Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

verwijderd

Gestart door n/a, 01 december 2006, 00:22:29 AM

n/a

#45
He, he,

Ik sta tenminste niet alleen. En het is ook zo dat veel fabrikanten dit ook niet willen. Maar de meeste fabrikanten zijn niet bij machte dit ook daadwerkelijk te controleren en al helemaal niet bij de vele onder aannemers. En op papier mag het er mooi uit zien allemaal, maar ik heb geleerd dat papier geduldig is.

Nokia (Fins bedrijf) heeft zelf mensen in dienst die dit controleren, maar ook zij vechten tegen de bierkaai. Hier is ook een mooie documentaire over geweest.

Havoc

#46
citaat:
Met het (weinige) geld dat zij verdienen, kunnen zij naar hun normen heel wat doen. Dit wil niet zeggen dat ik deze praktijken goed keur.


Toch eens iemand die het durft zeggen. Het is niet omdat ze ginder weinig verdienen dat ze er niets mee kunnen doen. Waar ik gewerkt heb werd uitbesteed naar India omdat dat goedkoper was dan hier mensen aan te nemen. Maar die ingenieurs ginder, die leven wel in wat voor ons onbetaalbare villa's zijn, met personeel! Dus zelfs al verdienen ze minder dan ik, ze leven ermee in grotere luxe. Dat is uiteraard relatief, maar simpelweg beweren dat omdat ze minder verdienen ze het slechter hebben is even goed van de pot gerukt.

citaat:
dat op vrij korte termijn (10 ? 20 jaar) er nog weinig "echte productie" in Belgi? (en Europa) zal verwezelijkt worden en dat onze economie zal draaien op dienstverlening en transport


Trouwens, die "dienstverlening" dat is ook maar een holle doos. Op wat ga je diensten verlenen? Op iets waar je zelf geen controle hebt en niets van afweet? De eindklant weet dat ook gauw en gaat op zoek naar de bron. Waar sta je dan? Hetzelfde bedrijf wou overschakelen op 80% "services". Geen producten meer zelf maken, meer winst... Zolang je de enige bent is dat geen probleem, maar als iedereen dezelfde dozen verkoopt, dan is het de goedkoopste die services levert. En dat kunnen ze tegenwoordig even goed van enkele duizendenden kilometer verder.

En transport heeft ook zijn beste tijd gehad. Wacht maar wat daar te gebeuren staat als de benzine het dubbel kost van nu. En dat gaat geen 10 jaar meer duren.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jean

#47
citaat:
Geplaatst door jarikd

IJsbeer  
citaat:
Dat men je daarvoor van het forum mikt lijkt mij een typisch voorbeeld van nederlandse kneuterigheid.


Laten we het toch even verduidelijken.

.....
Probleem is meer dat enkele leden zo veel verbondenheid voelen met hun merk dat zij zeer bedreven zijn in speculeren, erbij halen van randzaken en al dan niet bewust trekken van onjuiste conclusies. Dat alles om hun eigen merk op te bouwen en andere merken af te breken.
......

Groeten,
Jarik



Deze ten laste legging klinkt inderdaad erg misdadig. [xx(] [;)]
Drastische maatregelen konden niet uitblijven [}:)]


Gr
Jean




Koen

#48
Daar ben ik het volledig mee eens Johan (Havoc) maar dit is nu net het punt. Als we niet meer produceren en enkel maar aan dienstverlening doen, lopen we het risico dat onze economie in elkaar zakt. Het is zoals je aan haalt, we zijn niet de enigste in en buiten Europa. Er is veel concurentie. Het enige waarop we ons kunnen onderscheiden is de prijs en de kwaliteit van de dienstverlening, maar wat als de kwaliteit van ten koste gaat van de prijs?
Nooit te oud om te leren

zoeffie

#49
citaat:
Geplaatst door Davy



Ik zal even hier het bericht neerzetten wat ik heb mogen ontvangen.

Zoals je inmiddels gemerkt zult hebben is jou de toegang tot het Beneluxspoor.net forum ontzegd.

We hebben je meerdere malen gewaarschuwd hiervoor en in het draadje over de ?kwaliteit Piko? ben je wederom te ver gegaan en na overleg met de andere moderators ben je nu geband van het forum,voorgoed.

