Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

B-Models herfstfolder

Gestart door loco, 10 oktober 2023, 17:54:01 PM


Jurgen

Die AM ziet er leuk uit.

Al probeer ik nu info te vinden of zij ooit met zo'n blauwe streep hebben gereden op de rokersafdelingen? Een snelle zoektocht op het www levert geen foto's op. Dat kan 2 dingen betekenen: ofwel hebben ze inderdaad nooit een blauwe streep gehad, ofwel heb ik niet goed gezocht! :D

Wie kan helpen?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

VBS

Al probeer ik nu info te vinden of zij ooit met zo'n blauwe streep hebben gereden op de rokersafdelingen?

Vraag me af of ik dezelfde folder zie ,een AM 56 de 145 , en ik zie niet echt een blauwe streep ??
Bert
Modeltreinen met Belgische sfeer ...

Driesel

Citaat van: VBS op 11 oktober 2023, 16:53:38 PMVraag me af of ik dezelfde folder zie ,een AM 56 de 145 , en ik zie niet echt een blauwe streep ??
Bert
Ik vroeg me net hetzelfde af  ;)
Ik bespeur ook geen enkele blauwe streep op het model

In mijn eigen bestanden heb ik deze foto nog gevonden van de 133 uit 1998:


er is wel wat vervuilwerk aan het model  ;)

belgianrailways

Op deze treinstellen bevonden zich geen blauwe lijnen maar borden (zie rode pijlen) met de aanduiding "Niet roken/Non fumeurs" op de niet-rokerscoupés.

 

JerryCrazy

De blauwe "rokers" regel werd pas op 01/01/1995 toegepast.

De Budd die Van Biervliet hier illustreert, dateert uit de jaren 1980. (geen gele kleur op de balg)

De blauwe streep is nooit toegepast op MS54 en MS56. ;)

Jurgen

Citaat van: VBS op 11 oktober 2023, 16:53:38 PMAl probeer ik nu info te vinden of zij ooit met zo'n blauwe streep hebben gereden op de rokersafdelingen?

Vraag me af of ik dezelfde folder zie ,een AM 56 de 145 , en ik zie niet echt een blauwe streep ??
Bert

Euh, ja, misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt. In de folder is inderdaad geen blauwe streep en dat model zal ook kloppen.
Maar ik probeer mijn modellen te situeren in de periode dat het reizigersmaterieel een blauwe streep kreeg voor de aanduiding van de rokersafdeling. Als deze stellen dat nooit gehad hebben, dan kon deze misschien wel in mijn collectie komen.

Maar Jérôme (JerryCrazy) en Dominique (belgianrailways) geven eigenlijk de info die ik nodig had, waarvoor dank. Dit model ga ik dus niet kopen, ik wacht op een model met gele kleur op de balg.

Grappig toch hé, zo'n forum. Iemand die iets vraagt, zonder goed na te denken, iemand die het niet goed snapt, iemand die een foto deelt en iemand die (per ongeluk?) toch het antwoord geeft waarnaar gezocht wordt. Lijkt me een perfecte omschrijving hoe een forum werkt.  :D
Bedankt allemaal voor de hulp!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.