Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

verwijderd

Gestart door n/a, 01 december 2006, 00:22:29 AM

n/a

Nou ik wens iedereen hier nog een goede dag en heb mijn bijdragen die mijn bezit zijn verwijderd. Ik kan mijn tijd beter gebruiken dan op heilloze en ten dode opgeschreven forums.


wisselstromer

#1
een zonnige kijk op piko[8D][:D]
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Klaas Zondervan

#2
Het is op zich een kwalijke zaak dat modellen zo in elkaar schrompelen.
Toch ook nog een puntje van kritiek op dat artikel: er staat dat er volgens een expert aanmerkelijke kwaliteitsverschillen kunnen zijn in polystyreen. Dat is op zich een onzinnige opmerking want polystyreen is polystyreen, punt.
Maar kwalijker is dat daarmee wordt gesuggereerd dat alle modellen van polystyreen zijn. En daar geloof ik nou net niks van.


T03

#3
En zeggen dat ik haar verwittigd had....nooit in de microgolfoven !
;-)

Groetjes
Marc
"I have a train riding in my brain"

ysbeer

#4
citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Het is op zich een kwalijke zaak dat modellen zo in elkaar schrompelen.
Toch ook nog een puntje van kritiek op dat artikel: er staat dat er volgens een expert aanmerkelijke kwaliteitsverschillen kunnen zijn in polystyreen. Dat is op zich een onzinnige opmerking want polystyreen is polystyreen, punt.
Maar kwalijker is dat daarmee wordt gesuggereerd dat alle modellen van polystyreen zijn. En daar geloof ik nou net niks van.





Het artikel spreekt over polistyrol is dat het zelfde??
Voorts zegt men dat er goedkopere kunststoffen worden gebruikt dus kennelijk geen polystyreen.
Wat ook opvalt is dat men hier spreekt over wat men in China doet,men vergeet daar bij dat het toch echt de duitse fabrikant is die bepaald welke kunstof gebruikt gaat worden,dus de schuld ligt niet bij produktie in china,want dat is puur produktie,maar bij piko.
Wat mij ook opvalt is dat nergens de reactie van piko te vinden is.
Het lijkt mij toch het eerste wat je moet doen.
Alles bij elkaar een wat vreemd artikel wat je alleen in e.k vind en dat enigzins de stijl heeft van "beschadig piko"

wim ysbeer

Peter

#5
Welke idioot zet zo'n modellen ook in de volle zon. De redenering dat de etalage ??n ruimte vormt met de winkel houdt geen steek.
In mijn echtgenote haar hobby kamer heeft zij van s'morgens tot ongeveer 17.00 h zon. Termwijl de temperatuur in de kamer van de zomer op het heetste moment van de dag ong. 23 graden was, was de ruimte bij het raam (in de zon) gloeiend heet. Trouwens de schrijver vergeet dat warmte zich kumuleert, d.w.z. iets dat een langere tijd aan de zon wordt blootgesteld wordt veel heter dan de omgevings-temperatuur. Leg in de zomer je hand maar eens op je auto en je zal voelen wat ik bedoel. In het artikel staat ook niet waar die dingen in de etalage staan. Het ene kan vlak bij de ruit gestaan hebben, de anderen er misschien een halve meter vandaan. Er zijn  natuurlijk ondertussen ook een aantal mensen die iets tegen het succes van Piko hebben, dus.... Ik heb een aantal Piko modellen (al verschillende jaren) en heb nog niets verbogen zien worden, ook de goedkope goederenwagens van pakweg 30 jaar geleden niet.
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

#6
citaat:
Geplaatst door Peter
Welke idioot zet zo'n modellen ook in de volle zon.
Dat is eigenlijk ook de enige bedenking die ik bij dit draadje kan maken.
Bij gelijk welk merk zal dit wel op ??n of andere manier voor schade zorgen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Brunel

#7
Goed lezen, de modellen stonden niet in de volle zon.

Klaas Zondervan

#8
citaat:
Geplaatst door ysbeer

Het artikel spreekt over polistyrol is dat het zelfde??
Voorts zegt men dat er goedkopere kunststoffen worden gebruikt dus kennelijk geen polystyreen.

Talenkennis is de moeder der wijsheid.[:D]
Duits Polystyrol = Engels polystyrene = Nederlands polystyreen.

Er staat niet dat er goedkopere kunststoffen gebruikt worden, er staat dat er kwaliteitsverschil is in polystyreen.

Gerolf

#9
citaat:
Geplaatst door Brunel

Goed lezen, de modellen stonden niet in de volle zon.

Ik heb dit draadje nog eens opnieuw gelezen en... waar staat het ze niet in de volle zon stonden? Ik hoop dat je niet verwacht dat ik die .jpg ga lezen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Klaas Zondervan

#10
citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Ik hoop dat je niet verwacht dat ik die .jpg ga lezen.

Om te begrijpen waar het over gaat is dat toch wel aan te bevelen.

Peter

#11
Inderdaad, waarom geen antwoord van Piko zelf. In het artikel staat
"Der h?ndler...." dus "de handelaar" zegt ......Blijkbaar verwijst men in dit artikel naar de uitspraak van ??n enkele winkelier. Rare manier van informatie te geven. Je zou op zijn minst mogen verwachten dat ze voortgaan op de informatie van een aantal handelaren. Ik ken hier ook een handelaar die Piko speelgoed noemt om een doos van M? of Fl te kunnen verkopen die 4 keer zo duur was (het gezin ging toen buiten zonder iets te kopen) zoals ik een tijdje geleden al eens schreef. Helaas heb je ook in Duitsland verkopers die enkel M?rklin aanraden en soms ook Fleischmann. In veel gevallen wordt Piko nog altijd vergeleken met de Piko van 30 jaar geleden. Het zal nog een tijdje duren eer een aantal mensen (ook sommige journalisten) gaan beseffen dat de "Ossies" (inw. van de voormalige DDR) ook kwaliteits-produkten kunnen leveren.
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

#12
Alles is vergangkelijk.
Marklin triebwagen 1908.

[/img]

wim ysbeer

ysbeer

#13
citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Het artikel spreekt over polistyrol is dat het zelfde??
Voorts zegt men dat er goedkopere kunststoffen worden gebruikt dus kennelijk geen polystyreen.

Talenkennis is de moeder der wijsheid.[:D]
Duits Polystyrol = Engels polystyrene = Nederlands polystyreen.

Er staat niet dat er goedkopere kunststoffen gebruikt worden, er staat dat er kwaliteitsverschil is in polystyreen.




Dat wist ik niet.(is dat een schande??)

Maar klaas goed lezen geeft ook veel wijsheid[:D]

vrij vertaald citaat E.K
==================================================================
veel deskundige waarschuwen reed geruime tijd voor toepassen van goedkopen kunststoffen,zoals vooral in het verre oosten wordt toegepast.
==================================================================
Dus niks geen polystrol/reen/rene
wim ysbeer

Klaas Zondervan

#14
citaat:
Geplaatst door ysbeer

Alles is vergangkelijk.
Marklin triebwagen 1908.


Oei, wat zou D?vy daarop te zeggen hebben?[:D]