Een bouwsetje voor een motordraaistel (Jocadis AM66 en andere) ?

Gestart door eve, 14 oktober 2022, 10:47:20 AM

eve

Het chassis komt zo uit de productie : zie foto bovenste stukken met steunen.


by Erik Verleysen on Flickr

Voor wie belangstelling heeft : kunnen jullie die steunen zuiver verwijderen ? (zie onderste stukken op de foto).

Mvg, Erik.

RoDY


Thommy

Greetz

Thommy

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

eve

Bedankt voor alle reacties.
Ik ben er nog niet uit of er wel een bouwkitje komt en hoe het er dan zou moeten uitzien qua inhoud.

Even laten rusten.

Mvg, Erik.

raf

Ik verwijder de steunen altijd voor het uitharden
Daar heb ik het beste resultaat mee

gr raf en het ziet er mooi uit
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

eve

Citaat van: raf op 15 oktober 2022, 20:30:33 PM
Ik verwijder de steunen altijd voor het uitharden
Daar heb ik het beste resultaat mee

gr raf en het ziet er mooi uit

Ik LAAT printen...

Mvg, Erik.

Rochevalien

Ik heb ook wel interesse in 2  setjes . We wachten wel af wat het wordt.

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Floris

wat zou er nog voor bijzonders bij moeten dan? t oogt voor mij gewoon als een nieuwe behuizing waar je de bestaande ijzerwinkel van t spudje in lepelt?

eve

Citaat van: Floris op 16 oktober 2022, 13:51:55 PM
wat zou er nog voor bijzonders bij moeten dan? t oogt voor mij gewoon als een nieuwe behuizing waar je de bestaande ijzerwinkel van t spudje in lepelt?

Neen.
De flutmotor, prutwielen en knudde-contacten worden vervangen.
Volledige nieuwbouw.

Mvg, Erik.

Thommy

Citaat van: Floris op 16 oktober 2022, 13:51:55 PM
wat zou er nog voor bijzonders bij moeten dan? t oogt voor mij gewoon als een nieuwe behuizing waar je de bestaande ijzerwinkel van t spudje in lepelt?

als ik de foto's zag in het andere topicje, leek me dat een compleet gesloten motortje en geen open motortje zoals de tenshodo.
Dus lijkt me echt van 0 allemaal anders.
Greetz

Thommy

SuSke

Moet ik toch dringend eens gaan controleren hoeveel van de 'Jocadis' stellen er in de berging liggen en wachten op een decoder :) :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

T13 rules

Erik, als je deze dingen in kit aanbied, heb ik zeker interesse in eentje.
Na mijn 6046 van Klein Modellbahn te hebben omgebouwd met uw ombouw-kitje, ben ik vol lof van uw design- en verbeterkunsten!!!
We zien het hier wel verschijnen.
 

eve

De prijzen van de eve-AM66 ombouwkit

Ik heb vandaag toch noch een kwalitatief uitstekende tandwielen-oplossing gevonden die betaalbaar is.
Daardoor vervalt ook het toezenden van Jocadis-draaistellen voor de recuperatie van onderdelen. En een
hoop werk voor mij.

M :
– nieuw motorblok
– nieuwe krachtige stille motor
– nieuwe wielen
– nieuwe contacten
– afgeregeld en inbouwklaar
Per unit : 36 €.
!!! Er zijn wel 2 van deze units nodig voor 1 motorstel van de AM66. Deze units zijn asymmetrisch en worden gepast per koppel verkocht/geleverd.

W :
– 4 nieuwe assen voor de tweede unit van het AM66 stelletje.
Deze passen bij de grotere diameter van de nieuwe assen van de motorunits en zijn absoluut aan te raden voor digitale versies.
Per 4 assen : 10 €.

L :
– 2 LED-array's ter vervanging van de oude gele LED's.
!!! Enkel voor een digitale versie van het stelletje.
Per PCB-LED-array : 6 €.

Alles geleverd met duidelijke handleidingen.

Verzending : volgens de nieuwe komende tarieven van Bpost. Vermoedelijk 7 à 7,5 € per zending.
Leveringstijd : februari/maart 2023.

U gelieve zo snel mogelijk uw belangstelling te bevestigen in een vaste opdracht. Ik kan maar een beperkt aantal units leveren. Bij het bereiken van het aantal dat ik kan leveren zal het aanvaarden van bestellingen helaas gestopt worden.

Reageren uitsluitend via :  erik . verleysen @ gmail . com (spaties verwijderen)

Met dank,
met vriendelijke groeten,
Erik.