Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Märklin Neuheiten 2023 PDF

Gestart door eve, 16 januari 2023, 22:10:23 PM

rgp

Anarchy,

Die stoomlok heeft nooit in België gereden.  Hun werkterrein was het oosten van Frankrijk.

Roland

ATBtrein

Was de Lineas Traxx in de witte schildering niet eerder aangekondigd, want ik zie die niet meer
 

ronny-vdv

Citaat van: Jurgen op 17 januari 2023, 19:26:14 PM
Ik had verwacht dat men, na de groene M2's in 2021, eindelijk met bordeaux varianten ging komen. Ook omdat men nu speciaal een eerste klasse rijtuig had ontwikkeld.

Maar ja... misschien volgend jaar.
We wachten al decennia op de groene M2 in tijdperk IV.

Maar ja, wie zijn wij voor Marklin  >:(
Mvg,

ronny-vdv

evan

Als Märklin niet de juiste input krijg van hun "mannetje" in België, moeten wij ook niets verwachten. 
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Dan zullen we dat 'mannetje van Märklin in België' moeten overspoelen met mails en sms en ...  ::) ::) ::)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Citaat van: evan op 17 januari 2023, 21:43:00 PM
Als Märklin niet de juiste input krijg van hun "mannetje" in België, moeten wij ook niets verwachten.
In de goede oude tijd, lees: voor corona toen er nog een Nürnberg Messe was, hebben wij van Modelspoormagazine jààààren aan stuk hiervoor gezaagd (rechtstreeks tegen de mensen van Märklin, en ook tegen het mannetje in België). Tegelijkertijd ook voor het eerste klas rijtuig. En zie: dat laatste hebben ze gedaan. Nu het andere nog???
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Citaat van: ronny-vdv op 17 januari 2023, 20:41:11 PM
Citaat van: Jurgen op 17 januari 2023, 19:26:14 PM
Ik had verwacht dat men, na de groene M2's in 2021, eindelijk met bordeaux varianten ging komen. Ook omdat men nu speciaal een eerste klasse rijtuig had ontwikkeld.

Maar ja... misschien volgend jaar.
We wachten al decennia op de groene M2 in tijdperk IV.

Maar ja, wie zijn wij voor Marklin  >:(

Idd, die ook. Maar gewone bordeaux rijtuigen zijn ook maar héél beperkt geweest, dus die mogen gerust ook komen.
Al mogen de groene idd wel eerst komen want die zijn er nog niet.


@doomslu: Misschien toch eens overwegen om terug naar de Messe af te zakken?  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Geert

#22
Ik meen mij te herinneren dat er ooit een Belgisch website was van Marklin: www.marklin.be .Nu wordt deze doorgelinkt naar de Nederlandse website van Marklin met enkel Nederlandse  contactgegevens  :( .

Bij wie moeten wij dan zagen ...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

mark7758

Luc kan gewoon direct met Marklin contact opnemen. Maar die tip van Groene M2 kennen ze al lang.
Marklin kiest heel bewust voor Duitsland en dat soort landen. Dus NL krijgt ook alleen maar kleur varianten.
Maar ik zal even appen met Marklin en eens vragen naar de M2.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

oebr

waar is de tijd dat je met de mannekes van België een Leffe kon gaan drinken?

Overigens zijn de mannekes in Duitsland nog altijd benaderbaar hoor, luisteren alleen niet zo goed. Misschien moeten we hen eens een paar bakken Belgisch bier toesturen om meer aandacht te krijgen.
Ben er zelfs zeker van dat ze zo'n stunt wel zouden waarderen.




On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

dani

Citaat van: oebr op 18 januari 2023, 11:42:21 AM
Misschien moeten we hen eens een paar bakken Belgisch bier toesturen om meer aandacht te krijgen.
Ben er zelfs zeker van dat ze zo'n stunt wel zouden waarderen.

Leuk idee...  Ik weet niet hoe het bij de mensen van %ärklin zit, maar zowat 20 jaar geleden toen ik bij VW werkte in Brussel,  was er één sleutel die alle deuren in Wolfsburg (hoofdzetel) opende ...  Als je iets nodig had of naar een belangrijke vergadering ging, dan nam je gewoon een (paar) kilo  Leonidas mee en iedereen was meteen goedgezind !     "Diese Belgische Pralinen sind  oh so toll und  super lecker... Vielen Dank !"

Het gebeurden dan wel dat ik plots een mailtje kreeg van één van die managers ginder met de vraag  "als ge volgende keer naar hier komt breng dan aub voor mij 2 of 3 of 5 kilo pralines mee, ik betaal die uiteraard terug..."        Meer dan 1 keer vertrokken voor de rit van 775 km  met in de koffer zowat 30 kilo Leonidas :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

oli 11/01

De Edelweiss kan op een belgische baan achter een Type1 rijden.

Phil Dambly  Vapeurs en Belgique tome 2



Of een 10 voor de eigenaars

https://trainconsultant.com/2019/12/08/rheingold-et-edelweiss-la-derniere-lutte-des-titans-ferroviaires/


oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

mahtoska1

Toch wel het een en ander naar Belgisch voorbeeld voor Z spoorders. Dat gebeurt ook niet elk jaar...

PeterVG

#29
Citaat van: filosoofke op 17 januari 2023, 11:34:57 AM
De ertswagens van Arbed vind ik ook wel interessant
Hier de grijze versie in 1980

NMBS 5204-5319 met ertstrein in Houyet 15 april 1980 by Johny Brauns, on Flickr