Dat was even de offici?le mededeling namens alle moderators van Beneluxspoor.net





Davy

Als je toch het bericht openbaar maakt in een forum wil je dan ook het gehele bericht plaatsen??
Volgens mij stonden er nog zeker een regel of 10 onder.

Dat is wel zo eerlijk, dan zien de mensen ook echt alles.

Chris

#50
Ik geef nog een afsluiting, kunnen onze Belgische vrienden ook zien dat het geen Nederlandse kneuterigheid is........[V]

Davy is met open armen door mijzelf ontvangen op het nieuwe forum van BeneluxSpoor. Wetende van de eerdere ban op beneluxrail.net

Ik heb em diverse malen beschermd, door aan te geven tegen andere moderators, dat niet alleen Davy, maar ook andere forumleden er wel eens wat kunnen plaatsen waarvan je kromme tenen krijgt.

Echter, op een gegeven moment bleef Davy provoceren.Al dan niet bewust.
Toen zijn er ook netjes waarschuwingen uitgegaan.

Die legt Davy steevast naast zich neer, en hebben we nu besloten tot een ban. Een ban komt tot stand na goedkeuring van 12(!!) moderators, dus dat zegt al heel wat lijkt me.

Sommige zullen ons dat niet in dank afnemen, andere wel.
Zoals men hier al schrijft, gooien we niet iemand van een forum omdat ie pro marklin is.
Ook niet omdat Davy eens geroepen heeft dat we achterliepen qua forum. Ik heb toen al aangegeven dat een forum moeilijk kan achterlopen, dat ligt dan aan de gebruikers...die voeden het forum met informatie.

Ik wens Davy veel plezier op dit en andere fora.
En vind het als oprichter van BeneluxSpoor bijzonder jammer dat we deze stap hebben moeten zetten.

Groeten

Chris

DHG500

#51
citaat:
Geplaatst door Davy

.... Op de Duitse forums moesten ze er erg om lachen.....Want op de Engelse en Duitse forums heb ik geen centje pijn en worden mijn bijdragen ook veel meer gewaardeerd...


Ja, enthousiasme alom:
citaat:
Wasndas?
Autor: FrankForsten
Datum:   03-12-06 16:16

Davy schrieb:

> I am a member of a trainclub.

Mein Gott, Du mu?t ein Guru sein! Hast Du auch einen Schwarzen G?rtel?

> I have seen more locs then a lot of you here.
> We have members who have hunderds of locs.

Und Dein Dings ist gr??er, Dein Auto schneller, Deine Hotmail-Adresse sch?ner, usw., usw.

Ich kenne einen M?rklinisten, der hat die Kartons waschkorbweise unter der "Anlage", ist aber unf?hig, seine IB zu bedienen. Das ist der Unterschied zwischen Qualit?t und Quantit?t.

> And Germans are perfect in making their own economy and lives
> to a hell on earth. You germans are only just starting to
> reform your econmy.

Was hat das jetzt mit dem Artikel ?ber den kaputten Pikowagen zu tun? Vermutlich kommt dann im n?chsten Beitrag, da? wir immer noch alle Nazis oder zumindest p?dophlie Katholiken sind. G?hn.

Geh doch bitte wieder spielen!

Sch?ne Gr??e, Frank

Zie het EisenbahnKurier forum:http://www.eisenbahn-kurier.de/foren/phorum-3.4.3a/read.php?f=13&i=7803&t=7764

Fijne wijze om de Duitsers even te laten kennis maken met Davy, de on(der)gewaardeerde 'luis-in-de-pels'.
Hoe bedoel je subtiel, 'Germans...making their own .. lives a hell on earth'?

Met die steeds weer terugkerende toonzettingen (ik herinner mij ook een bijdrage in een forum waarin de Chinezen even verdoemd worden) kan ik mij een ban goed voorstellen. Om je dan te beklagen in een ander forum vind ik persoonlijk niet sterk overkomen.
Ook ik ga wel eens over de schreef maar verschuil mij niet achter betweterigheid of smoesjes. Zit ik fout, dan zit ik fout en ben ik de eerste om dat toe te geven...

