Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Geprinte onderdelen voor de HO baan

Gestart door Wim-Z, 13 april 2022, 07:15:46 AM

Wim-Z

Ik vraag me af of er ook interesse is voor 3D-geprinte onderdelen voor de treinbaan, bv voor HO.

Wim
Spoor-HO 
Printers Creality 3D Ender 3 Max.  2x Elegoo Mars pro.
Elegoo Mercury Plus Wash & Cure Machine. Werk met Fussion- 360

Michael

Hangt er van af wat er geprint wordt.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Wim-Z

bv. hekjes, containers, laadpalen, vuilnisbakken, enz
Spoor-HO 
Printers Creality 3D Ender 3 Max.  2x Elegoo Mars pro.
Elegoo Mercury Plus Wash & Cure Machine. Werk met Fussion- 360

Metpetergaathetbeter

veel van die zaken zijn met wat zoeken vaak reeds te koop aangeboden.....

dani

Alles hangt af van
- het aanbod / gamma
- de kwaliteit van de prints
- het materiaal van de prints
- de afwerkingsgraad
- de prijs en levering
- de beschikbaarheid en levertermijnen
- de mogelijke lever volumes
- standaarditems of maatwerk ?

Hou er ook rekening mee dat de 3D printers momenteel heel betaalbaar zijn en veel mensen er al één (of meer) hebben.
Het aanbod van voorgekauwde (gratis of te betalen) downloadable ontwerpen en files (bvb thingiverse etc)  is vrij groot.

Interesse zal er vast wel zijn, maar wat is precies het aanbod ?  Dat is de moeilijkste vraag
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Wim-Z

Bv Deze mini containers voor in de tuin.

Spoor-HO 
Printers Creality 3D Ender 3 Max.  2x Elegoo Mars pro.
Elegoo Mercury Plus Wash & Cure Machine. Werk met Fussion- 360

mark7758

Ik zou ze gebruiken voor de modelbaan. Als je ze in de tuin plaatst vindt je ze niet terug. 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

raf

https://cults3d.com/en/3d-model/various/h0-garbage-bin-1-87-scale

zoals dani reeds vernoemde voor iedereen die reeds een 3d printer heeft zijn deze gratis te downloaden .
https://www.thingiverse.com/thing:4817054
als ook omheining en dergelijke zijn gratis ;zelfs van de nmbs
dus wat ga je vragen per stuk ???? en alleen de kostprijs voor het versturen gooit roet in het eten .
het idee is niet slecht maar er zijn dus veel haken en ogen .

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Wim-Z

Duidelijk, daar zit geen brood in. Dan ga ik wel andere dingen printen. In ieder geval bedankt voor de reacties.
Spoor-HO 
Printers Creality 3D Ender 3 Max.  2x Elegoo Mars pro.
Elegoo Mercury Plus Wash & Cure Machine. Werk met Fussion- 360

Ronald

Wim, je zou zelf eens onderzoek kunnen doen naar dingen waar echt vraag naar is en waar misschien niet iets in te vinden is op Thingiverse. Of custom werk, dus tekenen naar wens van de klant.

raf

Wim je idee is niet slecht maar inderdaad er is zo goed als niets mee te verdienen .
Niet elke print lukt en dan is het stroom en hars voor de vuilbak.
Ook gedeeltelijk gelukte prints (ik zie streepjes op je vuilbakken)behoren tot de mogelijkheden.
Ik had slagbomen geprint en die trekken krom en zelfs met warm water krijg je ze niet recht.
Ik zit soms uren te tekenen
Hier ben je dus uren aan bezig en dit is maar 1,5 cm lang hé
Welke prijs moet ik hier gaan op plakken dan ???
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Wim-Z

Het is zeker heel knap gedaan. Tja de prijs is wat de koper er voor over heeft. Dat staat nooit in verhouding met de tijd die je er in moet steken.
Ik denk altijd maar zo als ik de kosten er uit haal dan is het voor mij al goed. Meestal zal dat toch nog goedkoper zijn dan wat je in de winkel zou moeten betalen.
Spoor-HO 
Printers Creality 3D Ender 3 Max.  2x Elegoo Mars pro.
Elegoo Mercury Plus Wash & Cure Machine. Werk met Fussion- 360

janieburton

Citaat van: dani op 13 april 2022, 19:18:17 PM

Hou er ook rekening mee dat de 3D printers momenteel heel betaalbaar zijn en veel mensen er al één (of meer) hebben.
Het aanbod van voorgekauwde (gratis of te betalen) downloadable ontwerpen en files (bvb thingiverse etc)  is vrij groot.


Niet iedereen wil/kan een 3D printer kopen voor maar 1 of 2 projecten.

Anderzijds ben ik (persoonlijke visie) op een leeftijd gekomen dat ik geen "goesting" meer heb om mij nog te verdiepen in 3D tekenen (ik zit ook niet in de IT) en dat om te zetten naar een file om te kunnen printen en dan geld te spenderen aan een 3D printer om dan deze printer zeer weinig te gebruiken.

Ik kan begrijpen dat de jongeren  of mensen die in de IT sector zitten er meer interesse in hebben en daar meer tijd aan besteden of willen besteden.

Wim,

Ik denk niet dat je je "beroep" van kunt maken maar ik ben zeker dat je wat kunt "bijverdienen" met sommige projecten "op bestelling te maken".
 

Wim-Z

Leeftijd is geen bepalende factor hoor. Ik zelf ben 75 en ik teken en print nog dagelijks. Maar goed als er wensen zijn om iets te laten maken dan laat maar horen.
Spoor-HO 
Printers Creality 3D Ender 3 Max.  2x Elegoo Mars pro.
Elegoo Mercury Plus Wash & Cure Machine. Werk met Fussion- 360

raf

Wim ben ik volledig met je eens dat leeftijd geen grens is
Mijn oom is 95 en zit nog dagelijks achter zijn pc .
En IT ???? wat heeft IT te maken met tekenen .
123D is een van de gemakkelijkste programma's en dan heb je nog het slicer programma nodig .
Een storting via een bank app is moeilijker dan deze programma's.
En als je het niet meer weet dan kun je bij youtube 1000 filmpjes vinden die een oplossing bieden .

Gr Raf
PS ik ben zelf ook 65 jaar
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.