Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Controllers gaugemaster

Gestart door Davson, 22 mei 2023, 09:40:24 AM

Davson

Hallo iedereen,

Na wat denkwerk over digitaal,denk ik het toch ( voorlopig? )analoog te houden...
Vooral omdat ik niet megahandig ben om in een klein locje te solderen, ik heb nog wel wat oudere locs waar je niet zomaar de platines kan van omwisselen...het is dus een kwestie van geen brokken te maken ::)

Ik heb dus eens rondgekeken voor analoge controllers.
Blijkbaar heeft na marklin, rokuhan er,maar ook gaugemaster, speciaal voor Z .

Daar spreekt het model Q me wel aan,omdat je er 4 onafhankelijke rijkringen kan mee besturen.
Het zou handig zijn om vanaf 1 controller de hele baan die uit 4 kringen zou bestaan te kunnen besturen.

Heeft hier iemand ervaring mee?
En waar kan je deze evt. Kopen?

mahtoska1

Een goede keuze om analoog te blijven. Ik heb echter geen ervaring met deze Gaugemaster.
Zoek anders ook eens op https://f.z-freunde-international.de/

Tothebeach

Citaat van: Davson op 22 mei 2023, 09:40:24 AMNa wat denkwerk over digitaal,denk ik het toch ( voorlopig? )analoog te houden...
Vooral omdat ik niet megahandig ben om in een klein locje te solderen, ik heb nog wel wat oudere locs waar je niet zomaar de platines kan van omwisselen...het is dus een kwestie van geen brokken te maken ::)

Niet dat ik kan helpen hiermee, maar bovenstaand is herkenbaar (alleen dan h0 en h0e). Gaugemaster is een betrouwbaar merk, ik gebruik al jaren de handcontrollers (2 verschillende types) en ze bevallen me prima. Helaas voor jou, heb ik er één tweedehands en de ander nieuw (maar dan voor de brexit) gekocht. Maar bij Gaugemaster zelf kan je ze wel bestellen. Communicatie met Gaugemaster ging in het verleden wel goed, dus je zou kunnen vragen wat de kosten zouden worden bij versturen naar het vaste land.

Groet,
michel

Davson

Ok,

Bedankt voor de antwoorden.het is blijkbaar geen echt 'gekend' merk,maar wel een goed.

Ik zal eens bij gaugemaster zelf informeren.

rgp

Michel,

Als je in Engeland bestelt, vraag steeds of ze zonder VAT willen versturen, dat bespaart je 20%.

Roland

Klaas Zondervan

Gaugemaster is wel een gekend merk, in die zin dat ik er vaak advertenties van heb gezien. Maar alleen in Engelstalige tijdschriften.

Op het vasteland heb ik één winkel gevonden die spullen van gaugemaster verkoopt:
https://www.modellbahnunion.com/e-vendo.php?a=search&SearchStr=gaugemaster
De controllers zie ik er niet bij, maar je zou daar eens kunnen informeren.