Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

verwijderd

Gestart door n/a, 01 december 2006, 00:22:29 AM

Jean

#30

Ik vrees dat je stout geweest bent Davy. [:p]

Sterkte de komende tijd. [8D]


Groet,
Jean

Blausee-Mitholz

#31
citaat:
Geplaatst door Jean_Hoogstad


Ik vrees dat je stout geweest bent Davy. [:p]



Krijgt Davy op 6 december een enkele reis Spanje? [:p][:D][:o)]

Mvg, Johan.

n/a

#32
Ik lig daar niet wakker van hoor. Dat forum gaat de zelfde weg als haar voorloper dat ik heb toen ook al voorspeld. Maar dan krijg je een antwoord van hoe durf je.

Op het Eisenbahn curier forum heb ik trouwens hele leuke reacties gekregen. Ook dat er met de kwaliteit van kunststof in China wordt gerommeld. Maar gezien het de werkomstandigeheden daar en het gebruik van de vele onderaannemers verbaast het mij niets dat er productie series door de mand vallen.

Klaas Zondervan

#33
citaat:
Geplaatst door Davy

Ook dat er met de kwaliteit van kunststof in China wordt gerommeld. Maar gezien het de werkomstandigeheden daar en het gebruik van de vele onderaannemers verbaast het mij niets dat er productie series door de mand vallen.

Dit zijn weer van die lekker suggestieve opmerkingen.
Allereerst suggereer je dat die Piko dingen in China gemaakt worden. Hoe weet je dat zo zeker?
Dan suggereer je dat de Chinezen een slechte kwaliteit kunststof leveren. Hoe weet je dat zo zeker? En meer precies: kun je aangeven wat het verschil is tussen de Chinese kunststof en de Duitse?
En tenslotte: wat weet je van de werkomstandigheden en de organisatiestructuren in China?

Kortom, hier doe je precies waar ysbeer je tegen waarschuwt: je bent de feiten en je eigen mening door elkaar aan het roeren.Ik zou wel eens willen dat je je bij de echte feiten houdt.Hoewel dat niet mee zal vallen, want die ken je niet, net zo min als wij.

n/a

#34
Ik zag gisteren een mooie documentary over de speelgoedsector in China en die werd uitgezonden op Canvas geloof ik. Maar ik heb ook al vele andere gezien hoor. Vertel mij maar niets over China of we krijgen weer ellenlange discussies, die ik ook op vele Duitse forums heb gevoerd ook via persoonlijk berichten.

Maar deze bijdrage wil ik wel even vermelden.
"We had a discussion about the problems of the materials used some month ago. I have carriages made in China, which are two years old, which have different problems. We discussed that in the thread mentioned.

The problem there seems to be how to contol the factorers in Asia.
All the famous producers now order carriages or parts of them in China and so the problem is now, what is specified and how can I trust what is delivered, that what specified or other material.
Good material can be spoiled when it is not handled with care, when it is not used as it has to be in production. It is no secret, that an engine for 70 Euro is made of cheap material, which might be bad.
I see another problem with material which gets older and older.
The material reacts like glass."

http://www.eisenbahn-kurier.de/foren/phorum-3.4.3a/read.php?f=13&i=5874&t=5774


ysbeer

#35
Davy
Als ik mij niet vergis,ben jij de (op zijn bels)uitbater van total train in valkenburg,die nu dus tot marklin shop wordt gepromoveert(andere keuze ook mogelijk).
Als ik me niet vergis dan begrijp ik jou een stuk beter.

Als ik me wel vergis,corrigeer mij direct en hardhandig.

o ja Probeer niet op te vallen met je talen kennis dus schrijf gewoon nederlands,het afdwingen van respect moet je anders doen.

wim ysbeer

n/a

#36
Je vergist je totaal. Ik ben geen handelaar. Een goede handelaar laat zijn gezicht als hij slim is hier ook nooit zien. Het heeft geen enkele nut namelijk.

Wel ben ik iemand die gemakkelijk info oppakt en zeer snel kan lezen.

Bovendien zeg ik dingen die anderen niet willen horen of weten. En daar maak je geen vrienden mee. Maar ik vind wel dat mensen recht hebben op de waarheid al is die niet altijd zo fraai.

Bovendien je hoeft maar naar buiten te kijken en naar het weer van de afgelopen maanden te kijken om te zien dat het niet goed gaat. Mijn Afrikanen doen het nog altijd perfect en staan volledig in december 2006 nog in volle bloei en niet een beetje ook. Dat is wel eens vaker al gebeurd de afgelopen jaren maar niet zoals nu.

En als mensen goed lezen dan lezen ze ook vaak genoeg dat ik ook kritsch ben over mijn eigen materiaal. Ik ben zowiezo een zeer kritisch iemand en onderbouwen doe ik misschien niet altijd voldoende, maar ik ga er vanuit dat ik dit hier niet op de universitaire manier hoeft neer te zetten. Maar als daar behoefte aan is wil ik dit wel doen hoor. Maar dan wil ik goed onderbouwde antwoorden met bronvermeldingen. En in onze multi media wereld is de wereld heel klein geworden. In 10 minuten ga je de wereld rond.

Groeten,
Davy Walvis

Klaas Zondervan

#37
citaat:
Geplaatst door Davy

Wel ben ik iemand die gemakkelijk info oppakt en zeer snel kan lezen.

Davy, ik moet toegeven dat je een ijzersterk geheugen hebt voor bepaalde dingen. Maar wat er bij jou aan ontbreekt is dat je te weinig inzicht hebt om de juiste verbanden te leggen of de juiste conclusies te trekken.


