Problemen met Van Biervliet, nieuwe lok, diesel Proto 60

Gestart door Dodi, 17 februari 2023, 19:35:44 PM

Dodi

Hoi,

Ik kreeg een splinternieuwe Van Biervliet Belgische diesel lok als geschenk, Prototype Serie 60. Na een half uurtje rijden is hij niet meer vooruit te krijgen. Hij reageert niet op signalen van CS3 of MS.
Hem opnieuw laten discoveren op apart spoor leverde ook niets op. Alle andere treinen op mijn (kleine) baan doen het overigens wel ok.

Enige tips wat ik nog kan proberen om de lok aan de praat te krijgen? Openen doe ik hem liever niet, ik ken als beginnend amateur helaas niets van de mechaniek en elektronica binnenin, en bovendien is hij dus zoals gezegd splinternieuw van hun webwinkel digitalshop. Ik kreeg nu net reactie van hen maar het klinkt beetje chinees :)

Bedankt

D

ramdani

wat was die reactie dan? dan kunnen we vertalen  ;)

mvg,
Michel
c+k-rail/weichen walter flexrail met Roco z21 start,Digikeijs decoder en terugmelding,iTrain
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

krispy

Ik zou proberen telefoonisch contact op  te nemen en vragen wat te doen .
Waarschijnlijk zullen ze vragen hem te retourneren zodat ze kunnen nakijken of een nieuwe opsturen .
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Dodi

Ze vroegen me CV1 en CV8 te bekijken. Ik vond iets terug van CV in de mobile station onder programmering. Maar de lok reageert op niets, dus dat lukt ook niet.

Telefonisch hen contacteren gaat niet, want er staat geen tel. nummer op de website. Zal morgen maar eens naar ginds rijden, het is wel een tikje ver, maar dan kunnen ze zien wat
er aan scheelt.

D

janieburton

het is te hopen dat het opgelost geraakt.

Citaat van: Dodi op 18 februari 2023, 00:04:53 AM

Telefonisch hen contacteren gaat niet, want er staat geen tel. nummer op de website.

D

In alle branches lijken telefoonnummers een groot geheim te worden  ::)
 

doomslu

Opgelet, aangezien het hoofdzakelijk een webshop is zijn de openingsuren zeer beperkt. Zie de website.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirk

http://vanbiervliet.com/info.htm

en plots is daar het telefoonnr zonder dat ze mijn centen hebben.
Er zitten hier toch echt negativisten op het forum.
Always look at the bright site of live.

mvg

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

ceuleer

Dit is de telefoonnummer die ze altijd gebruikt hebben.
In november/december 2020 heb ik wegens problemen met een nieuwe loc reeks 55 meerdere malen naar dit nummer gebeld, nooit nam er iemand op.
Uiteindelijk een mail gestuurd, en daar kreeg ik wel antwoord op.
Ik verwacht niet dat ze nu de telefoon gaan opnemen, maar als het wel lukt, dan mag je dit ook als antwoord posten.
Mij is het toen niet gelukt.
Veel geluk.

itchy

Citaat van: Dirk op 18 februari 2023, 17:58:17 PM
http://vanbiervliet.com/info.htm

en plots is daar het telefoonnr zonder dat ze mijn centen hebben.
Er zitten hier toch echt negativisten op het forum.
Always look at the bright site of live.

mvg

Dirk
je moet het dan wel zelf weten te vinden, want via de homepage van hun site geraak je niet op die pagina. En dat is ook de bedoeling, want op deze pagina http://vanbiervliet.com/faq.htm lees ik dat er enkel nog contact per e-mail mogelijk is, en niet telefonisch.  Positieve groeten  8)
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Dirk

Citeerje moet het dan wel zelf weten te vinden


Google is God,

2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

Dodi

Ondertussen vandaag met de lok bij Van Biervliet geweest in Ingelmunster. Vriendelijke mensen trouwens. Ze hebben mijn lok op hun baan gezet... en je raadt het: plots werkte hij wél...
Typisch natuurlijk, denk je dan. Maar gelukkig gingen ze een stap verder, en bij een volgende test faalde de lok uiteindelijk opnieuw. Goed dat ze die deden, anders ging ik toch weer naar huis met een lok die het allicht even weer deed en thuis waarschijnlijk niet meer.

De decoder wordt vervangen (die faalde namelijk toen ze hem in een andere lok monteerden), en hopelijk is het daarmee nu opgelost.

D

janieburton