Met vriendelijke groet,

Bob

(DHG500)

ERVIN

#52
t'Ja, als je dit hier leest wat Davy allemaal durft zeggen, ik zou ook niet twijfelen over een ban!!![:(!]

Persoonlijke vraag aan Davy; wat wil je hier eigenlijk mee bereiken??

Brunel

#53
citaat:
Geplaatst door Havoc

citaat:
Met het (weinige) geld dat zij verdienen, kunnen zij naar hun normen heel wat doen. Dit wil niet zeggen dat ik deze praktijken goed keur.


Toch eens iemand die het durft zeggen. Het is niet omdat ze ginder weinig verdienen dat ze er niets mee kunnen doen. Waar ik gewerkt heb werd uitbesteed naar India omdat dat goedkoper was dan hier mensen aan te nemen. Maar die ingenieurs ginder, die leven wel in wat voor ons onbetaalbare villa's zijn, met personeel! Dus zelfs al verdienen ze minder dan ik, ze leven ermee in grotere luxe. Dat is uiteraard relatief, maar simpelweg beweren dat omdat ze minder verdienen ze het slechter hebben is even goed van de pot gerukt.



Het zijn niet de ingenieurs waar Davy zich zorgen over maakt, maar over het gros van de fabrieksarbeiders. Daar hoef je je echt weinig illusies over te maken. Een 12-urige werkdag is het begin, maar gedwongen overwerk is normaal en extra betalen ho maar. Verplicht leven in woonkazernes op het fabrieksterrein komt veel voor en vanzelfsprekend worden dan kost- en inwoning op het salaris ingehouden. Arbeidsomstandigheden die ziekmakend zijn. Etc., etc.. Er zijn stapels rapporten over.

Zoals eerder gezegd, volstrekt vergelijkbaar met de toestanden hier 100 jaar geleden met dit verschil dat Chinezen niet het recht hebben zich te organiseren en voor hun belangen op te komen.
Net als toen hier geldt nu ook in China dat het voor velen toch een verbetering is in vergelijking met het alternatief. Dat bedoelde Koen volgens mij en niet die ingenieurs.

Ik vraag me wel eens af of die 1-kind politiek op den duur niet tot een tekort aan arbeidskrachten gaat leiden en hoe zich dat dan gaat ontladen. Zeker niet saai daar.

martintje

#54
Ik kan Davy alleen maar bedanken voor weer wat kostelijke uurtjes leesplezier op diverse fora.
Alleen jammer dat als je hem een hand wil geven als hij op je stand komt en dan schuchter doorloopt en dan weer wel de stand durft af te kraken op een forum.
Maar buiten dat, wat zouden we toch zonder die clown moeten [:o)][:D]
Mvg Marty

n/a

#55
citaat:
Geplaatst door DHG500

citaat:
Geplaatst door Davy

.... Op de Duitse forums moesten ze er erg om lachen.....Want op de Engelse en Duitse forums heb ik geen centje pijn en worden mijn uantit?t.

> And Germans are perfect in making their own economy and lives
> to a hell on earth. You germans are only just starting to
> reform your econmy.

Was hat das jetzt mit dem Artikel ?ber den kaputten Pikowagen zu tun? Vermutlich kommt dann im n?chsten Beitrag, da? wir immer noch alle Nazis oder zumindest p?dophlie Katholiken sind. G?hn.

Geh doch bitte wieder spielen!

Sch?ne Gr??e, Frank[/i]
Zie het EisenbahnKurier forum:http://www.eisenbahn-kurier.de/foren/phorum-3.4.3a/read.php?f=13&i=7803&t=7764

Fijne wijze om de Duitsers even te laten kennis maken met Davy, de on(der)gewaardeerde 'luis-in-de-pels'.
Hoe bedoel je subtiel, 'Germans...making their own .. lives a hell on earth'?

Met die steeds weer terugkerende toonzettingen (ik herinner mij ook een bijdrage in een forum waarin de Chinezen even verdoemd worden) kan ik mij een ban goed voorstellen. Om je dan te beklagen in een ander forum vind ik persoonlijk niet sterk overkomen.
Ook ik ga wel eens over de schreef maar verschuil mij niet achter betweterigheid of smoesjes. Zit ik fout, dan zit ik fout en ben ik de eerste om dat toe te geven...








