Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Foto inspiratie Kinkempois

Gestart door PeterVG, 22 maart 2023, 21:12:51 PM

PeterVG

Van hieruit komt er inderdaad weinig beeldmateriaal van actieve modelbouw. Het excuus hiervoor is dat mijn hand in het gips ligt. Tot mijn grote spijt kan ik me enkel bezighouden met het plannen van toekomstige modelbouw projecten.
Eentje daarvan is een betonnen tunnelkoker geïnspireerd op deze van Kinkempois.
Mijn vraag is of er iemand duidelijke fotos heeft van de tunnel inrit. Vooral de zijkant boeit mij omdat ik hiervan nog geen duidelijke foto gevonden heb.
Deze beelden vond ik op flickr om mij op weg te zetten.
Ter info. Depot Kinkempois was verbonden met het vormingsstation via 2 tunnels welke onder hoofdlijn 125A doorliepen.

215 Kinkempois 20-09-1992 by Jos Gillard, on Flickr

TUC - Rail 5528 en 5532 te Kinkempois. by Gilliam Fimmers, on Flickr

NMBS 9211 @ Kinkempois by Peter Van Gestel, on Flickr

trainspottingjr

Peter,

heb even tussen mijn foto's aan het graaien geweest maar heb enkel beeldmateriaal zoals te zien op het eerste plaatje.

Er is er ook eentje waarvan in de achtergrond de tunnel te zien is maar is eerder ver weg

Stuur me je e-mailadres even en dan bezorg ik ze

Jelle

Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

Floris

Die tunnels zijn er nog toch? Wandelde laatst zo het terrein op daar, dus zelf kijken (als je een beetje kunt reizen met 1 hand :-X ) is in principe mogelijk.

mark7758

Hoi Peter,
Ik ga wel eens zoeken wat ik allemaal heb. Teveel denk ik.
Mark7758
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

belgianrailways

In Kinkempois wordt het tunnel 1 (afbeelding) niet meer gebruikt wegens de verhuizing van de werkplaats.
Tunnel 2 (afbeelding) wordt alleen gebruikt voor de Renory Hall.



Tunnel 1:




Tunnel 2:










 

vlummens


Vrees ervoor dat je hier ook niet veel mee kan doen.
Jan Vlummens  (http://www.vlummens.net/)
- HO 2rail, analoog en digitaal met IB, NMBS & USA
- Live Steam 7"1/4 184mm
- Lid Lierse Modelspoorwegen en Stoomgroep Turnhout

mark7758

Voor de liefhebber. (Te veel foto's voor hier.)  Deze link blijft 1 maand geldig. (tot 24-4-2023 is deze zip te vinden.)
www.rogeville.be/zip/pvg.zip

Peter. Ik hoop dat je er wat aan heb. Ik heb helaas niet de tijd gehad om mijn 19.000 dia's door te worstelen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

oebr

ik denk dat Peter hier zeer veel aan zal hebben Mark,
wat een interessante reeks beelden.
Jammer dat we mekaar daar 100m verderop niet meer kunnen treffen voor een pintje op de zaterdagmiddag he, was leuk dat dat kon vroeger.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Cozzy

Hey Mark, bedankt voor het delen van deze interessante beelden!
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

mark7758

Graag gedaan. Nu nog hopen dat Peter er ook wat aan heeft. 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

PeterVG

Bedankt iedereen voor de hulp.
De zipfile van Mark is heerlijk om te doorgronden.
Dit is geweldig fotomateriaal. Hiermee kan ik starten om een leuke betonnen koker te bouwen.

Waarom het zo lang geduurd heeft voor ik antwoorde. Ik zat compleet in een andere zone. U weet het wellicht niet maar mijn hand heeft 3 weken in de gips gelegen. Nu vind ik gips wel leuk maar dan eerder op de modelbaan om rotsen mee te sculpteren. Naar mijn treinkelder wandelen was eerder een marteling. Ik kon niet verder werken. Eerst dacht ik OK dan ga ik plannen uittekenen op PC. Vandaar mijn vraag zodat ik een tunnelkoker kan uittekenen. Maar na 1 week huizen uittekenen had ik het wel gehad. Want de vruchten van al dat tekenwerk kon ik niet plukken. Dan blijft voor het PC scherm hangen maar saai. Anderzijds was ik enorm gefrustreerd doordat mijn grote diacollectie niet toegangkelijk is. Dus ben ik afgegleden naar die andere zone. De diacollectie op orde brengen en archiveren bleek therapeutisch te werken. De voorbije 2 weken ben ik zowat overal op reis geweest al was het maar in gedachten. Nu is de gips van mijn hand en draag ik een steunverband totdat het gebroken botje voldoende sterk is. Modelbouwen zit er nog niet in maar als ik al deze prachtige foto's zie denk ik dat ik weer moed geput heb om mijn tunnel te gaan uittekenen.
Bedankt allemaal voor de hulp. Het is ten zeerste gewaardeerd.

mark7758

Sterkte Peter. En geniet van de foto's
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Floris

sterkte met t verdere herstel!