Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Graag advies

Gestart door Janssfs, 03 december 2006, 23:46:13 PM

Janssfs

Graag had ik jullie advies. Ik zit vrij beperkt van ruimte, maar gezien ik behoorlijk wat HO materiaal beschil wens ik toch bij HO te blijven.
De gele delen zijn zichtbaar. De andere wil ik wegsteken in scenery.
Het bovenste deel zit onder een schuin dak. Indien ik een etage daar zou bijmaken kan dit enkel op een enkele rail.
Er zit 1 keerlus bij om niet steeds dezelfde trein in dezelfde richting te zien rijden. Ik ben er zelf al een tijdje aan het tekenen, maar ik blijf steeds in dezelfde pot roeren. Mochten jullie een alternatief zien, laat het maar weten.
De getekende ruimte is de maximale oppervlakte. De deur is geen probleem, maar ik moet er wel langs links inkunnen en er eventueel tussen staan.
Jan

imghttp://i147.photobucket.com/albums/r317/IVAO-BE/test.jpg/img
 

INFO

Hi ssfs,

Als je maar 1 keerlus gebruikt in je ontwerp, dan zal een trein daar 1 maal gebruik van kunnen maken. En zal voor de rest altijd in dezelfde richting zijn rondjes blijven rijden. Dus heb je hetzelfde probleem. Je moet dus minstens twee keerlussen gebruiken, of helemaal geen. De tweede lus is er dus voor om de trein weer de andere richting in te krijgen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

ERVIN

Hoi SSFS, ik zou,persoonlijk,je station aan de andere kant zetten, nu heb je daar een spoor dat eigenlijk voor niets dient, of moet dit een inhaalspoor voorstellen??

Als je je station nu aan de andere kant zet dan heb je plaats om een klein industrieterrein te maken daar waar je nu je station hebt staan.

Snap je??

Het is maar een idee hoor, en idd wat INFO zegt is natuurlijk waar, met ??n keerlus ben je niets als je je treinen telkens in een andere richting door je station wil laten rijden.

Janssfs

Het tweede spoor is eigenlijk een alternatief als schaduwstation, vandaar dat het zich niet in de gele (zichtbare zone) bevindt.

Wat betreft 1 keerlus, ik krijg er geen tweede meer tussen [:(]

Jan
 

INFO

Dan kun je die ene keerlus ook gewoon achterwege laten. Maar ik denk dat het wel mogelijk is, als je maar wil.

Hier een optie, heb even een willekeurig railmerk genomen.




Alleen de waarheid ligt in het midden.

Janssfs

[:)] bedankt INFO, had ik nooit gevonden!!
Geeft idd. de mogelijkheid om daar te switchen.

Ik had eigenlijk verwacht dat jullie gingen zeggen dfat het tedruk was voor de beperkte oppervlakte. Of valt dit nog mee?

Jan
 

ERVIN

Te druk ssfs???

Dan moet je eens bij mij komen kijken.[:I]