treinen in de vitrinekast

Gestart door stefan rosiers, 22 november 2006, 17:51:08 PM

stefan rosiers

Zijn hier nog mensen waarvan hun treinen in een vitrinekast staan en nooit rijden.
Ik veronderstel dat dit niet zo goed is voor de motor en de tandwielen,
maar voor de kap (in metaal dan) en het onderstel kan er toch geen probleem zijn; of toch wel?

domie-o2

Alle treinen staan van ons in de vitrinekast, zn daar onze baan in opbouw is testen wij de opgebouwde stukken altijd met dezelfde treinen.(3 stuks ,ttz diesel stoom en e -loc )Alle andere treinen staan dus netjes opgeborgen in de zelfgemaakte vitrinekast en rijden dus voor het ogenblik NOOIT!!!
Enkele exemplaren zijn al meer dan 30 jaar oud ( MARKLIN ) en ik mag met een gerust hart zeggen dat er nog geen enkele vorm van schade is opgetreden aan de loc's (= buitenzijde )
Zo'n 3 a 4 x per jaar worden ze uit de vitrinekast gehaald voor het verwijderen van oppervlaktestof waarbij dan handmatig aan de wielflenzen eventjes word gedraaid!!!!
In msm heeft er trouwens een intressant artikel gestaan ivm het bewaren van modeltreinen!!!!

loebaske

Snap eigenlijk niet waarom er hier een nieuwe topic word geopend terwijl er al ??n is over vetrinekasten ?????????

Gerolf

citaat:
Geplaatst door loebaske

Snap eigenlijk niet waarom er hier een nieuwe topic word geopend terwijl er al ??n is over vetrinekasten ?????????

Er is toch een verschil. Dat andere draadje gaat vooral over zelfbouw van vitrinekasten en verkrijgbaarheid van commerci?le. Dit draadje gaat meer over bewaring van treinen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

glamo

ik laat de mijn altijd op de baan staan,maar ja, ik heb er ook maar 10.

kurt
 

stefan rosiers

Dit onderwerp gaat over het verschil tussen loc's die rijden en loc's die nooit rijden

loebaske

Aaah OK, die van mij hebben geen tijd om spinnewebben te kweken, want die hebben dienst op de baan...ben ook geen verzamelaar, ik wil genieten van men treinen in het landschap, als ik ze moet in de kast plaatsen, dan ist beter dat ik men een kataloog koop, daar staan ze allemaal in.

Jurgen

citaat:
Geplaatst door loebaske

als ik ze moet in de kast plaatsen, dan ist beter dat ik men een kataloog koop, daar staan ze allemaal in.



Das waar. En dat zou stukken goedkoper zijn dan 1 echt model. [:D]

De mijne staan voorlopig wel in een vitrine omdat mijn baan afgebroken is voor een nieuwe te bouwen. Al is er de laatste weken niet veel meer gedaan aan de bouw van mijn baan. [xx(]

Mijn treintjes stonden voordien ook al wel eens een tijdje stil omdat ik ze niet allemaal op mijn baan kwijt kon. Af en toe liet ik ze nog eens rijden en dan moesten ze wel even warm lopen. Nadien was er helemaal geen probleem meer.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.