Waarom zet je dit ook niet neer.

Davy schrieb:

> [Bilder]

naja, immerhin hast Du Mut. Und ich habe vor jedem Respekt, der eine eigene Anlage hat. Besser als Sessel-Modellbahner auf jeden Fall und es gibt auch DC-Anlagen, die ?hnlich aussehen...

Ein richtiges "nice layout" aus Holland mit M?rklingleis findet man ?brigens hier:

http://www.osterthun.com

Frits ist ein M?rklinist, aber auch ein guter Modellbahner und -bauer - ohne CS.

Tot ziens, Frank

Durf wordt ook weleens beloond.



Bovendien moet ik erg lachen als moderators van een ander forum hier hun daad moet gaan verantwoorden. [:D] Bovendien met zoveel moderators kan het niet goed gaan daar. Overdaad schaadt.

En als ik bij ieder nieuwtje een waarschuwing krijgt ja dan trek ik mij daar niet zoveel van aan. En als ik zeg dat daar geen sodemieter van klopt dan zijn sommigen daar ook al op hun teentjes getrapt.En krijg ik een waarschuwing

Bovendien is er gehandeld zonder enige kennis van zaken. Ik kan alles wat ik neerzet onderbouwen. Ik heb op dat gebied nu eenmaal een ijzersterk geheugen. En ik mag dan af en toe ongelukkig overkomen, maar er zit altijd een waarheid in mijn woorden. Maar wel draag ik graag informatie uit en neem daarvoor ook tijd om dit aan beginners uit te leggen. Dat dit nu toevallig Marklin is kan ik ook niet helpen. Als ik met tweerail zou rijden, dan zou dit ik wel met deze merken doen.

Bovendien moet er af en toe geprovoceerd worden om een forum levendig te houden. Aan goedkope producten zitten altijd ook nadelen.
Dat zeg ik hier en op andere forums al een tijdje hoor. En als ik hier een bewijs voor vindt flippen sommige mensen volledig door. Prachtig vind ik dat.

Dat is hetzelfde van het persoonlijk bericht dat ik kreeg van Esu op een Duits forum. Dan weet ik tenminste dat ik een harde klap hebt uitgedeeld en dat ik op de goede weg zat.

Bovendien is er nu even hier geen 2-rail / 3 rail strijd.
Maar de belangrijkste reden dat ik geschorst bent is dat ik zogenaamd mijn 2 rail clubgenoten belachlijk hebt gemaakt.

Ik citeer:
"In het topic ?wie is er lid van een modelbouwvereniging? ? had je in mijn ogen al een ban te pakken!

Zoals jij je mede clubgenoten onderuit haalt die een voorkeuze hebben voor gelijkstroom materiaal is ronduit schoftig!

Dat je Pro-M?rklin bent is geen probleem, dat je alles onderuit haalt wat geen M?rklin is moet je ook geheel zelf weten mits het onderbouwd is (en daar ontbrak het bij jou nogal eens aan). Maar mede clubgenoten op een openbaar forum het verwijt maken (wat totaal niet onderbouwd was) dat ze niks doen en dat alleen de M?rklinisten van de vereniging bijna alles doen slaat dus werkelijk helemaal nergens op."

Het is een algemeen feit dat ik mij nauwelijks bemoei met tweerail onderwerpen, behalve als een tweerail rijder zich met een Marklin onderwerp gaat bemoeien. Ja dan kan je van mij een reactie krijgen.

Helaas is het bij ons een feit dat Marklinisten de hele club draaiende houden, het hele bestuur op 1 na is marklinist, van de beheerders is de meerderheid Marklinst. Dit zijn gewoon harde feiten. Verder heb ik zelf bij ons tijdens de laatste ledenvergadering waar ik niet bij kon zijn, een brief van mijn hand laten voorlezen dat er een einde moet komen aan de 2-rail / 3 rail groepen en dat er meer moet worden samengewerkt.

