Micromotor.EU nieuwe ombouwsets

Gestart door Ed ten Dam, 29 juni 2023, 18:48:07 PM

Ed ten Dam

Iedere maand levert Micromotor.eu een reeks aan nieuwe klokankermotor ombouwsets. Onderstaand de nieuwigheden van juni 2023:

TT
TA002 Arnold ASF Klokankermotor ombouwset
TP001F Piko  BR 182, BR 223, ER 20, Hercules, Rh 1047, Taurus Klokankermotor ombouwset

H0
HLM001 Lima V 188, BR 288, D 311 Klokankermotor ombouwset
HLM002C Lima, Jouef FS 261 0004, SNCF C 61000, SNCF 030 DA 46, TSO AT2-PE018 Klokankermotor ombouwset
HMT005 Märklin / Trix BR 61, Henschel-Wegmann-Zug Klokankermotor ombouwset (Sinus Motor)
HMT006 Märklin / Trix MAK, MAK 1204, MAK 1206, ÖBB 2070, NS 6400, SNCF 46100, CFL 1500, SBB Am 842 Klokankermotor ombouwset
HR028C Roco BR 98.7, Bay. BB II, Mallet, Werklok VOEST, Vorarlberger Illwerke, Südzuckerwerke Regensburg Klokankermotor ombouwset
HR029C Roco BR 80 (Neues Modell) Klokankermotor ombouwset
HR030C Roco BR 110, BR 140, US FP7 Klokankermotor ombouwset
HR031C Roco BR 24, PKP Oi2

De ombouwsets zijn via onze dealers te verkrijgen. Dealer overzicht







Ed

Ed ten Dam

Micromotor.eu heeft wederom H0 + TT ombouwsets

TT
TP002C Piko  BR 147, BR 187, BR 388


H0
HLM003G Lima V 36, V 236, WR 360C14, SNCB 231001, FS D236, DR BR 106
HLM004G Lima V 20, BR 270, ÖBB 2061
HP002 Piko Piko Hobby BR 101, SBB AM843, G1206, G1700, NS 6400
HP003C Piko Piko BR 01.5, BR 03 , BR 38, BR 41, SNCF 230, PKP OK 2-5, KSStEB XII
HR032G Roco  BR 491, ET 91, Gläserner Zug, SBB Ee 3/3
HR033F Roco  BR 43, BR 44, SNCF 150X  - oudste Model met zilveren wielen!
HR034C Roco  SNCF RGP X 2700
HRI001F Rivarossi BR 96, Gt2 x 4/4






De ombouwsets zijn via de dealers te verkrijgen.

Ed

Ed ten Dam

Micromotor.eu hheeft wederom nieuwe ombouwsets (H0 + TT), enkele wormwielen en tandwielen

TT
TP003G Piko BR 151
TP004C Piko ICE 3


H0
HLI001C Liliput DB/DRG BR 91, KPEV T93, ÖBB Rh 691, NS 7501, SNCF 130 TA, SNCB reeks 93
HMT007G Märklin / Trix DB VT 62, DRG VT 858/ 859, SNCB Serie 600
HMU001C Modellbahn Union Klv 20 Draisine
HP004G Piko BR 01, BR 03, BR 41, V300, BR 130/132/232/Ludmilla Alt (DDR productie)
HR035C Roco SBB Be 4/6 II
HR036C Roco BR 193, Vectron, ÖBB Rh 2016, CD Rh 754 / Rh 750
HTR002G Trix BR 73, K.Bay.Sts.B. Gattung DXII , Pfalz P2 II (oude uitvoering)
HTR002G Trix DRG E 05, DB BR 92






Wormwiel en tandwielen
W0.3-5-6 M0.3 D=ø5 L=6 DI=1.5 mm
G0.4-3.6-3.5-7T M0.4 D=ø3.6 L=3.5 DI=1.5 mm 7 tanden(Märklin)
G0.4-4-3.5-8T M0.4 D=ø4.0 L=3.5 DI=1.5 mm 8 tanden(Märklin)
G0.5-5-2-8T M0.5 D=ø5 L=2 DI=1.5 mm 8 tanden(Lima)
G0.5-6-3-10T M0.5 D=ø6 L=3 DI=1.5 mm 10 tanden(Fleischmann 564602)
G0.5-7-3-12T M0.5 D=ø7 L=3 DI=1.5 mm 12 tanden(Fleischmann 564601)





De nieuwigheden zijn via dealers te verkrijgen.
Ed

Ed ten Dam

Micromotor.eu heeft nieuwe ombouwsets (H0 ) en cardankoppelingshouders

HBR001C Brawa / Märklin Köf II
HLI002C Liliput BR 52
HLI003 Liliput BR 05 (Motor met cardankoppeling)
HLI004 Liliput BR 18.4, S 3/6, DR BR 12, BBÖ BR 214.10 ÖBB T12 006, BR 78
HLI005C Liliput BR 01.10, BR 05 (Motor met wormwiel), BR 011, BR 012
HLI006C Liliput BR 18.3, Bad IVh
HP005C Piko BR 82, BR 95

cardankoppelingshouders
SP001    ø 5 x 7 - ø 1.5 mm
SP002    ø 4 x 7 - ø 1 mm
SP002A    ø 4,5 x 7 - ø 1 mm
SP003    ø 4 x 4.7 - ø 1 mm
SP004    ø 4.9 x 8 - ø 1.5 mm
SP005    ø 7.2 x 11.2 - ø 2 mm
SP006    ø 4.9 x 12.5 - ø 1.5 mm
SP007    ø 7.2 x 6.5 - ø 1.5 mm
SP008    ø 7.2 x 6.5 - ø 2 mm
SP009    ø 4 x 4.7 - ø 1.5 mm
SP010    ø 4.5 x 7 - ø 1.5 mm
SP011    ø 4.9 x 12.5 - ø 2 mm
SP013    ø 4.5 x 4.3  - ø 1 mm
SP014    ø 6.5 x 7  - ø 1.5 mm











De ombouwsets en kardankoppelingshouders zijn via de dealers verkrijgbaar.
Dealer overzicht Micromotor dealers
Ed

janieburton

Raar dat men ook voor de nieuwe Piko's ombouwsets verkoopt daar de huidige/nieuwe Piko's toch heel goed rijeigenschappen hebben.

Over de rijeigenschappen de oude Piko's van ten tijde de DDR is om niet over naar huis te schrijven.
 

Ed ten Dam

Citaat van: janieburton op 04 februari 2024, 13:40:32 PMRaar dat men ook voor de nieuwe Piko's ombouwsets verkoopt daar de huidige/nieuwe Piko's toch heel goed rijeigenschappen hebben.
Over de rijeigenschappen de oude Piko's van ten tijde de DDR is om niet over naar huis te schrijven.

Een deel van de klanten koopt klokankermotoren omdat ze een defecte of een mindere kwalitatieve motor willen vervangen. Daarnaast is er een aanzienlijke groep mensen die standaard overal klokankermotoren inbouwd! Dit omdat de motoren stiller zijn, rustiger lopen, bij minder dan 1 volt reeds werken en een zeer laag stroomverbruik hebben (Bij DCC is het gebruik van een booster een zeldzaamheid geworden!).

Als je eenmaal met klokankermotoren hebt gereden, wil je steeds meer modellen die dit soort motoren hebben. Daarom zijn de verkopen van de ombouwsets/motoren voor de oude modellen gelijk aan de verkopen van ombouwsets/motoren voor nieuwe modellen, dit in tegenstelling wat sommige klanten verwachten!

Ed