Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Piko 52796 model van de Belgische motorwagen 554.13

Gestart door Peter, 09 maart 2023, 09:35:37 AM

Peter

Mijn echtgenote en dochter hebben die motorwagen gekocht bij MSL omdat ze de kleuren zo mooi vonden+
Heb zelf maar die korte railstukken , dus niet echt een baantje.
Heb in het model een Plux22 decoder gemonteerd wat niet makkelijk ging want het model was bijna niet open te krijgen.
Het moel rijdt heel goed en de front en sluitverlichting funktioneren uitstekend, doch
de binnenverlichting funktioneerd niet. Wat kan de oorzaak zijn? want als het een fout is moet ik het onder waarborg
terug sturen,of is erbij MOBOV komend weekend iemand die mij desnoods kan helpen?.

Met vriendelijke groeten
Peter

755philippe

Peter,
Aangezien je de motorwagen hebt geopend om er een Plux-decoder in te plaatsen vervalt volgens mij de garantie.
Het kan zijn om de binnenverlichting werkend te krijgen je in je decoder enkele instellingen of cv moet aanpassen.
Waarom koop je niet de motorwagen waar standaard al een decoder in zit. Hoef je niet zitten prutsen met problemen.
Mvg


755philippe

Peter

Phillipe,
Heb model niet zelf gekocht.
Normaal maakt het bij MSL niet uit of je er al een decoder hebt in gestoken (die komt trouwens ook van hun)
Zal in elk geval al een mailtje naar hun sturen met mijn vraag

Met vriendelijke groeten
Peter

darick69

misschien eens kijken naar de contacten die stroom doorvoeren naar de kap (binnenverlichting). Door het losmaken en terugplaatsen van de kap kunnen deze geplooid zijn ...
ofwel stuurt uw decoder niet de juiste uitgangen aan om de binnenverlichting te activeren...

succes
 

raf

bij de roco TEE waren er 4 spiraal veertjes in buisjes die voor de verbinding zorgden
bij het openen was er eentje weg gesprongen
gelukkig terug gevonden nadien

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bekie

Dag Peter,

normaal gezien is aux3 interieurverlichting. Zou dus normaal moeten werken met een Plux16. Misschien moet je het eerst activeren?

De stroomvoorziening naar het dak toe gebeurt via twee lipjes in een van zijwaartse opstanden. Normaal gezien in de linkerzijde als de wagen met het minst aantal banken voor je uit wordt gehouden en de kant met de meeste banken naar je toe.
Misschien zit een van beide lipjes niet goed. (Zie bedieningshandleiding figuur 1.)

Anton
 

Peter

Heb met veel moeite het model terug opengekregen en terug de originele plug voor analoog gebruik er in gestoken
De kontakten zijn allen in orde maar ook analoog funktioneer de binnenverlichting niet rijden en voor en sluit verlichting funktioneren wel
Dat zal dus terug naa Lippe gaan.
Met vriendelijke groeten
Peter

Roderik

Citaat van: Peter op 09 maart 2023, 17:37:46 PM
Heb met veel moeite het model terug opengekregen en terug de originele plug voor analoog gebruik er in gestoken
De kontakten zijn allen in orde maar ook analoog funktioneer de binnenverlichting niet rijden en voor en sluit verlichting funktioneren wel
Dat zal dus terug naa Lippe gaan.

Ik heb hetzelfde probleem gehad bij mijn model. Je moet de kleine contacten aan de beide 'zijpilaren' binnenin eens bekijken. Het kan zijn dat die wat verbogen zijn. Wat fruniken met die contacten lost het probleem vast op.
Always be modelling!

Ludwigdc

Heb zelf zo twee modellen van Piko en bij beide heb ik ze na het plaatsen van de decoder moeten heropenen om die contactlipjes aan de zijpilaren te herpositioneren voordat de binnenverlichting werkte. Ze zijn zeer licht uitgevoerd en vervormen rap.
2rail digitaal, 3Dprint, Etsen, Eigen baansturing, nmbs, III & IV

https://www.instagram.com/zoldertreintjes/
http://www.loudfire.be

Peter

Heb bericht gekregen van Modelbahnshop Lippe dat ik het model mag terug sturen. Heb er een return label van DPD voor gekregen zodat die verzending zending voor ons gratis is en het aankoop bedrag wordt aan ons, d.w.z. echtgenote en dochter, terugbetaald, zodat ze desnoods, als ze willen, iets ander kunnen bestellen
Uitstekende service van MSL
Met vriendelijke groeten
Peter