Weet je wat het grootste probleem is bij veel modelspoorders ze hebben hele grote ego's kunnen moeilijk dingen aan andere uitleggen en  samenwerken met anderen is voor velen al te veel gevraagd. Bovendien kunnen velen geen kritiek incasseren. Nou ik heb er geen moeite mee. Op Beneluxspoor waar ik dit artikel ook heb neergezet wordt ik nu aan alle kanten ook lekgeschoten en ik kan mij daar niet eens verdedigen, dat zou ik wel kunnen hoor. Want hun beveiliging is zo lek als een zeef, maar wat heb ik daar aan. Bij mij krijg je pas respect als je dit verdiend.

Bovendien denken velen alles beter te weten. Ik ben een van de weinigen hier die bijna alles hier onderbouwt met links waar ik deze info heb gevonden. Dat zouden anderen ook eens moeten doen.
Bovendien ben ik ook 1 van de weinigen hier die lokbeschrijvingen maakt en neerzet hoe de trein zich houdt in de harde alledaagse praktijk. Dat kunnen veel meer mensen hier doen. Waarom ben ik op dit gebied de bijna de enige die dit doet? Ik vind rijeigenschappen van een lok belangrijker dan dat een loc een mm tekort of te lang is. Wat heb ik aan een lok die perfect is, maar klote rijeigenschappen heeft.

Maar dit geldt voor bijna alle forums. Enige uitzondering hierop is Marklin usersnet. Deze hebben een enorme collectie treinbeschrijvingen.













n/a

#56
citaat:
Geplaatst door martintje

Ik kan Davy alleen maar bedanken voor weer wat kostelijke uurtjes leesplezier op diverse fora.
Alleen jammer dat als je hem een hand wil geven als hij op je stand komt en dan schuchter doorloopt en dan weer wel de stand durft af te kraken op een forum.
Maar buiten dat, wat zouden we toch zonder die clown moeten [:o)][:D]



Moet je maar geen testbaan aanbieden op een beurs met een niet goed werkende IB. Met bemensing van mensen die niet weten hoe een IB werkt. En dan zeggen het ligt aan de Marklinloc. Ik ben hem zelfs gaan ruilen. Maar daar had ik hetzelfde resultaat mee. Ik heb de loc uiteindelijk getest op een Belgische Marklin digitale modulebaan. En zie hij deed het perfect. Mijn Dank is groot aan de Leuvense modelspoor groep geloof ik.

En ja dan krijg je van mij kritiek. Ik zelf zou alles even controleren of alles het doet.


DHG500

#57
Davy,

door de wijze waarop jij je mening op de diverse fora plaatst ontneem je je mede (model)spoorhobbyisten de kans om iets te leren van de ongetwijfeld bruikbare ervaring in jouw grijze cellen. Jij stookt ieder (en nu overdrijf ik bewust) gesprek dermate op tot een verhitte en 'op de man gespeelde' discussie dat een leerzame kennisuitwisseling onmogelijk wordt.
Door je communicatiestijl gaat alle zinvolle energie verloren in zeer persoonlijke en haatdragende reacties. Dat ik me kan vinden in de daarop uitgereikte 'ban' zal je niet verrassen vermoed ik.

Wil je werkelijk het niveau van je medehobbyisten verhogen ga dan de dialoog aan i.p.v. kracht-/machtargumenten over de schutting te gooien en vervolgens de hielen te lichten en je te gaan beklagen op een ander forum.

En wat betreft het aan de kaak stellen van mensonterende toestanden, daar zijn andere gremia voor. Wordt lid van een mensenrechtenbeweging, een politieke partij of desnoods van een radicale splintergroepering en probeer langs hun communicatiekanalen je medehobbyisten zodanig te beinvloeden dat hun aankoopgedrag zodanig veranderd dat ze alleen nog 'groene' modelspoorproducten kopen. Het zal je inmiddels toch wel duidelijk zijn dat de meeste Nederlandse fora (kennelijk wordt je in het buitenland wel met open armen ontvangen als ik jouw selectie van reacties lees) daar niet van gediend zijn?
Met vriendelijke groet,

Bob

(DHG500)

Klaas Zondervan

#58
citaat:
Geplaatst door Davy

Helaas is het bij ons een feit dat Marklinisten de hele club draaiende houden, het hele bestuur op 1 na is marklinist, van de beheerders is de meerderheid Marklinst. Dit zijn gewoon harde feiten. Verder heb ik zelf bij ons tijdens de laatste ledenvergadering waar ik niet bij kon zijn, een brief van mijn hand laten voorlezen dat er een einde moet komen aan de 2-rail / 3 rail groepen en dat er meer moet worden samengewerkt.

