Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

nieuwe reeks 78 mehano

Gestart door janjozef, 18 november 2006, 00:14:51 AM

janjozef

Iedereen hier kent mijn slecht karakter, en ik ben daar fier op. Ik heb zopas een beetje aan het tellen geweest, er komt een nieuwe reeks 78 uit van mehano totaal 944 stuks en dan nu voor de 3rail rijders : in 3rail komen er daar 240 van uit, dat wil zeggen zomaar eventjes 704 in 2rail daarvan 560 analoog, is Mehano nu gek of wordt er echt zoveel meer in 2rail verkocht dan 3rail, en zitten er op dit forum echt zoveel die echt van rekenen niets kennen :D:D:D:D:D:D:D:D:D


De 2 rail analoog lover
Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Greg

#1
Ik heb tot nu toe 1 ding gezien in de winkel waar ik ga (en die heeft een grote stock)en dat is dat de 3-rail versies al lang zijn uitverkocht terwijl er nog erg veel 2-rail versies liggen.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Jurgen

#2
citaat:
Geplaatst door janjozef

Iedereen hier kent mijn slecht karakter, en ik ben daar fier op.

De 2 rail analoog lover
Jan



LOL. [:D] Goe bezig, Jan. Onderwerp had even goed "Start van een gevechtje" kunnen noemen. [:D][:p]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rochevalien

#3
citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door janjozef

Iedereen hier kent mijn slecht karakter, en ik ben daar fier op.

De 2 rail analoog lover
Jan



LOL. [:D] Goe bezig, Jan. Onderwerp had even goed "Start van een gevechtje" kunnen noemen. [:D][:p]



>>>> LOL??? nee ,alles behalve dat ! Jan schept er blijkbaar plezier in om mensen te (blijven ) uitdagen en nutteloze en bitsige discussies uit te lokken of te aan te wakkeren.Als ik mijn zin kreeg(maar dat zal wel het geval niet zijn) kregen zulke mensen een gele,of een rode kaart zoals bij het voetbal.Iedereen weet wel wat daar de gevolgen van zijn.
Het ergste vindt ik dan nog dat zulke potentaten (we kennen er nog ??n )plots een ander toontje gaan gebruiken als er een opendeurdag is in hun club.Mij zullen ze daar in elk geval niet (meer) zien.

PS: ik heb g??n lange tenen maar in vindt het hoog tijd dat aan deze praktijken eens iets wordt gedaan.Hallo mijnheer de administrator?

Gerrit

ysbeer

#4
En waarachtig het is weer gelukt.

wim ysbeer

Kedeng Kedeng

#5
citaat:
Geplaatst door janjozef

Iedereen hier kent mijn slecht karakter, en ik ben daar fier op.

Hoe kun je daar nu fier op zijn?

Tom

#6
T'is weer bezig... [|)]
Tom

Gerolf

#7
Is dit niet iets voor de humorpagina's? 't Zou schelen voor sommigen hun bloeddruk [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

#8
citaat:
Geplaatst door Rochevalien

>>>> LOL??? nee ,alles behalve dat ! Jan schept er blijkbaar plezier in om mensen te (blijven ) uitdagen en nutteloze en bitsige discussies uit te lokken of te aan te wakkeren.Als ik mijn zin kreeg(maar dat zal wel het geval niet zijn) kregen zulke mensen een gele,of een rode kaart zoals bij het voetbal.Iedereen weet wel wat daar de gevolgen van zijn.
Het ergste vindt ik dan nog dat zulke potentaten (we kennen er nog ??n )plots een ander toontje gaan gebruiken als er een opendeurdag is in hun club.Mij zullen ze daar in elk geval niet (meer) zien.

PS: ik heb g??n lange tenen maar in vindt het hoog tijd dat aan deze praktijken eens iets wordt gedaan.Hallo mijnheer de administrator?

