Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Beleid LS Models

Gestart door ERVIN, 10 december 2022, 20:08:54 PM

janieburton

Citaat van: Thommy op 12 december 2022, 20:09:19 PM
Citaat van: rgp op 12 december 2022, 14:06:47 PM

Allen,

Er wordt hier nogal wat geschreven over het feit dat men zelf iets wenst te installeren wat de fabrikant ook levert.
Buiten dat men het graag doet, zie ik niet de meerwaarde om niet de versie van de fabrikant te nemen.  Kan iemand hier enkele objectieve redenen geven ?

Stel je koopt een 2de hands loc. Iemand kocht die en verkoopt relatief snel zijn analoog model. Ik wil die digitaal, dan moet er toch een manier zijn om zelf een decoder in te pluggen zonder de boel aan hort te krijgen?

Dat is een  gegronde objectieve reden

Citaat van: Ludwigdc op 12 december 2022, 22:45:46 PM
Heel die ratamaklan hier over zelf een decoder aanpassen is naast de kwestie. Ik zou best tevreden zijn met een ls lok met een DCC decoder zonder sound door Ls geleverd. Ze kunnen wel de AC versie leveren met een gewone decoder zonder sound waarom doen ze dat niet voor de DCC versies? Is dat nu zoveel gevraagd.

Ik begrijp ook niet waarom ls dat enkel doet voor 3-rail, ik zou ook een loc zonder sound willen kopen met decoder van de fabrikant.
Ik begrijp ook niet waarom er in 2-rail geen geluidsloze loc met decoder beschikbaar is.

Sound is leuk bij 1 loc, ook bij 2 locs, eventueel bij een derde loc, maar als er 4 of meer loc's op het zelfde moment op een baan rijden dan wordt het een kakafonie.

Kan ik of mag ik concluderen dat men een sound loze decoder bij LS zou kunnen bestellen, bestazt want ze leveren loc's met decoder voor AC en deze sound loze decoder in een analoog DC LS model te zetten.
 

krispy

#31
Citaat van: janieburton op 13 december 2022, 01:07:16 AM

Kan ik of mag ik concluderen dat men een sound loze decoder bij LS zou kunnen bestellen, bestaat want ze leveren loc's met decoder voor AC en deze sound loze decoder in een analoog DC LS model te zetten.

zou volgens mij geen probleem mogen geven als het multiprotocols zijn waarin zowel DC en AC  rijden is aangevinkt.

of gewoon eentje van AC model  volledig uitlezen en overzetten in een nieuwe zou  moeten lukken volgens mij , is echt geen raketwetenschap
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Thommy

Citaat van: janieburton op 13 december 2022, 01:07:16 AM
Citaat van: Ludwigdc op 12 december 2022, 22:45:46 PM
Heel die ratamaklan hier over zelf een decoder aanpassen is naast de kwestie. Ik zou best tevreden zijn met een ls lok met een DCC decoder zonder sound door Ls geleverd. Ze kunnen wel de AC versie leveren met een gewone decoder zonder sound waarom doen ze dat niet voor de DCC versies? Is dat nu zoveel gevraagd.

Ik begrijp ook niet waarom ls dat enkel doet voor 3-rail, ik zou ook een loc zonder sound willen kopen met decoder van de fabrikant.
Ik begrijp ook niet waarom er in 2-rail geen geluidsloze loc met decoder beschikbaar is.

Sound is leuk bij 1 loc, ook bij 2 locs, eventueel bij een derde loc, maar als er 4 of meer loc's op het zelfde moment op een baan rijden dan wordt het een kakafonie.

Kan ik of mag ik concluderen dat men een sound loze decoder bij LS zou kunnen bestellen, bestazt want ze leveren loc's met decoder voor AC en deze sound loze decoder in een analoog DC LS model te zetten.

vraag is waarom er uberhaupt nog decoderloze locs verkocht worden. We gaan ervan uit dat een digitale loc ook analoog kan rijden (instellingen juist zetten in de loc). Voor de 35euro ofzo dat het particulier kost, komt het voor een groot merk 100% zeker stuk goedkoper uit waardoor prijs model quasi niets moet stijgen.

als je doortrekt naar auto's, zeker duurdere merken en de goedkopere volgen ook, zitten in zowel de basis als de versie met zetelverwarming dezelfde zetels erin. Enkel bij de 1 zijn ze niet actief gezet via de boordcomputer. Want als je 1000-en dezelfde zetels koopt wordt dat in meeste gevallen goedkoper dan x-1000 zonder en x-1000 met. Fabrikant moet maar 1 model maken.
en dit gebeurt ook met sommige duurdere keukentoestellen dat zaken via abo of mits bijbetalen actief gezet worden.
Greetz

Thommy

rgp

Thommy,

Voor u is het beginpunt een loc met decoder en is het dus slechts 35 euro. Alleen is dit een DCC decoder zonder sound en die wordt dus NIET aangeboden.
Hier gaat het om een analoge loc of een DCC met sound en is het verschil groter.
Wat LS betreft: voor hun kostenstructuur is hun huidig aanbod het beste: iedereen tevreden:
Analoog rijders: aanwezig
DCC zonder sound: aanwezig (zet de sound uit)
DCC met sound: aanwezig.
Het aanbieden van 3 versies ipv van de huidige 2 zou blijkbaar in functie van verkoopsaantallen, logistiek, ... ALLE modellen duurder maken.

En dat wat die auto's betreft is NIET altijd waar: zelf getest.  Memory van de zetels niet beschikbaar en de zetels zijn er ook niet voor uitgerust in deze serie !

