Nieuws:

Nu in MSM 240 DOSSIER: Het CIWL-restauratierijtuig 'Pistoiesi' in dienst bij de NMBS

Hoofdmenu

Roco HLD53

Gestart door eve, 04 mei 2023, 09:31:16 AM

eve

Dag Suske,

Het is niet zozeer de ASB-assen naar binnen zetten maar de contactassen naar buiten. Maar het komt op hetzelfde neer.
De reden is de detectie. Een as zonder ASB doet de bezetmelding sneller naar "bezet" schakelen dan een op dat gebied "onbetrouwbare" ASB-as.

Ik werk zelfs nog het liefste met locs ZONDER ASB's.

Mvg, Erik.

Klaas Zondervan

Citaat van: eve op 28 juni 2023, 21:58:50 PMIk werk zelfs nog het liefste met locs ZONDER ASB's.
Mijn idee. Ik heb van al mijn locs en treinstellen de assen met ASB vervangen door assen zonder, voor zover mogelijk.
Bij enkele was het te ingrijpend en daar heb ik het maar zo gelaten.
Zeker op een vlakke baan zijn ASB's nergens voor nodig en eerder nadelig.

eve

Ik moet dit draadje nog afsluiten.
De lok is naar tevredenheid omgebouwd en zal deze week aan de eigenaar geleverd worden.
Een ombouwset(je) zit er vooreerst niet in.
Het is vrij omslachtig met veel bewerkingen en mogelijke valkuilen.
Dat is zeker niet iedereen zijn bier.

Mvg, Erik.

PeterVG

Dankjewel Erik voor alle moeite.