Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Foto toestel probleempje

Gestart door Peter, 21 oktober 2023, 18:37:50 PM

Peter

Zit momenteel in de problemen met mijn foto toestel (niet de goedkope Nikon Coolpix) maar mijn
Panasonic Lumix  FZ82. Het toestel funktioneerde op zich heel goed, maar sinds dat ik een tijd geleden
op mijn PC gehakt werd (is opgelost) kan ik de opnames niet meer op mijn PC zetten. En om eerlijk te zijn, de CD die
er ooit bijhoorde met het programma ben ik kwijt geraakt.
Heeft iemand zo'n programma en kan die mij een kopie bezorgen, of weet iemand waar ik zo'n CD kan kopen.
De fotograaf hier in de buurt kan mij er niet aan helpen
Bedankt alvast
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

perk

ik vind niet direct iets als download op de Panasonic website, maar is het geen optie gewoon de SD kaart uit het toestel te halen en in je PC uit te lezen?

Ik gebruik al lang niet meer de Canon en Nikon programma's hiervoor, gewoon een simpel SD kaart lezertje

Klaas Zondervan

Eens met Patrick. Gewoon een simpel kaartlezertje, dan heb je helemaal geen speciale programma's nodig. Misschien zit die kaartlezer al in je PC ingebouwd.

Ik vind het maar vreemd dat fabrikanten kiezen voor een manier waarbij je een extra programma nodig hebt. Mijn huidige camera is een Rollei. Die sluit ik met een kabeltje aan op mijn PC en wordt gezien als een externe harde schijf. Geen extra programma nodig. Ik maak ook veel foto's met mijn telefoon, en daar gaat het op dezelfde manier. 

Stieven76

Ik heb een GoPro camera. Werkt ook op dezelfde manier. Usb kabeltje er in aan de pc en deze wordt weergegeven als een extra schijf.
En als we op de club beelden willen overzetten wordt er soms gewoon het sd kaartje gedeeld.

ACFI

Als je PHOTOfunSTUDIO gebruikte, dan kan je die nog steeds downloaden bij Panasonic.

De versie waarnaar men verwijst in de (online) handleiding staat hier: https://av.jpn.support.panasonic.com/support/global/cs/soft/download/d_pfs99pe.html

De verschillende versies (de nieuwste is 10.1) vind je ook hier: https://av.jpn.support.panasonic.com/support/global/cs/soft/download/.

ACFI

Peter

Zucht, zucht, het is me gelukt
Zoals altijd het toestel met het bijliggende kabeltje aan de PC aangesloten, doch ditmaal aan de zwarte plug in plaats van de de blauwe (stond zo in de uitleg) en dan kreeg ik verbinding en funktioneerde het uitstekend. Kreeg zelfs alle foto's,ook die van 2021 en 2022, in de lijst.
bedankt allemaal voor jullie raad
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Het enige probleem dat ik nog heb is dat de foto's die ik nu maak
steeds als video van ongeveer 1 sekonde verschijnen, en dus even een beweging maken en dus
niet als foto.
Met vriendelijke groeten
Peter

Martin Welberg

Waarschijnlijk staat je camera op 4K burst modus. Terugzetten naar single shot.