Niet alle MSM leden/niet leden zijn in staat iets te bouwen, daarmee straf je dus al misschien meer dan de helft van de mensen.
In het geval van de rangeerloc, als je zo'n loc graag ziet dan neem je misschien beter contact op met enkele fabrikanten en kan je op een constructieve manier misschien advies geven indien ze er interesse in hebben. Ik denk maar bvb aan piko die ik wel in staat zie zo'n loc op de markt te brengen, in verschillende varianten.
Denk voornamelijk ook in de plaats van MSM zelf. Kosten/baten is het naar mijn mening evident om een reeds bestaande loc/mal te gebruiken gezien de kleine oplage. Daarom dacht ik aan deze loc, maar de reeks 51 die ik hier ook zie passeren is een goed plan om ook oudere tijdperken aan bod te laten komen.
Ook wat verder kijken dan de neus lang is, een nieuwe type loc nu nog ontwerpen (mal, proefmodel,productie,verzenden...) dan kan je het MSM-actie 2023 model in 2024-2025 verwachten gezien de huidige levertermijnen.
Ik bemerk ook dat de gemiddelde leeftijd op het forum wat hoger ligt (wat oke is!). Dat zorgt natuurlijk vaak voor totaal verschillende meningen en een voorkeur naar een bepaald tijdperk. Dit is een jaarlijks wederkerend probleem.