerking was bedoeld als humor hoor, om de angel hier uit de discussie te trekken.

Voor alle zekerheid:  CM is wel degelijk een prachtig baantje, en LB is dat absoluut ook, een heel straf kunstwerk zelfs. Maar in Knokke hangen de gallerijen vol met dure rommel van kunstenaars die nog niet aan de enkels van Floris, Rik en Evan komen. 
Alles is dus relatief. Maar zo'n hitparade onder giganten - volgens "onze" normen - vind ik onnodig, uiteindelijk peilen ze hooguit de smaak van een relatief toevallig publiek, blijkbaar is zelfs de participatie op toeval gebaseerd - dus wat zegt zoiets?

De interesse peilen van het publiek met zo'n enquête voor "Model van het jaar" heeft ergens wel zin omdat het verwachtingen van verzamelaars/kopers duidt. Daar houden bouwers van banen hopelijk minder rekening mee.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Jurgen

Wat de algemene lijst betreft, ik snap dat er ergens een keuze gemaakt wordt om enkel nieuwe modellen op te nemen. Maar zo beperk je jezelf automatisch, want niet ieder jaar worden er massaal nieuwe modellen gemaakt.
Dat is anders wanneer het over varianten gaat, daar kan men verschillende jaren mee verder.

Daarnaast vinden sommige mensen een nieuw model in een bepaalde variant niet per se het beste model omdat die variant gewoon hun ding niet is.
Om een voorbeeld te geven, de budd is in 1 variant geproduceerd toen hij aangekondigd werd. Het is niet mijn periode die ik beoog om aan te kopen, dus heb ik geen interesse hierin. Ik beoog de periode vanaf 1995, dus wanneer dat model geproduceerd zal worden, dan zou ik er wel op stemmen. Maar omdat het dan geen nieuw model meer is, wordt dat niet meer opgenomen in de lijst waardoor mijn stem verloren gaat.

Met goederenwagens is dat net hetzelfde. Ik wil een groene B-Cargo, maar het is er één van Lineas, dus ik stem niet. Volgend jaar komt de B-Cargo wel, maar is het geen nieuw model meer en kan je er dus ook niet meer op stemmen.

Op deze manier kan ik weinig stemmen en is het eindresultaat van de stemming ook maar zo en zo denk ik dan.

Maar nogmaals, ik snap het concept en ga daar verder niet over discussiëren.

Wat de keuzes van dit jaar betreft, daar ga ik nog eens over moeten nadenken. Maar ik vrees dat er, wat mij betreft, niet veel gekozen zal worden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janieburton

Citaat van: rgp op 29 december 2023, 20:45:37 PMIk heb de lijst doorlopen en... nergens voor gestemd.
Als ik al de categorieen zag, dacht ik onmiddellijk aan het programma "l ecole des fans" op de franse tv, waar op het einde de presentator riep: "Tout le monde a gagne".
Ik heb de indruk dat iedereen iets moet winnen, en dat komt niet ten goede van de modelspoorwegliefhebber

Roland

Je slaat de nagel op de kop.

Betreffende het geldig stemmen:

Waarom moet men op drie banen stemmen om geldig te stemmen?

Om eerlijk te zijn is dit een onnodige voorwaarde om te stemmen.

Het gaat hier toch om het/de model(len) van het jaar en toch niet om de modelbaan van het jaar.

Al de voorgestelde modelspoorbanen zijn zeer zeker het bekijken waard en zijn allemaal onmiskenbare pareltjes.
 

doomslu

OPGELET!

Vandaag is de laatste dag om te stemmen!

KLIK HIER
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *