Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Fleischmann 2007 - 2008

Gestart door locomotion, 07 december 2006, 08:06:44 AM

locomotion

Nu Fleischmann leveringen voor Belgi? in de toekomst niet meer via de Nederlandse invoerder zouden geco?rdineerd worden (wat eigenlijk jammer zou zijn), blijft Fleischmann wel verder denken aan de aanmaak van nieuwe modellen naar Belgisch voorbeeld. Hierbij zou wel meer aandacht besteed worden aan de juiste overeenkomst met Belgische voorbeelden. Iets wat in het verleden wel eens met de mantel van de groene verf toegedekt werd. Hiervoor is de (nieuwe) Belgische invoerder en de oude Belgische vertegenwoordiger een dossier aan het voorbereiden in samenwerking met een Belgische expert die al heel wat dossiers heeft klaargemaakt voor Belgische producties en dus niet alleen M?rklin adviseert.
Uiteraard wordt het geen nieuw Fleischmann model, maar wordt een bestaand model gebruikt. Aangezien er niet zoveel modellen meer beschikbaar zijn die in aanmerking komen zou het wel eens een heruitgave van een bepaald type kunnen worden.
Wanneer ik weet welk model in aanmerking wordt genomen, zal ik niet nalaten dit te posten.
Locomotion

ERVIN

Hoi Locomotion, ik denk dat Fleischmann veel mensen zou blij maken moesten ze terug de Falls in blauwe en groene livrei uitbrengen.
Ik zou in ieder geval nog 15 Falls willen in bruine livrei.[;)]

tufken

En wie is die nieuwe Belgische invoerder?
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

tufken

citaat:
Geplaatst door mark7758

Als jij het weet? [;)]



Nog niks van gehoord, ik zal morgen eens bellen.

En hoe is het ermee?
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


ERVIN

Met mij is ook alles goed, ik heb je nog een mail gestuurd, nog niet gezien??[:I]

mark7758

citaat:
Geplaatst door tufken

citaat:
Geplaatst door mark7758

Als jij het weet? [;)]



Nog niks van gehoord, ik zal morgen eens bellen.

En hoe is het ermee?


Goed. En alle spullen goed ontvangen?
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

mark7758

Tufken. Ik heb de info thuis. Fleischmann verandert iets. Maar niets schokkend. En geen nieuwe importeur.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Peter

Fleischmann, tja, dat merk is mijn favoriet. Anderen zullen de voorkeur geven aan andere merken, maar voor mij komen zij op de eerste
plaats. Niet dat ik alles nu weer perfekt vind, maar de rij-eigenschappen van de loks zijn uitstekend. Geruisloos,stevig en met goede trek-kracht. Ze zijn uitstekend afgewerkt en zeer modelgetrouw en je kan ze gemakkelijk demonteren voor decoder-inbouw en onderhoud. Fl.heeft mooie goederenwagens, maar de reizigers wagens vind ik dan maar niets (althans de meeste toch) Ik hou niet van verkorte wagens, maar ja..smaken verschillen. De rails, ondanks goede kwaliteit zijn (voor mij) te grof met rails van 2,5 mm hoogte.
De draaischijf is dan weer heel goed, zo goed dat M? ze ook gebruikt.
Ik weet het, ze brengen ieder jaar maar een beperkt hoeveelheid nieuwigheden maar meer moet dat niet zijn.En als laatste:Ze leveren een heel goede service (dienst na verkoop) en de bazen  (gebroeders Fleischmann) zijn zelf modelspoorders, wat nog eens een extra dimensie geeft aan het merk. Ja...ik weet het : ieder zijn voorkeur h??
Met vriendelijke groeten
Peter

BD1701

Volgens mij zal er bij Fleischmann nie zo heel veel veranderen, volgens de info die ik gekregen heb op de modelspoorexpo. De plannen voor het toekomende materiaal dat ze gaan uitbrengen naar Belgisch voorbeeld zijn trouwens al min of meer bekend voor 2007, dus ik maak mij nog nie dierekt zorgen, ik heb het volste vertrouwen in Fleischmann en in onze invoerder Robert Deneef.
 

mark7758

En daar verandert niets aan.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

locomotion

Ik dacht dat Hobby Train de invoerder was voor Belgi? en Deneef vertegenwoordiger voor Belgi?. Misschien veranderd er hierin iets in 2007 en wordt Deneef nu ook invoerder en trekt Fleischmann Nederland zich terug? Veel verschil zal het niet maken. Mijnheer Deneef doet zijn werk goed en dat zal niet veranderen door nu plots invoerder te worden. Misschien dat hij dan de stock Belgisch materiaal van Nederland overneemt.
Locomotion