Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Aankoop vanuit UK vraagje

Gestart door svvander, 03 december 2023, 20:45:07 PM

ronny-vdv

DHL is niet interessant, want deze draagt de pakketten vanuit het buitenland over aan Bpost.
Mvg,

ronny-vdv

janieburton

Citaat van: rgp op 03 december 2023, 21:07:51 PMDie inklaring kun jezelf of via De Post laten gebeuren (extra kost +/- 35 euro).

Roland

De douane laat blijkbaar geen inklaring meer toe door privé personen(dit is mij door de douane verteld  aan de telefoon na een probleem met de inklaring van Bpost) voor pakjes van Bpost, je zou blijkbaar een nummer bij de douane moeten aanvragen dat dan toegang geeft tot een bepaald systeem van de douane; maar dat nummer bij de douane kan men niet verkrijgen als men niet aan bepaalde voorwaarden voldoet, waaronder een handelsregister/BTW nummer.
 

svvander

Typisch Belgische toestanden als ik het zo lees. We hebben dan maar besloten om het dichterbij te zoeken. Toch bedankt voor alle info.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

SirGresley

Uit ervaring ondervonden dat er geen verschil wordt gemaakt of je nu van een winkel of particulier/privé persoon laat overkomen, de kosten blijven.
Ik had gereclameerd dat ik van een privé persoon had gekocht in US maar dat maakt voor hun niks uit.
De Chinezen laten de goederen naar een Europees bedrijf komen om zo geen (of minder) kosten voor hun klanten te hebben.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Peter

#19
In Hamburg (Dtsl) is er een grote winkel met bijna uitsluitend Amerikaanse merken.
Modellen zijn ietsjes duurder dan de prijs bij bv. Walthers maar in elk geval veel goedkoper
dan wanneer je het zelf in de US besteld en shipment en import moet betalen.
Dit is wel geen UK materiaal maar er is in Dtsl ook een handelaar met ruime keuze, maar die weet ik niet meer;
Met vriendelijke groeten
Peter

Martin Welberg

CiteerThe good news is that if you despatch the items in your trunk within the next week, you will be exempt from any additional tax costs associated with these changes.

Please note that local customs duties and courier fees may still be charged, we are working on expanding this system to correctly cover landed fees in the future.

Dit gaat toch puur over het daar afhalen en meenemen in de kofferbak van je auto..

Martin Welberg

Citaat van: janieburton op 10 december 2023, 15:09:40 PM
Citaat van: rgp op 03 december 2023, 21:07:51 PMDie inklaring kun jezelf of via De Post laten gebeuren (extra kost +/- 35 euro).

Roland

De douane laat blijkbaar geen inklaring meer toe door privé personen(dit is mij door de douane verteld  aan de telefoon na een probleem met de inklaring van Bpost) voor pakjes van Bpost, je zou blijkbaar een nummer bij de douane moeten aanvragen dat dan toegang geeft tot een bepaald systeem van de douane; maar dat nummer bij de douane kan men niet verkrijgen als men niet aan bepaalde voorwaarden voldoet, waaronder een handelsregister/BTW nummer.

Hoe doen ze dat dan als je wat aan te geven hebt als je uit de boot of het vliegtuig komt, moet je je dan eerst inschrijven bij de KVK?

Martin Welberg

Citaat van: ronny-vdv op 09 december 2023, 18:34:31 PMDHL is niet interessant, want deze draagt de pakketten vanuit het buitenland over aan Bpost.

Grappig, dat terwijl DHL een van de weinige vervoerders is met eigen vrachtvliegtuigen.

SuSke

Die overdracht gebeurt in België.
Ze vervoeren tot het eerste grote depot van BPost en dragen daar alles over aan BPost voor de lokale belevering.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SirGresley

http://www.gmens.nl/

Godfather Models & supply uit NL heeft ook Engels materiaal.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

janieburton

Citaat van: Martin Welberg op 12 december 2023, 11:56:15 AM
Citaat van: janieburton op 10 december 2023, 15:09:40 PM
Citaat van: rgp op 03 december 2023, 21:07:51 PMDie inklaring kun jezelf of via De Post laten gebeuren (extra kost +/- 35 euro).

