Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Winkel(s) in Antwerpen

Gestart door janieburton, 24 maart 2023, 12:46:42 PM

janieburton

#15
Citaat van: Alberke op 11 juni 2023, 16:46:15 PMVerdraaid, ik mis Verschooten!

Dacht dat de eigenares al lang de gerechtige pensioenleeftijd voorbij was, en misschien vond ze geen overnemer of simpler wou de eigenares gewoon geen zorgen meer. Wie zal het weten. De winkel is spijtig genoeg weg.

Citaat van: 755philippe op 11 juni 2023, 21:02:08 PMIk ook want het was verdraaid gemakkelijk als je iets nodig had. Het kleinste onderdeeltje moet je nu via e-commerce gaan bestellen met verzendkosten die soms hoger liggen dan wat je nodig hebt.
Mvg

En wij hebben misschien allemaal boter op ons hoofd doordat we onze zaken in het verleden bestelden in een webwinkel in het buitenland, omdat het daar soms goedkoper was (is) zelfs met verzendingskosten erbij.

Citaat van: Boemeltrein op 26 maart 2023, 16:15:08 PMIk woon in Valais (Wallis) in Zwitserland, de hoofdstad Sion telt +/- 25.000 inwoners, verleden jaar is er modelspoorwinkel gesloten, de man ging op zijn welverdiende pensioen. Maar niet erg er zijn hier nog 2 ander modelspoorwinkels en dat voor zo'n kleine stad, toch loert er nog een komende sluiting, één van 2 is ook al voorbij de pensioenleeftijd maar zolang de gezondheid en vrouwlief het goed vindt blijft hij het voortdoen, t'is een kletskous ook die man. Verder is er nog een zaak in RC-modelbouw vliegtuigen, helicopters, drones enz. Na enkele jaren kan ik zeggen er hier nog véél modelspoorwinkels zijn. Import is hier ook een dure grap met invoerrechten en douanekosten. Misschien is dit de redding van de winkels hier?

Even een bedenking bij de 2 winkels(ik kan natuurlijk verkeerd zijn), je schrijft dat één van de 2 al voorbij de pensioenleeftijd is dan veronderstel ik dat men in Zwitserland ook pensioen ontvangt zoals in alle Europese landen en dat ze die winkel misschien openhouden om "zich nog nuttig te voelen" en eventueel wat bij te verdienen.
En de andere winkel wordt denkelijk open gehouden door de man en misschien(wie zal het zeggen) heeft de vrouw  een reguliere job om misschien de "karige inkomsten" van de winkel aan te vullen; of misschien is het de dure invoerrechten en douane kosten, zoals je schrijft "de redding" van de winkels in Zwitserland.

Ik denk dat men de "markt" in Zwitserland niet kan vergelijken met die in België daar ze in Z
Zwitserland niet gebonden zijn aan EU regels.

@Boemeltrein je mag dan van geluk spreken dat je bij wijze van spreken daar je naar die 2 winkels kan gaan in Sion. Woon je ver van Sion? (maar met de Zwitserse treinen ben je er snel denk ik; die treinen rijden daar stipt(zelfs in volle winter), zijn proper en comfortabel)

De open EU markt is voor sommigen een zegen en voor anderen een vloek.

BTW even off topic: ik denk dat zelfs HAG het ook niet zo goed doet of vergis ik me.
 
 


Webbie

Treinen ga je er niet vinden, maar werk- en verbruiksmateriaal wel: Modelbouw Baillien op de Turnhoutsebaan. Broer van de andere Baillien ;) .
Ze hebben ook een (beperkt) aanbod aan landschapsmateriaal.