Wat moet een loc kosten ?

Gestart door Alberke, 05 oktober 2022, 16:17:52 PM

Peter

Heb jaren een oud HAG model gehad van de Re 6/6 (met gedeelde kap)
Uitstekende rijeigenschappen op mijn oude Roco messing rails, maar heb die toen (met veel spijt) verkocht
omdat die op de Roco line door de flenzen niet goed kon rijden.
Met vriendelijke groeten
Peter

Klaas Zondervan

Citaat van: rgp op 10 oktober 2022, 10:19:43 AM
NEM 313 voor DC: minimale afstand binnenkant wielflensen: 14,3 mm - maximale flenshoogte: 1,20 mm
In plaats van NEM 313 kun je beter kijken naar NEM 310. En daar staat dat de binnenmaat minimaal 14,4 mm is. Op dit punt is de norm al 13 jaar geleden aangepast, maar die oude maat van 14,3 mm zingt nog steeds rond.

Als je naar de NEM normen kijkt, kijk dan op de site van de Morop en dan naar de Duitse versie van de normen. Dat is de enige die compleet en up-to-date is.

RobVille

#77
Prachtig al dat geneuzel. Even mijn praktijk ;) Zoals jullie weten, heb ik mijn oude modelbaan (3R) gebaseerd op rails van Weinert, met Code 83. Op deze modelbaan rijden alle producten van Märklin van na 1990 prima. Nette, vlakke loop. HAG (Re 10/10, Re 460 .. ), Roco, Acme, geven geen problemen. Kijk even naar de video. De Re 10/10 rijdt soepel over de rails.

Groetjes,
Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

rgp

Klaas,

Je hebt gelijk, maar ik heb naar de laatste uitgave - Nederlandstalige uitvoering waaraan ik nog meegewerkt hebt zo'n 25 jaar geleden.

Maar het eindresultaat is hetzelfde.

Roland

rgp

Rob,

Daar zeg je het: van NA 1990.  Neem eens modellen van VOOR 1990 en lat die eens op code 83 rijden.  En veel modelspoorliefhebbers hebben nog modellen van voor 1990.

Roland

Floris

Citaat van: RobVille op 10 oktober 2022, 10:38:37 AM
Prachtig al dat geneuzel. Even mijn praktijk ;) Zoals jullie weten, heb ik mijn oude modelbaan (3R) geven gebaseerd op rails van Weinert, met Code 83. Op deze modelbaan rijden alle producten van Märklin van na 1990 prima. Nette, vlakke loop. HAG (Re 10/10, Re 460 .. ), Roco, Acme, geven geen problemen. Kijk even naar de video. De Re 10/10 rijdt soepel over de rails.

Groetjes,
Rob
je kan mazzel hebben. op peco gaat t ook vrij goed met marklinwielen (zelfs wissels!) en das code 75. Op rocoline code 83 ratelt allerlei wat ouder tweerailspul ook al, dus drierailwielen betekent sowieso drama (zie peter zn verhaal). Linksom of rechtsom wordt t dus gezeur als je als fabrikant maar 1 soort wielen maakt.

RobVille

Citaat van: rgp op 10 oktober 2022, 10:41:32 AM
Rob,

Daar zeg je het: van NA 1990.  Neem eens modellen van VOOR 1990 en lat die eens op code 83 rijden.  En veel modelspoorliefhebbers hebben nog modellen van voor 1990.

Roland

.... en daar zit juist het probleem  ;)  Zelf kies ik voor moderne, digitale locomotieven. En inderdaad, deze kosten iets meer dan de modellen van dertig jaar terug.

Groetjes,
Rob



I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Floris

ja, hahaha, normale prijs gezien?

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Metpetergaathetbeter

't is een winkeldochter daardaar je vooropgestelde prijs

Stedahult

Ding is gewoon in de aanbieding, zoals Folris al verwijst...
Mvh. Steef

Havoc

Citaat van: Floris op 16 oktober 2022, 16:03:42 PM
ja, hahaha, normale prijs gezien?

En toch verkopen ze die niet zonder verlies...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janieburton

Mogen we dan concluderen dat de verkoopprijs de inkoopprijs x3 is.
 

Boemeltrein

Toevallig bevindt Xtrain24 zich in Detmold, home of Modelbahnshop Lippe  ???