Märklin Neuheiten 2023 PDF

Gestart door eve, 16 januari 2023, 22:10:23 PM


Jurgen

Hihi, die startset met een "reeks 80"...  ;D
Als kind zou ik door het dolle heen zijn, maar ik ben geen kind meer!

De reeks 52 is ergens een logisch vervolg van 1 van de vele varianten die mogelijk zijn. In de folder ziet de loc er in ieder geval goed uit.
De goederenwagen set met containers ga ikzelf misschien kopen, maar € 230 voor een set met 3 wagens en 6 20ft. containers lijkt me wel veel. Het zal afhangen van wat er bij andere fabrikanten te rapen valt.

In spoor Z is er een Lineas loc, leuk voor de Z-rijders onder ons.

En ook in Spoor 1 is er een Belgisch model van een railbus zoals die bij de CFV3V reed. Je moet er wel 2650 euro voor over hebben. Voor de liefhebbers dus.

Echt overdonderd ben ik niet, maar er is in ieder geval iets voor België, dus we mogen niet klagen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

filosoofke

De ertswagens van Arbed vind ik ook wel interessant, maar waarom in het blauw? Die ben ik nog niet tegengekomen op video's uit de jaren '90.
Echt verrassend was het pas geweest als ze Arbed tremels op de markt zouden brengen om een echt realistische ertstrein te kunnen nabootsen.

ACFI

Tot voor kort had Marklin voor de bollen neuzen vrij spel. Roco bracht niet echt nog modellen uit. Maar nu Piko de bollen neuzen/NoHAB's begint uit te brengen, gaan ze wel meer hun best moeten doen.

Ik wacht gespannen af op de volgende MSM met de test van de Piko 52.

ACFI.

ronaldk

Eindelijk heeft märklin een Wlan-versie van de Mobile Station II gemaakt. Samen met een extra aansluitbox kan je dan via je Wifi-netwerk je treintjes zonder draad aansturen. Heb je een CS 2/3/3+ dan kan je zonder het extra aansluitboxje je Wlan-muis gebruiken om je treintjes aan te sturen. Mogelijk kan het dus ook met een app. Interessante ontwikkelingen voor de Märklinrijder.

factageklerk

Niet veel soeps..... ik begrijp niet waarom nog een bolle neus. Ze hebben nu mallen om de stoomloc type1 uit te brengen waarom volgen ze die piste niet...... die fantasieset lijkt dan wel weer leuk
 

dani

Ben ik nu echt de enige die dit allemaal ineens zo ontiegelijk duur vind(t) ?

Meer en meer "speelgoed voor de elite"  of zefs GEEN speelgoed meer, want zo'n dure dingen geef je niet in de handen van de "kinders"
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Koen

Citaat van: dani op 17 januari 2023, 15:33:53 PM
Ben ik nu echt de enige die dit allemaal ineens zo ontiegelijk duur vind(t) ?

Meer en meer "speelgoed voor de elite"  of zefs GEEN speelgoed meer, want zo'n dure dingen geef je niet in de handen van de "kinders"

Ik vind dat de prijzen inderdaad behoorlijk stijgen. Tegenwoordig is 400€ niets meer.
Maar ik maak mij er ook schuldig aan om dergelijke dure locs te kopen. De eeuwige verzamelaar in mij  :-X
En zolang we blijven kopen, hebben ze min of meer vrij spel  ::).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

the_gold

Ik mis wel een nieuwe Thalys stam in de Ruby uitvoering. Dit is iets wat ik echt nog mis...

mardig23

169€ voor twee wagonnekes met drie containerkes :o ::)
Mvg Karl

bumper

Misschien ben ik de eerste, maar ik heb de link niet geopend. Ik ga stoppen met zoveel geld uit te geven aan die dure modellen.
Wat ik ga doen? Met eenvoudige en goedkope materialen mijn baan verder trachten af te werken. En als dat niet lukt! Ja....

Groeten.
Ludo.
 

vyncky

Er staat nog een Belgisch  nieuwtje in: De Edelweiss Pullman   Amsterdam - Brussel - Luzern. (Staat wel bij Frankrijk)

Het is een mooie sleep om achter een stomer te hangen, en voorbij Heide te bollen  :).

Ben benieuwd of de rijtuigen in model naar werkelijkheid zijn gebouwd. Iets om uit te zoeken.

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

ATBtrein

#12
Ondanks de steeds duurdere prijzen zal het voor mij toch een goedkoper jaar worden..

Mag ook eens, want we kunnen het zo moeilijk laten liggen als we die mooie 'dingen' zien verschijnen

Er zal altijd wel ergens iets opduiken dat onze goesting is...
 

Anarchy

Citaat van: vyncky op 17 januari 2023, 17:27:45 PM
Er staat nog een Belgisch  nieuwtje in: De Edelweiss Pullman   Amsterdam - Brussel - Luzern. (Staat wel bij Frankrijk)

Het is een mooie sleep om achter een stomer te hangen, en voorbij Heide te bollen  :).

Ben benieuwd of de rijtuigen in model naar werkelijkheid zijn gebouwd. Iets om uit te zoeken.

Yannick

Enig idee of die Franse stoomloc die er bij vermeld wordt ook op Belgisch grondgebied kwam? Of wat valt er voor te zetten?

Jurgen

Ik had verwacht dat men, na de groene M2's in 2021, eindelijk met bordeaux varianten ging komen. Ook omdat men nu speciaal een eerste klasse rijtuig had ontwikkeld.

Maar ja... misschien volgend jaar.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.