Gerrit



Ja ik vind het ook jan,jij bent nu echt de enige die rot doet tegen een ander,verder niemand[:D]

wim ysbeer

Jurgen

#9
Ach, ik begrijp Rochevalien, maar je kan beter gewoon eens lachen met dit soort dingen dan in de tegenaanval te gaan.
Dit wordt (of is reeds) weer zo'n draadje waar nutteloze discussies gaan ontstaan waar niemand iets aan heeft. Het gaat er niet beter op worden als ik mezelf hier druk in ga maken hoor. Daarom lach ik liever eens en vergeet ik gewoon waar Jan eigenlijk op doelt. Moet je ook eens proberen, je gaat jezelf al meteen een stuk beter voelen. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

#10
Wat mij nu verbaast is dat iedereen enkel reageert op de eertse zin en niemand de rest gelezen heeft of daarop reageert. Iedereen hier heeft al een hoop gelult domme vragen gesteld en nog dommere antwoorden gegeven, raar of zelden wordt er nog iets serieus nieuw geschreven maar owee als iemand dat durft te schrijven. Als er dan duidelijke cijfers worden neergezet dan komt er een kleine miezerige ractie dat zijn winkelier alleen nog 2rail en geen 3rail meer had alsof die man zulk een grote stock had liggen.
Op het forum zitten een hoop klein snotjong samen die enkel een hoop genleit kunnen maken maar voor de rest weinig zinnigs kunnen vertellen. arm vlaanderen en ook arm nederland.

Heren de slechtheid in persoon
Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ysbeer

#11
citaat:
Geplaatst door janjozef

Wat mij nu verbaast is dat iedereen enkel reageert op de eertse zin en niemand de rest gelezen heeft of daarop reageert. Iedereen hier heeft al een hoop gelult domme vragen gesteld en nog dommere antwoorden gegeven, raar of zelden wordt er nog iets serieus nieuw geschreven maar owee als iemand dat durft te schrijven. Als er dan duidelijke cijfers worden neergezet dan komt er een kleine miezerige ractie dat zijn winkelier alleen nog 2rail en geen 3rail meer had alsof die man zulk een grote stock had liggen.
Op het forum zitten een hoop klein snotjong samen die enkel een hoop genleit kunnen maken maar voor de rest weinig zinnigs kunnen vertellen. arm vlaanderen en ook arm nederland.

Heren de slechtheid in persoon
Jan



Jan ik sta achter je,dat is ook veilig als ze gaan gooien.
Maar serieus jij heb absoluut niks slecht gezegd.
Ik vond de reacties op wat je schreef soms wel leuk,maar toch nogal overdreven.
Het is maar geschreven,volgende week vergeten en het doet geen pijn.

wim ysbeer

marctje

#12
laat sommige liever eens in eigen boezem zien voor ze commentaar geven op een ander. soms kan een artikel twee keer lezen meer tot je doordringen dan zo opervlakkig iets lezen, de essentie ervan niet verstaan en dan maar de aanbrenger afschieten in de hoop iets "zinnigs" te lullen.

ik geef jan 200% gelijk. de meeste winkeliers nemen bv. 30 loks in gelijkstroom en 10 loks in wisselstroom in stock. gevoilg is dat de wisselstroom sneller verkocht raakt wegens minder in stock.

stock is aankoop en ook hier geldt voor winkels 2weg is goedkoper in aankoop dan 3weg.

dus aan alle forumleden : lees eerst aandachtig het artikel voor je je gal spuuwt.

aan rochevalien zeg ik maar dat het erg is als je niet meer naar een club zou komen omdat je het niet eens bent met 1 persoon terwijl er dan misschien 69 personen zijn waarmee je wel eens kunt zijn.dit bewijst een zekere vorm van "little minded" te zijn

groetjes

marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Jurgen

#13
Jan, je gaat mij niet wijsmaken dat je deze discussie niet voorzien had. Dit zag je van mijlenver aankomen.

Maar wat je oorspronkelijke bericht betreft: het is waarschijnlijk toeval dat je de reeks 78 van Mehano als voorbeeld genomen hebt. Volgens mij zijn die aantallen bij alle fabrikanten ongeveer evenredig, dus ook bij de verhouding van Trix/M?rklin.
Waarom dit zo is? Ik denk dat je de reden zelf ook al meerdere malen aangehaald hebt in andere draadjes. Dus nu niet komen klagen dat dit draadje ontspoord en dat men niet op je eigenlijke bericht reageert.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rochevalien

#14
speciaal voor Marctje : 1)ik ben geen lid van de MTD en ook niet geweest.

2) Als ik de (recente)uitlatingen van JanJozef zo lees (en h?rlees) en dan nog zie dat die ook nog eens penningmeester is ?n baanverantwoordelijke stel ik mij toch wel een paar vragen.Ik heb altijd gedacht dat bestuursleden een voorbeeld-functie hadden en een onbesproken gedrag moesten hebben.Maar dat zal wel mijn dwaling zijn zeker? Of het moest zijn dat niemand bij jullie clubje daar wakker van ligt.En dan moet ik Jan w?l gelijk geven : ARM,ARM Vlaanderen.


Gerrit