Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Ligne 159 Dolmny

Gestart door mark7758, 14 december 2022, 11:41:15 AM

cousin_hub

Dag Mark,

Dat is een prachtig module.  Cool om ook een beetje geschiedenis van die streek te kunnen lezen.  Bestond dit lijn ?  Ik heb niks op het internet kunnen vinden. 

Ik ken die streek.  Oorspronkelijk heb ik tem mijn 13 jaren in Muno (Watrinsart) gewoond. 

Het sfeer is prachtig ... 

Het is een super mooie module. 

Groetjes

Seb

cousin_hub

Citaat van: mark7758 op 14 december 2022, 11:41:15 AM
L159 Bedacht als een spoorlijn tussen Bertrix en het Franse Sedan. Gebruik maken van vele goede voorbeelden (Lijn 41) ga je wat bedenken en een invulling geven.

Bedacht -> denkbeeldige lijn ? 

ik had dat gemist denk ik ;-)  Mijn ndls is niet zo goed  :o

Seb

Geert

Citaat van: mark7758 op 30 december 2022, 13:48:13 PM

Een loc transportje als toetje van dit jaar.

Je bent wel duidelijk fan van Belgische diesels  ;) ,

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Jurgen

Citaat van: cousin_hub op 04 januari 2023, 11:18:17 AM
Citaat van: mark7758 op 14 december 2022, 11:41:15 AM
L159 Bedacht als een spoorlijn tussen Bertrix en het Franse Sedan. Gebruik maken van vele goede voorbeelden (Lijn 41) ga je wat bedenken en een invulling geven.

Bedacht -> denkbeeldige lijn ? 

ik had dat gemist denk ik ;-)  Mijn ndls is niet zo goed  :o

Seb

Schaam je niet, mijn Frans is slechter.

En ook al is Nederlands mijn moedertaal, ook ik heb even getwijfeld of het toch geen bestaande spoorlijn was. Mark heeft zijn verhaal goed aangepakt door met de nodige tekeningen te werken en zelfs een Wikipedia-achtige tekening te maken. Alleen daarvoor al verdient hij een pluim.
Ik denk niet dat iemand het je kwalijk neemt dat je eerst dacht dat dit een bestaande spoorlijn was.
Vergis je niet, de lijn is volledig fictief!  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

mark7758

Bedankt voor de complimenten. En ga maar eens met google maps langs de lijn en je ziet keurig alle straten zijn wel degelijk echt bestaand.
En ik heb ik al die jaren geleerd, een complimentje is klein. Maar een commentaar komt veel harder aan.
Dus ik maak iets denkbeeldigs. Hierdoor is er nooit een verwijzing naar het zag er zo en zo uit.
Maak je idee Belgisch wat ik ook deed. Maak hem naar je eigen wensen, je eigen regels.
En bedenk voor iedere regel in België (en net zo hard in NL) is er wel een uitzondering op te bedenken en te vinden.
Doe wat je leuk lijkt. En mocht je willen mailen over vraagstukjes. Mail maar.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

cousin_hub

hallo,

Excelent ;-)  Ik heb zelfs gezocht naar sporen van de lijn op google map  :o

Well done.

Groetjes

Seb


Jurgen

Citaat van: mark7758 op 04 januari 2023, 16:52:15 PM
En ik heb ik al die jaren geleerd, een complimentje is klein. Maar een commentaar komt veel harder aan.

Commentaar is dan ook makkelijker om te geven dan een compliment. Wanneer de commentaar gegrond is, dan zou ik het zelf nog wel aanvaarden, maar meestal is dat niet het geval.

Ik blijf er in ieder geval bij, je concept en het verhaal errond zijn subliem. En als ik de uitwerking en afwerking bekijk, dan komt dat zeker in orde!
Zoals ik al zei, ik verwacht dat je baan op een dag in een reportage in MSM zal verschijnen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

SuSke

Of op een of andere tentoonstelling...
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mark7758

Komt goed. Eerst een beurs en dan mag Luc langs komen. (Hij weet de weg)
En mag er een verhaal over schrijven. Daar ben ik nog weer niet goed in. :-[
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

mark7758

Ondertussen in het Belgische gedachtenland.
De ideeën voor Viaduc de Dol beginnen steeds meer vast vormen te krijgen.
Een eerste opzet.


En de eerste ballastrein is er ook al.


Daarna bleven we even wachten op de om geleide Cokestrein.


Heerlijk zo'n hobby
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

PeterVG

Zie ik daar smalspoor rond het viadukt ;)

ceuleer

Die Railpro sleep met de TUC RAIL is machtig.  ;)

Citaat van: mark7758 op 09 februari 2023, 12:27:18 PM
En de eerste ballastrein is er ook al.


mark7758

Inderdaad. Een stukje Smalspoor.  8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

mark7758

Ja. Tijdens de bouw werkzaamheden kwam er plots een proefrit van een reeks 630 voorbij. Heel apart, compleet messing en nog on geschilderd. (Toch leuk als er clubgenoten langs komen.)
 



Het doel van de proefrit is tijdens van het treinstel voor een demo bij HO-Modul. 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.