Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Favoriete handelaars

Gestart door wisselstromer, 12 januari 2005, 12:51:01 PM

loco

Argenta doet dit niet. Argenta is dan ook geen bankinstelling, maar een spaarkas (dacht ik). Je moet dan wel een rekening openen in echte bank om internationale transacties binnen EU te kunnen doen. Alternatief is betalen.
Loco

Peter

Hallo Loco,
Je hebt natuurlijk gelijk, dit stond ook in mijn bericht, dat ik spreek over banken. Mijn schonndochter werkt op een Argenta kantoor en via haar had ik die informatie. Daaraan zie dat er toch nog altijd verschil is tussen "banken" en "spaarkassen"

Peter [:)][:)][:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

Johnnytrein

Ik heb speciaal voor betalingen naar het buitenland een rekening geopend bij de bank van de post. En ik kan mijn internationale betalingen gratis doen online.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Havoc

citaat:
Ik heb speciaal voor betalingen naar het buitenland een rekening geopend bij de bank van de post.


Daar heb ik dat ook eens gevraagd. "Gaat enkel als U een rekening opendoet waarop uw loon gestort wordt"

citaat:
Argenta is dan ook geen bankinstelling, maar een spaarkas (dacht ik).


De schuldige in kwestie. Nu ja, dat is enkel een probleem met particulieren. De meeste shops aanvaarden Visa of sturen de boel op onder rembours.

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

bartie

Als je gewoon een bank binnengaat en een rekening opent (daar hoeft je loon niet opgestort worden) en je vraagt home banking aan, kan je thuis vanop de home banking gratis een betaling doen naar het buitenland,waar een speciaal overschrijvingsformulier opstaat waar je IBAN en BIC nummer kan ingeven.
Ikzelf heb home banking bij ING en heb reeds enkele malen iets uit Nederland zo betaalt.

Groetjes Bart.

n/a

http://www.seitzmodellbahn.com/

is een heel correcte en bovendien niet zo dure winkelier. De verzendkosten vielen best mee geloof ik (4 of 5 euro).
Heb er eens een lok gekocht en die had ik na een paar dagen al.
Bovendien was de man heel vriendelijk.

Randy

janjozef

het grote probleem bij betaling in het buitenland is het iban en bic nummer van de ontvanger te pakken krijgen. Er zijn slechts weinig mensen ook in het buitenland die dit kennen
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

quf

Ik heb in de tweede helft van vorig jaar verschillende bestellingen gedaan in Duitsland bij verschillende leveranciers, en steeds stond op hun factuur naast hun bank- en Postbankrekeningnummer ook hun resp. IBAN en BIC nrs. Dat maakte dat ik geen extra kosten had. (toch wel, 15ct omdat ik via het loket werkte i.p.v. via de automaat of pc banking).
Dus het is redelijk goed te doen. Deze IBAN en BIC nummers zijn natuurlijk nieuw, maar ze worden alsmaar meer en meer gebruikt, en over een jaar of zo zullen ze even vertrouwd zijn als alle ander betalingswijzen.

Groetjes

Frank

Johnnytrein

En als je niet onmiddelijk de iban en bic codes hebt maar wel het kontonummer en BLZ  kan je via onderstaande link deze codes zelf opzoeken http://www.iban-rechner.de/  Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

janjozef

Ja met firma's is het geen probleem maar probeer eens met particulieren.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

