Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

MSM 233

Gestart door Michael, 19 februari 2023, 07:46:41 AM

doomslu

#30
Mannen, het was Steef zelf die schreef dat hij niks meer wenst te schrijven of plaatsen.

Lees goed wat ik geschreven heb: ik heb Steef de mogelijkheid gegeven om zich op een elegante manier te verontschuldigen. Hij heeft gereageerd als een onnozelaar.

Het enige schandalige in dit ganse gebeuren is wat Steef schreef. Ik dacht dat hij verstandiger was, maar ja, een mens kan zich soms vergissen.

Ik zou graag hebben dat IEDEREEN die hier niets over weet over dit onderwerp ZWIJGT. Dus eigenlijk iedereen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Aan alle vrienden van Steef: als hij zich bij mij excuseert dan is hij opnieuw welkom.
Met Gerard kan hij het makkelijk uitpraten.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

Citaat van: doomslu op 10 maart 2023, 09:16:31 AM
Aan alle vrienden van Steef: als hij zich bij mij excuseert dan is hij opnieuw welkom.
Met Gerard kan hij het makkelijk uitpraten.


Luc, neem je tijd om te bezinnen en kijk gerust eens in eigen boezem.  Dit advies kan nooit kwaad.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Ronald

Zo is dat, Evan. Hier in den lande zeggen we dan; een spiegel voorhouden. @Luc; wat er ook van welke kant gebeurt; je kunt ook iemand even een afkoelperiode geven, zeker iemand die echt wel toegevoegde waarde heeft en niet iemand is die hier zo af en toe iets onzinnigs post. Kun je altijd op terug komen. Een definitieve ban geven die onomkeerbaar is vind ik persoonlijk wel wat te ver gaan, dat had echt anders gekund.

Citaat van: doomslu op 10 maart 2023, 09:02:27 AM
Ik zou graag hebben dat IEDEREEN die hier niets over weet over dit onderwerp ZWIJGT. Dus eigenlijk iedereen.

Dictatuur dus ;) Doe ik persoonlijk niet aan mee. En omdat ik Steef redelijk goed ken mag ik dit hier gewoon neerzetten. Als je dat veegt is het voor mij definitief gedaan hier. Het is maar dat je het weet  :)

martintje

Volgende week zijn we allemaal op dezelfde plek.
Kunnen we/ jullie niet samen een biertje nemen en het gewoon als gezonde modelbouw autisten die we zijn, uitpraten?
Ik beloof dat het geen Heineken zal zijn
Mvg Marty

doomslu

Citaat van: Ronald op 10 maart 2023, 10:40:05 AM
Zo is dat, Evan. Hier in den lande zeggen we dan; een spiegel voorhouden. @Luc; wat er ook van welke kant gebeurt; je kunt ook iemand even een afkoelperiode geven, zeker iemand die echt wel toegevoegde waarde heeft en niet iemand is die hier zo af en toe iets onzinnigs post. Kun je altijd op terug komen. Een definitieve ban geven die onomkeerbaar is vind ik persoonlijk wel wat te ver gaan, dat had echt anders gekund.

Citaat van: doomslu op 10 maart 2023, 09:02:27 AM
Ik zou graag hebben dat IEDEREEN die hier niets over weet over dit onderwerp ZWIJGT. Dus eigenlijk iedereen.

Dictatuur dus ;) Doe ik persoonlijk niet aan mee. En omdat ik Steef redelijk goed ken mag ik dit hier gewoon neerzetten. Als je dat veegt is het voor mij definitief gedaan hier. Het is maar dat je het weet  :)
Ronald ik hou niet van dreigementen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Nogmaals: de ban is tijdelijk om Steef en het forum te beschermen. Ik spreek uit ervaring.

Ik heb hier trouwens eigenlijk niks mee te maken, heb enkel mijn taak als moderator uitgevoerd op zeer diplomatische wijze.

Steef kan het uitpraten met Gerard, dat moet kunnen. Nederlanders onder elkaar zijn daar vlotter in dan Vlamingen.  ;)

En mijn deur staat open voor excuses van Steef omtrent zijn extreem onbeleefde reactie. Ik ben zeker niet rancuneus.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

vegen in........ is dat niet na onderling overleg ?

Ronald

Citaat van: doomslu op 10 maart 2023, 11:10:49 AM
Ronald ik hou niet van dreigementen.

Is het niet, is een statement.

Citaat van: doomslu op 10 maart 2023, 11:15:10 AM
Nogmaals: de ban is tijdelijk om Steef en het forum te beschermen. Ik spreek uit ervaring.

Tijdelijk? Dat is niet wat ik gezien heb. Daar stond letterlijk: "Sorry Steef, je bent verbannen van gebruik van dit forum! Deze verbanning is permanent".
Ik weet niet hoe dat in België geïnterpreteerd wordt maar in Nederland betekent permanent voor altijd ;)

Niks persoonlijks tegen jou maar het is gewoon niet correct wat je gedaan hebt. Zou je sieren Steef gewoon weer toe te laten :)

Trouwens; een Evan heeft inmiddels besloten niet meer te posten om dit voorval en heeft jou ook duidelijk gemaakt waarom. Neem dat nou eens ter harte en draai dit hele gebeuren netjes terug. Dit is het toch allemaal niet waard zo?