Blausee-Mitholz

#38
citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Davy

Wel ben ik iemand die gemakkelijk info oppakt en zeer snel kan lezen.

Davy, ik moet toegeven dat je een ijzersterk geheugen hebt voor bepaalde dingen. Maar wat er bij jou aan ontbreekt is dat je te weinig inzicht hebt om de juiste verbanden te leggen of de juiste conclusies te trekken.





Och Klaas, dat zie je wel meer bij universitaire opgeleide nietsnutten [:o)]

Mvg, Johan.

Havoc

#39
citaat:
Bovendien zeg ik dingen die anderen niet willen horen of weten. En daar maak je geen vrienden mee.


Daar heb je overschot van gelijk.

citaat:
Maar wat er bij jou aan ontbreekt is dat je te weinig inzicht hebt om de juiste verbanden te leggen of de juiste conclusies te trekken.


Er zijn er hier nog meer die helemaal geen verbanden kunnen leggen.

Geloof nu allemaal eens dat het echt niet zo simpel is. De economie (en je eigen omgeving) zijn heus niet meer beperkt tot je eigen achtertuin of landje. Het zit enorm complex in elkaar, maar vergeet Occam niet! De simpelste uitleg is meestal de juiste.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

jarikd

#40
IJsbeer  
citaat:
Dat men je daarvoor van het forum mikt lijkt mij een typisch voorbeeld van nederlandse kneuterigheid.


Laten we het toch even verduidelijken.

Davy zal niet van het forum gegooid zijn voor het plaatsen van een negatief stukje over Piko. Noch voor in het verleden plaatsen van positief nieuws over Marklin. Eerder voor het aggressief overkomen op forumleden die negatief schrijven over Marklin en positief over andere merken.

Uitzonderingen buiten beschouwing gelaten hebben de leden van beneluxspoor geen problemen met negatieve berichten over Piko en andere merken. Ook heeft men geen problemen met positieve berichten over Marklin. Noch bij Beneluxrail, noch bij beneluxspoor heb ik gezien dat iemand van het forum werd gegooid omdat hij zich een keer wat ongenuanceerd uit.

Probleem is meer dat enkele leden zo veel verbondenheid voelen met hun merk dat zij zeer bedreven zijn in speculeren, erbij halen van randzaken en al dan niet bewust trekken van onjuiste conclusies. Dat alles om hun eigen merk op te bouwen en andere merken af te breken.

Groeten,
Jarik
Haalt toch uit den vreemde niet, hetgeen uw eigen land u biedt

Peter

#41
Wat mij opvalt is dat er zo (door enkele) negatief over China wordt gedaan. Blijkbaar wordt dan toch over het hoofd gezien dat veel technologisch hoogwaardige produkten in China geproduceerd worden, en niet alleen voor of door Duitse firma's. Ook een aantal Belgische en Nederlandse bedrijven produceren of hebben vestigingen in China. Dit hoeft ook niet een negatieve invloed op onze eigen economie te hebben, maar het helpt wel dikwijls om produkten betaalbaar te houden (zoals onze computers bv.)
Met vriendelijke groeten
Peter

n/a

#42
Ik zou zeggen lees artikelen en bekijk de documentaires eens over de werkomstandigheden in China.

Ik ben ook niet tegen de ontwikkeling van China. Wel tegen machtsmisbruik en uitbuiting van grote groepen mensen.
Het enige wat nu gebeurt is dat een kleine groep mensen heel vlug heel rijk aan het worden zijn.

En dit allemaal ten kostte van wat ........ dat mag je zelf invullen.

Havoc

#43
citaat:
Blijkbaar wordt dan toch over het hoofd gezien dat veel technologisch hoogwaardige produkten in China geproduceerd worden, en niet alleen voor of door Duitse firma's. Ook een aantal Belgische en Nederlandse bedrijven produceren of hebben vestigingen in China. Dit hoeft ook niet een negatieve invloed op onze eigen economie te hebben, maar het helpt wel dikwijls om produkten betaalbaar te houden


Neen, maar er komt wel heel wat bij kijken om de dingen daar draaiende te houden zoals je hier als vanzelfsprekend acht. De invloed op onze economie trek ik in twijfel. Maar ik beweer dan ook niet om er alles van te weten...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Koen

#44
@Peter,

Mijn schoonbroer leidt een bedrijf dat afvoerroosters e.d. maakt. In juli is hij naar China geweest om de productie te controleren. Je houdt het niet voor mogelijk in wat voor erbarmelijke omstandigheden die mensen moeten werken. Ik heb een foto-reportage van deze reis gezien. Die mensen werken zoals men hier 100 jaar geleden werkten. Bovendien werken deze mensen 10 tot 12 uur per dag aan - voor ons gezien - een honger loon. Maar je moet ook de andere kant van de medaille zien. Deze mensen zijn blij dat ze kunnen werken en dat ze iets verdienen. Met het (weinige) geld dat zij verdienen, kunnen zij naar hun normen heel wat doen. Dit wil niet zeggen dat ik deze praktijken goed keur.
Dus ja, ik ben het voor een deel met Davy eens maar je moet het anderzijds kunnen bekijken vanuit hun standpunt. Dit maakt het allemaal wat genuanceerder.
Verder denk ik dat het niet zo eenvoudig is om in te schatten wat de economische invloed is op de Westerse wereld. Ik denk wel dat we de loonkostverschillen niet mogen onderschatten. Ik vrees met de huidige evolutie dat op vrij korte termijn (10 ? 20 jaar) er nog weinig "echte productie" in Belgi? (en Europa) zal verwezelijkt worden en dat onze economie zal draaien op dienstverlening en transport (met bijhorende overslag).

mvg
Koen

Nooit te oud om te leren