treinvirus

Ebay zeer betrouwbaar: meer dan 180 artikels gekocht, 1 maal bedrogen (12o euro) maar geld gedeeltelijk teruggekregen vie ebay klachtendienst, eenmaal erbarmalijke waar gehad maar ook voor zeer weinig geld. Opgelet 1 maal voor 2 weken fout gemaakt naam begunstigde ( wel juist iban en bicnummer): geld teruggekomen - 25 euro, ja je leest het goed !, bankkosten. Het was niet het Duitse lokale bankkantoor (zeer vriendelijke mensen die ook achterovervielen van mijn melding), noch mijn bank (ING) die geld gerekend hadden maar na grondig onderzoek (ik ben tot het klokhuis van de zaak gegaan) bleek het de overkoepelende duitse bank te zijn waarlangs alle transacties verlopen. Geen reactie ondanks telexen met zo goed als beschuldiging van diefstal mijnentwege aan dit orgaan. Terloops weze gezegd dat bij die 25 Euro nog  administratieve kosten ten belope van waarschijnlijk hetzelfde bedrag langs belgische zijde afgeroomd zou zijn (volgens de hulpvaardige bankbediende in Belgie) maar vermits het om een som van maar 54 Euro ging hebben ze dat niet gedaan (anders bleef er maar 4 euro meer over!). Dat is toch om van achterover te vallen, 5 a 10 euro zou ik nog geaccepteerd hebben.Dus opgelet alles dient juist te zijn. De verzending niet verzekerd langs de post koste vroeger 8,20 euro (heeft nooit problemen gegeven, wel een zending in Belgie die spoorloos is verdwenen geraakt!). Nu blijkt na kontakt met een  duitse handelaar vorige week dat de prijs hetzelfde is gebleven maar er nu wel een verzekering inbegrepen zit voor verlies, dat is dus goed nieuws. Duitse verkopers zijn over het algemeen zeer vriendelijk en zeer gedisciplineerd (snelle zending en uiterst goed verpakt, nieuw is inderdaad nieuw, onbeschadigd is onbeschadigd). Vermits het over meer adn 100 zendingen gaat is mijn ervaring dus representatief (statistiek!)
treinvirus
 

n/a

Heel spijtig voor de Belgische treinenwinkels, de Nederlandse (zit vaak in NL voor mijn werk) zijn helem??l te duur - ik koop ENKEL nog via Ebay handelaars en bijna uitsluitend Sofort Kaufen van nieuw materiaal - wel zoek ik, als ik iets interessants zie, gans Ebay D af op hetzelfde cat nr of dezelfde beschrijving om te zien of een ander het goedkoper aanbiedt wat vaak zo is - en ik kombineer ALTIJD verschillende zaken van eenzelfde verkoper zodat de 16 Euro (verzekerde verzending via Paket DHL of ABX) per artikel nog meevalt.
Inderdaad met IBAN en BIC g??n problemen en g??n dure bankkosten. Ideaal en snel.

Naar een winkel rijden kost ook geld en TIJD.

Ja ik weet het het is leuk om in een winkel rond te neuzen en spullekes in je handen te houden - echter spijtig - ik heb daar niet de meerprijs van de Belgische winkels voor over.

Eerlijkheidshalve: GoRail Drongen valt nog mee met zijn prijzen - mijn makker koopt daar vaak - ik tot nu toe een kleinigheid.

Tot nu toe bijna uitsluitend zeer content van Ebay (ooit eens ??n tegenvaller - pas op voor "Meteorrot" alias "Eisenbahnschnuckel08": zijn tweedehands materiaal is dikke brol - je hebt ook nooit persoonlijk mail-contact - hij verkoopt daarvoor te veel - hij heeft ook veel negatieve commentaren - da was ne vergissing in mijn begin periode bij Ebay - gebeurt me nooit weer.

Peter

nmbs

Ik koop mijn gerief bij volgende handelaars
-Vandenboscche in Jette
-Huenerbein in Aachen
Soms ook bij
-Vincke in Oostende
-Verborgh in Gent
en binnenkort waarschijnlijk bij EMT in Blankenberge om mijn kollektie 52 53 54 te vervolledigen [8D]

karthuizer

citaat:
Geplaatst door nmbs


en binnenkort waarschijnlijk bij EMT in Blankenberge om mijn kollektie 52 53 54 te vervolledigen [8D]



Is dit een nieuwe winkel in Blankenberge, of bedoel je MTE???

Treinfreaks.net - Uw eindstation => http://www.treinfreaks.net
..:: the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams ::..


nmbs

Nee MTE zoals jij zei.  Sorry voor de valse hoop [:D]