Davy,
zoals altijd bij jou: de feiten kloppen, maar hoe die feiten zijn ontstaan, daarvoor ontbreekt bij jou elk begrip.
Ik zal dat hier op het forum niet gaan uitleggen, dat doe ik wel een keer als we elkaar weer zien op de club.

zoeffie

#59
Davy,

Nogmaals, plaats het gehele bericht en niet delen hiervan dan zien de mensen hier ook wat er precies is geschreven en niet alleen wat jouw goed uitkomt.
Maar goed ik plaats het zelf wel.

En voor de duidelijkheid, ook dit was niet de reden dat jij een ban te pakken hebt maar zoals Chris heeft beschreven alle dingen bij elkaar.
Het stukje over je clubleden was een reactie op persoonlijke titel omdat ik dit persoonlijk vrij onbeschoft vond. De mensen waar jij het hier over hebt zijn ook lid van ditforum.

citaat:

Davy,



Zoals je inmiddels gemerkt zult hebben is jou de toegang tot het Beneluxspoor.net forum ontzegd.
We hebben je meerdere malen gewaarschuwd hiervoor en in het draadje over de ?kwaliteit Piko? ben je wederom te ver gegaan en na overleg met de andere moderators ben je nu geband van het forum,voorgoed.

Dat was even de offici?le mededeling namens alle moderators van Beneluxspoor.net

Nu nog iets op persoonlijke titel.
In het topic ?wie is er lid van een modelbouwvereniging? ? had je in mijn ogen al een ban te pakken!
Zoals jij je mede clubgenoten onderuit haalt die een voorkeuze hebben voor gelijkstroom materiaal is ronduit schoftig!
Dat je Pro-M?rklin bent is geen probleem, dat je alles onderuit haalt wat geen M?rklin is moet je ook geheel zelf weten mits het onderbouwd is (en daar ontbrak het bij jou nogal eens aan). Maar mede clubgenoten op een openbaar forum het verwijt maken (wat totaal niet onderbouwd was) dat ze niks doen en dat alleen de M?rklinisten van de vereniging bijna alles doen slaat dus werkelijk helemaal nergens op.
Waar haal jij het lef vandaan om deze mensen zo in het openbaar te vernederen? Ik zou mezelf diep schamen maar zeer waarschijnlijk doet dit gehele bericht je totaal niets.
Dat is ook precies de reden dat je nu een ban te pakken hebt op ons forum.
Onze mening is dat jij toch nooit zal veranderen en wij hebben geen zin om elk bericht van jouw in de gaten te moeten houden.
Bij deze vaarwel en ik hoop echt dat je jezelf op de andere forums beter gedraagt of gaat gedragen zodat de andere leden of gebruikers van die forums zich niet steeds aan jou lopen te ergeren wat je wel bij ons op het forum wel veroorzaakt hebt.



En je reactie op deze mail was nu niet echt van iemand die begript toont zullen we maar zeggen.

Voor mij is het nu gedaan.
De gehele reactie staat nu online zodat de mensen op dit forum hun eigen mening kunnen vormen over dit alles.

Ik moest mezelf hier ook niet verantwoorden maar ik vond het wederom erg laag van je om maar een gedeelte van het mailtje te citeren en te doen overkomen dat je vanwege het draadje "kwaliteit Piko"geband zou zijn.
Het enige wat ik hier aan jou heb gevraagd heb is:

citaat:

Davy

Als je toch het bericht openbaar maakt in een forum wil je dan ook het gehele bericht plaatsen??
Volgens mij stonden er nog zeker een regel of 10 onder.

Dat is wel zo eerlijk, dan zien de mensen ook echt alles.



Dat heb je niet gedaan, ik dus nu wel.