Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM ACTIE 2024

Gestart door the_gold, 19 november 2022, 14:16:42 PM

the_gold

Ik gok dat het deze zal worden... Waarom? Er zijn 2 stuks 62 aangekondigd voor dit jaar waaronder een gele kleurstelling en een in de nieuwe infra kleurstelling. Daar zijn er al een handvol nummers van uitgebracht. Deze loc is sinds 2022 in deze kleurstelling dus had ik hem eigenlijk verwacht in de 2024 folder.

Bart12

In Nederland zien we regelmatig Roco wel locs uitbrengen met winkels of organisaties. Zouden zij niet geïnteresseerd zijn om met msm samen te werken? (Wishful thinking van mij om nog een 2808 Feniks of andere recente 28er te zien van Roco ;D  )

the_gold

Citaat van: Bart12 op 06 februari 2024, 18:46:46 PMIn Nederland zien we regelmatig Roco wel locs uitbrengen met winkels of organisaties. Zouden zij niet geïnteresseerd zijn om met msm samen te werken? (Wishful thinking van mij om nog een 2808 Feniks of andere recente 28er te zien van Roco ;D  )

Het is inderdaad bizar dat er niemand op de klippen gekomen is hiermee. Met de komst van talloze ICRmh rijtuigen zou je toch verwacht hebben van wel. Ik vermoed dat veel leden zich in de steek gelaten zouden voelen wegens te modern of een verkeerd tijdperk. Dat is wat ik toch aanvoelde toen ik hier polste rondom deze loc.

Bart12

Ach, je kan niet iedereen tevreden stellen, met een diesel of elektrisch machine van van Biervliet lees je ook weer gezeur dat we die elk jaar zien...

Thommy

Citaat van: Bart12 op 07 februari 2024, 21:04:43 PMAch, je kan niet iedereen tevreden stellen, met een diesel of elektrisch machine van van Biervliet lees je ook weer gezeur dat we die elk jaar zien...


klopt. Het is altijd ook moeilijk en sommigen kijken erg specifiek (wat ook mag, het is geen brood dat ge koopt)
ofwel tijdperk dat niet klopt, twijfelachtig correct (ik doel op de MSM 201-kap), moderne eigenschappen op een oude/museum loc,...

Vorige versie 55 ook gepast. Te moderne look (en vind ik ook, net als die herlakte 27 ed lelijk). Maar voor anderen is die versie net hetgene ze willen omdat het speciaal is.
Net zoals ik ga passen voor een 18/19 of een 28 ed. Te modern voor mij

maar goed, ik wacht af.
Een 91'tje zou ook wel mogen voor mij
Greetz

Thommy

Michael

Het is nu 9 februari 2024 men zal al snel een actie moet aankondigen want anders wordt ook 2024 niet meer haalbaar, en om eerlijk te zijn mijn geduld is vandaag erg laag dus een kort lontje wellicht morgen beter.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Floris

Omdat ik me helemaal de takken ergerde aan ongevraagde reclamepost voor loterijen heb ik weleens overwogen om een video op te nemen waarop ik met een bivakmuts op en een zak met puppies in de hand langs t kanaal ga staan uitleggen wat er gebeurt als ze me nog meer van die klotebrieven sturen.
Een zwak puntje aan dat plan was wel dat ik erbij zou moeten vertellen waar ik woon qua naar welk adres ze die brieven niet meer moeten sturen, maar goed, dat probleem heb jij in principe niet dus doe er je voordeel mee. 8)

factageklerk

Citaat van: doomslu op 04 februari 2024, 10:13:59 AMIk kan verklappen dat er momenteel gebroed wordt op de actie 2014.
Even afwachten...  ;)

Luc verras ons eens een keer....... :D
 

the_gold


stoomlokje

kijk eens in de MSM 244, daar staat het: HLE 2244 in het oude 2-kleuren-groen

the_gold


Herwig


"jammer"              ?

"vind ik leuk"        ?

the_gold

#117
Ik had gehoopt na meer dan 2 jaar wachten op een complete verassing en wow-factor. Eigenlijk alweer een afkooksel van dingen die al 10 keer de revue gepasseerd zijn. Ik had echt gehoopt op een oer-Belgische samenwerking met Certus - MSM en connectie tussen VB & LSM met een hle 27. De 2715 kon ook een heel populair zijn om jullie magazine nog extra in de kijker te zetten. Dit lijkt me een zeer eenvoudige keuze alweer waar men maar een heel selectieve groep verzamelaars gelukkig mee maakt.

Behoorlijke teleurstelling dus ;)

Thommy

Citaat van: the_gold op 17 maart 2024, 22:08:18 PMIk had gehoopt na meer dan 2 jaar wachten op een complete verassing en wow-factor. Eigenlijk alweer een afkooksel van dingen die al 10 keer de revue gepasseerd zijn. Ik had echt gehoopt op een oer-Belgische samenwerking met Certus - MSM en connectie tussen VB & LSM met een hle 27. De 2715 kon ook een heel populair zijn om jullie magazine nog extra in de kijker te zetten. Dit lijkt me een zeer eenvoudige keuze alweer waar men maar een heel selectieve groep verzamelaars gelukkig mee maakt.

Behoorlijke teleurstelling dus ;)

Het is al jaar en dag dat ze zeggen dat er gewoon weinig animo is van andere leveranciers om een 1 of a kind model te produceren.

Dusja dan zit je beperkt qua modellen. En verval je helaas in dezelfde modellen die deze leverancier aanbiedt
Greetz

Thommy

Sicco

#119
Citaat van: the_gold op 17 maart 2024, 22:08:18 PMIk had gehoopt na meer dan 2 jaar wachten op een complete verassing en wow-factor. Eigenlijk alweer een afkooksel van dingen die al 10 keer de revue gepasseerd zijn. Ik had echt gehoopt op een oer-Belgische samenwerking met Certus - MSM en connectie tussen VB & LSM met een hle 27. De 2715 kon ook een heel populair zijn om jullie magazine nog extra in de kijker te zetten. Dit lijkt me een zeer eenvoudige keuze alweer waar men maar een heel selectieve groep verzamelaars gelukkig mee maakt.

Behoorlijke teleurstelling dus ;)

Wat jij een wow-factor vind hoeft dat niet voor een ander te zijn. Wat zou jij nog meer wow gevonden hebben dan, rekening houdende met het feit dat inderdaad het aantal aanbieders beperkt is en, nog belangrijker, het ontwikkelen van een geheel nieuw model financieel totaal niet heelbaar is voor een dergelijke actie?

Sinds het MG debacle is er geen samenwerking meer tussen VBV en LSM, tevens zou een model van de reeks 27 een stuk duurder zijn geworden en minstens vijf jaar te laat leverbaar zijn. Ik ben het ermee eens dat het logisch zou zijn als LSM, nu ze toch bezig zijn met een rerun 11/12/21/27 (als die nog een keer gaan komen tenminste), ook de 2715 had aangekondigd, maar zo werkt dat blijkbaar niet bij LSM.

Dit is volgens mij precies wat dit model speciaal maakt: een net even wat andere uitvoering die er alleen maar komt dankzij de samenwerking tussen MSM en Biervliet. Voor een 2244 in deze uitvoering moet immers de mal worden aangepast om er enkele lichten op te zetten. Dat zou in normale omstandigheden niet gebeurd zijn. Het opent tevens de weg voor tijdperk III en andere IVa varianten in de toekomst