Roland

De douane laat blijkbaar geen inklaring meer toe door privé personen(dit is mij door de douane verteld  aan de telefoon na een probleem met de inklaring van Bpost) voor pakjes van Bpost, je zou blijkbaar een nummer bij de douane moeten aanvragen dat dan toegang geeft tot een bepaald systeem van de douane; maar dat nummer bij de douane kan men niet verkrijgen als men niet aan bepaalde voorwaarden voldoet, waaronder een handelsregister/BTW nummer.

Hoe doen ze dat dan als je wat aan te geven hebt als je uit de boot of het vliegtuig komt, moet je je dan eerst inschrijven bij de KVK?

Hier gaat over zendingen per post, daar laten de douane geen inklaringen meer toe door particulieren.

In de ferry havens en op de luchthavens kan je nog altijd goederen aangeven( of ze betrappen je met meer dan toegelaten) en dan "moet" de douane het werk doen
 

evan

Citaat van: SuSke op 12 december 2023, 13:42:03 PMDie overdracht gebeurt in België.
Ze vervoeren tot het eerste grote depot van BPost en dragen daar alles over aan BPost voor de lokale belevering.

Toch Straf want alles wat ik uit UK door DHL laat komen wordt geleverd door DHL en zij doen de Douane formaliteiten.  21% BTW plus 17,5 Euro vaste kost.  Niet meer en niet minder. 
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ramdani

zal afhangen vanuit welk land en welke DHL het behandelt, leveringen uit Duitsland via DHL worden overgedragen aan BPost;
c+k-rail/weichen walter flexrail met Roco z21 start,Digikeijs decoder en terugmelding,iTrain
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

Martin Welberg

Citaat van: janieburton op 17 december 2023, 01:30:07 AM
Citaat van: Martin Welberg op 12 december 2023, 11:56:15 AM
Citaat van: janieburton op 10 december 2023, 15:09:40 PM
Citaat van: rgp op 03 december 2023, 21:07:51 PMDie inklaring kun jezelf of via De Post laten gebeuren (extra kost +/- 35 euro).

Roland

De douane laat blijkbaar geen inklaring meer toe door privé personen(dit is mij door de douane verteld  aan de telefoon na een probleem met de inklaring van Bpost) voor pakjes van Bpost, je zou blijkbaar een nummer bij de douane moeten aanvragen dat dan toegang geeft tot een bepaald systeem van de douane; maar dat nummer bij de douane kan men niet verkrijgen als men niet aan bepaalde voorwaarden voldoet, waaronder een handelsregister/BTW nummer.

Hoe doen ze dat dan als je wat aan te geven hebt als je uit de boot of het vliegtuig komt, moet je je dan eerst inschrijven bij de KVK?

Hier gaat over zendingen per post, daar laten de douane geen inklaringen meer toe door particulieren.

In de ferry havens en op de luchthavens kan je nog altijd goederen aangeven( of ze betrappen je met meer dan toegelaten) en dan "moet" de douane het werk doen

Ik wil niet veel zeggen, maar volgens mij gaat dat al jaren via de transporteur. Via de post, een verscheping, ik heb nog nooit in de 30 jaar dat ik nu zaken doe met het buitenland zelf de douane formaliteit af moeten handelen.

janieburton

Brucargo staat vol van die bedrijven(Danzas, Nippon Expres, enz....) die cargo/goederen behandelen.

Vroeger ging ik zelf naar Brucargo (en daarna ging ik dan met de vrouw in Brussel winkelen), in het hoofdgebouw had de douane lokketen( die zijn nu gesloten) waar men de documenten die de douane had verzonden gaf en betaalde (moest soms wel lang wachten want er stonden ook vele douanedeklaranten), als men het pakje in de depot moest halen ging dan eerst in de self service restaurant een koffietje drinken en dan naar de depot.

Nu is dat sinds vele jaren afgeschaft en doet de post dat tegen betaling.

Ik heb nog geprobeerd om bij de douane zo'n aansluiting te bekomen zodat ik de inklaring zelf kan doen en zo kan besparen op de kosten die Bpost aanrekent voor hun " slechte inklaringsservice" maar daar ik geen BTW nummer gaat dat niet.

Heb het vorig jaar meegemaakt ik betaal aan Bpost en normaal is het pakje dan binnen de week bij mij thuis en na een week nog niets, ik ga kijken op de track and trace en zie dat het pakje nog steeds in behandeling is en na 2 weken nog niets bel naar de klantendienst en daar zeggen ze me dood leuk dat het pakje is terug gezonden naar afzender, ze hebben me wel alles terug betaald van de inklaringskosten.