Rolan

Klaas Zondervan

Citaat van: Thommy op 14 december 2022, 09:36:41 AM
vraag is waarom er uberhaupt nog decoderloze locs verkocht worden. We gaan ervan uit dat een digitale loc ook analoog kan rijden (instellingen juist zetten in de loc).
Ja, analoog rijden met een decoder kan. Maar het rijgedrag is dan hopeloos, zeker met PWM sturing. Zelf meegemaakt met een treinstel dat alleen digitaal verkrijgbaar was. Na veel geprobeer het ding omgebouwd naar echt analoog.

SuSke

Ben niet helemaal akkoord met je Roland.

Een Analoge loc heeft inderdaad al een stekker.
De meerprijs voor een gewone decoder is omen bij de €40 met de huidige prijzen.
De meerprijs voor een decoder met geluid wordt al €140.

Ik ben niet geïnteresseerd in dat geluid (zeker niet voor E-locs), moet ik dan wel die €100 extra betalen om het gewoon uit te zetten?
ESU of LSM kunnen net zo goed de programmatie beschikbaar stellen in een decoder zonder geluid en die ofwel los verkopen of inbouwen.
Zo zijn digitale loc's zonder geluid ook beschikbaar voor wie gewoon digitaal wil rijden.

Wat we anders gaan doen (en nu met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid reeds doen)?
Gewoon binnen clubverband of onder vrienden de boel kopiëren.
En dat doe je niet op die decoder die je €40 betaald maar op één die je gekocht hebt bij die dump-handelaar aan 20% korting.
Wie verliest er dan geld?

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Thommy

Citaat van: SuSke op 14 december 2022, 11:01:43 AM
Ben niet helemaal akkoord met je Roland.

Een Analoge loc heeft inderdaad al een stekker.
De meerprijs voor een gewone decoder is omen bij de €40 met de huidige prijzen.
De meerprijs voor een decoder met geluid wordt al €140.

Ik ben niet geïnteresseerd in dat geluid (zeker niet voor E-locs), moet ik dan wel die €100 extra betalen om het gewoon uit te zetten?
ESU of LSM kunnen net zo goed de programmatie beschikbaar stellen in een decoder zonder geluid en die ofwel los verkopen of inbouwen.
Zo zijn digitale loc's zonder geluid ook beschikbaar voor wie gewoon digitaal wil rijden.

Wat we anders gaan doen (en nu met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid reeds doen)?
Gewoon binnen clubverband of onder vrienden de boel kopiëren.
En dat doe je niet op die decoder die je €40 betaald maar op één die je gekocht hebt bij die dump-handelaar aan 20% korting.
Wie verliest er dan geld?

dat bedoel ik dus. Als je de analoge locs skipt en direct een digitale aanbiedt heb je 2 soorten mensen gelukkig. Digitaal en analoog rijders.
Moet de decoder wel goed ingesteld worden zodat ze analoog ook top rijden.

Citaat van: rgp op 14 december 2022, 10:25:42 AM
En dat wat die auto's betreft is NIET altijd waar: zelf getest.  Memory van de zetels niet beschikbaar en de zetels zijn er ook niet voor uitgerust in deze serie !

gebeurt meer en meer. Zeker bij BMW is dit meer en meer zo aan het worden (weet ik van een maat die bij BMW werkt), softwarematig niet geinstalleerd. Of zelfs via abo te nemen voor x-maand/jaar. Zetel is aanwezig van fabriek af.
Bij ne andere maat z'n Peugeot idem ditto zo, zetel aanwezig maar niet geprogrammeerd als werkend. Kost x-100euro om dat te laten installeren.
en dat is, in de branche waar ik werk, ook standaard zo aan het worden. Productiekosten gaan naar beneden want je hebt maar 1 uitvoering ipv 2-3.
Greetz

Thommy

rgp

Suske,

ik rij ook spoor 0 (idem schaal 1).  Alle loks zijn digitaal met sound en kunnen analoog rijden.  Iedereen tevreden en niemand (ook de analoogrijder niet) die mekkert over die sounddecoder.  Er wordt daar trouwens ook veel minder gemekkerd. Voordeel van een kleinere gemeenschap ?

Kopieren en dan inbouwen in clubverband.  Waarom niet ?  Maar niet komen zagen als er morgen een paar de sleutel onder de map leggen, he (dat gaat zeker gebeuren !)

Roland

Metpetergaathetbeter

 
Citaat van: rgp op 14 december 2022, 14:13:30 PMKopieren en dan inbouwen in clubverband.  Maar niet komen zagen als er morgen een paar de sleutel onder de map leggen, he (dat gaat zeker gebeuren !)
en vooral niet al je er zit reclame voor te maken. Iets op papier/online zetten kan altijd een reactie hebben, denk samen na als je denkt slimmer te zijn dan de vos en verwijder wat je eerder online zette

Klaas Zondervan

Citaat van: Thommy op 14 december 2022, 11:21:11 AM
dat bedoel ik dus. Als je de analoge locs skipt en direct een digitale aanbiedt heb je 2 soorten mensen gelukkig. Digitaal en analoog rijders.
Moet de decoder wel goed ingesteld worden zodat ze analoog ook top rijden.
Dat laatste, daar geloof ik dus niet in, dat je dat echt goed krijgt.

raf

Een club lid kwam af met de verlichting set van een ice marklin
Of ik er ook de rode ledjes kon op zetten.
0402 kan ik zonder problemen solderen maar deze die er opzaten waren nog kleiner.
Als ook de polarisatie was verkeerd .
Wat kosten nu 4 ledjes in een loc te zetten want de printbanen waren er reeds wel .
En toch is er bij marklin beslist om deze niet te monteren .
Dus maar meteen alle led's door 0402 vervangen want die originele die vind je nooit meer terug .
Als er 1 cent kan uitgespaard worden dan word dat ook gedaan door elk bedrijf.

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.