Citaat van: martintje op 10 maart 2023, 10:58:58 AM
Volgende week zijn we allemaal op dezelfde plek.
Kunnen we/ jullie niet samen een biertje nemen en het gewoon als gezonde modelbouw autisten die we zijn, uitpraten?
Ik beloof dat het geen Heineken zal zijn

Oh, Luc kan zo een biertje van mij krijgen hoor  :)

SuSke

Waarom kan een mens niet geaccepteerd worden zoals die is?
Waarom zijn de ene zijn tenen zo gevoelig terwijl je op die van een ander mag staan dansen?
Waarom moeten we allemaal zo voorzichtig zijn om iets te zeggen wat een ander misschien kan raken op een zere plek?
Waarom is de ene gelijk 'slachtoffer' en de andere gelijk 'dader'?

Is die verdomde 'woke'-cultuur nu ook al in onze hobby binnen gedrongen?
_____________________________________________________________________________________________________

Dus ook mijn 2c€.

Er is nu eenmaal een duidelijk verschil in manier van communiceren tussen Nederlanders en Belgen, dat blijkt hier dus ook weer overduidelijk.
Bovendien is er ook nog een vorm van Babylonische spraakverwarring tussen de beide Nederlandse talen (er hebben daar ooit een Nederlander en een Belgische een leuk liedje rond gemaakt), dus begrijpend lezen is eens te meer een kunst en noodzaak.

Zulke nonsens zijn onze hobby niet waard.

Steef heeft nu eenmaal een vrij botte manier van reageren, maar ik ken er die nog veel erger zijn.
Steef respecteert elk mens in zijn mens-zijn, ook al blijkt dat soms niet uit zijn woorden, het blijkt wel vanuit zijn hart. Je moet hem daarvoor wel eerst echt kennen, ook in zijn mindere momenten.

Een wijs mens laat zich kennen door zijn fouten toe te geven en gedane zaken toch terug recht te zetten.
Een idioot daarentegen door steeds zijn gelijk te willen halen.


Fouten worden gemaakt door mensen, alleen mensen kunnen ze ook terug recht zetten

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Guy Van Meroye

Mannen,

Als hoofdredacteur van Modelspoormagazine, het blad waar het allemaal om draait, is het wellicht tijd om ook hier even mijn licht op de zaak te laten schijnen. De meest relevante bijdrage in dit draadje is van Frederic, die stelt alles in het juiste perspectief. Beslist eens nalezen...

In de 15 jaar dat ik de leiding heb van dit blad is het dispuut met Steef over de werkwijze van publiceren van zijn modelspoorweg het eerste. Al die jaren is alles vlot verlopen, er wordt normaliter steeds afgestemd met de bouwer van de baan die door ons of door hemzelf gefotografeerd werd. Soms wordt op het laatste moment één en ander verschoven, dat kan, afhankelijk van actuele onderwerpen.  Tussen fotograaf Gerard en Steef is er blijkbaar iets misgelopen over de reportage, doch dit zou op een beschaafde manier kunnen worden aangekaart. Zoals Steef in zijn eerste post zelf aangaf is de tekst van Gerard heel respectvol geschreven, en niet zomaar een copy/paste wat Steef eerder deed uitschijnen.

Op de eerste post van Steef heeft Luc, in overleg met de kernredactie en moderatoren, een tekst gepost die moest gelezen worden als een uitgestoken hand, zonder daarbij partij te trekken. Dat Steef dit totaal niet zo heeft gelezen, tja dat kan, maar zijn reactie aan het adres van Luc als als moderator was er ver over, zoiets schrijf je niet publiekelijk.  De ban is dan ook mijns inziens terecht. Dit betekent evenwel niet dat ze definitief of onherroepelijk is. Permanent is niet tijdelijk, maar ook niet onomkeerbaar, zeg maar een afkoelperiode van onbepaalde duur. Tijd brengt raad.

Dat 'derden' die met de zaak in feite niets te maken hebben zich in de discussie mengen, olie op het vuur gieten of eigen frustraties luchten vind ik een spijtige zaak. Dreigen met uitstappen, ja jongens, hou toch het hoofd even koel, ongeacht of Steef al dan niet tot je nauwe vriendenkring behoort. En wil je het forum verlaten, dat is je eigen keuze, maar besef wel dat je daarmee iets waar sommigen zelf actief aan mee hebben gebouwd alleen maar armer maakt. En wat heb je dan bereikt? Wie bewijs je daarmee een dienst?
'
Tot zover mijn mening. Ik onthoud me verder van reacties op deze post, voor mij 'case closed' en ga verder met de voorbereidingen van Modelspoormagazine 234.

Guy



 

Metpetergaathetbeter

#41
als je niet meer in de ledenlijst staat is dat permanent. Bij een pauze of Hold on.......niet.

Trouwens mag de fout niet bij één iemand leggen omdat het net beter uitkomt. Misschien moet je de verslaggever ook al dan niet op de vinger tikken en zeggen dat hij in zijn communiqueren(trouwens op een beurs waar je met veel dingen bezig bent als standhouder is de vraag zo langs de neus weg ook niet de allerbeste) veel duidelijker moet zijn. Een mailtje had dan een mogelijkheid geweest

SuSke

Even om een verduidelijking vragen.... Luc of Guy, je antwoord maar als je wil, maar bedenk dat het een ander perspectief over de zaak kan werpen.

Zijn de foto's van Steef's baan genomen op zaterdag voormiddag op OntraXS! 2022?

Als dat het geval is, dan verklaart dat heel veel van de reactie van Steef. De reden ken ik en anderen die hier zo fulmineren.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michael

Vandaag MSM 233 ontvangen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

Die was lang onderweg!  ???
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *