Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Favoriete handelaars

Gestart door wisselstromer, 12 januari 2005, 12:51:01 PM

janjozef

Ik koop nooit via e-bay ik moet het occasie materiaal eerst zien voor ik koop. Ze proberen u al op beurzen in het zak te zetten, waarom dan niet via E-bay waar ge uw waar niet eens kunt zien
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Johnnytrein

Ik kan wel zeggen een tevreden regelmatig Ebay koper en verkoper te zijn, tot nog toe sedert 2 jaar nog geen problemen gehad, ook koop ik al eens rechtstreeks in het buitenland. Zo oa mijn startset M?rklin 29811 deze kocht ik bij modellbahnen walter licht http://www.modellbahnen-licht.de/ een stuk goedkoper dan hier in Belgi? . Alleen de verzending is vanuit Duitsland wel overdreven duur, maar daarvoor bestaat dan de betaal en verzendservice Huifkar www.huifkar.de
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

bartie

citaat:
Geplaatst door janjozef

Ik koop nooit via e-bay ik moet het occasie materiaal eerst zien voor ik koop. Ze proberen u al op beurzen in het zak te zetten, waarom dan niet via E-bay waar ge uw waar niet eens kunt zien



Omdat e-bay met een feedback systeem werkt, zowel koper als verkoper geeft als alles afgehandeld is positieve of negatieve feedback. Zo kan je voor je iets koopt eerst kijken of die verkoper wel betrouwbaar is. Heb al veel via e-bay gekocht (en verkocht) en nog nooit problemen mee gehad.

Groetjes Bart.

Hapag Lloyd

citaat:
Geplaatst door dieseltje

Iemand enige ervaring met BT treinen in keerbergen ?
Is dat dezelfde die destijds gestopt is met de Christiaensen in Mechelen ?




BT Treinen te Keerbergen ? Ik woon vlakbij , maar ik heb daar nog nooit van gehoord.
Heeft u een adres ?

Hapag Lloyd

citaat:
Geplaatst door Havoc

citaat:
Het is een spijtige zaak dat er in de nabijheid van Lier geen enkele modelbouwwinkel met zelfbouwgerief meer is,


Met internet is alles dichtbij. Voor modelbouw heb ik het nog niet geprobeerd, maar voor pc's bvb koop ik bijna alles via het net in het buitenland. Veel goedkoper, geen gezaag over moeten bestellen, grotere keuze en meestal stukken sneller.

Heeft er iemand hier ervaring met internet kopen voor treinen (binnen- en buitenland)?

Johan

Expert in non-working solutions.



Hoi Johan ,

Ik heb enorm veel ervaring met online-kopen in het buitenland.
www.lokshop.de , www.modelleisenbahn.com.

En ik heb nog geen enkel moment spijt gehad om de Belgische markt de rug toe te keren.  Het verschil voel ik goed in mijn geldbeurs.

Ik doe dit al twee ? drie jaar.  En er zijn zelfs een paar van mijn collega's en vrienden die vragen of ik hun bestelling wil plaatsen bij bovenstaande winkels.  En dat doe ik met v???????l plezier.

Groetjes ,

Tom.

wisselstromer

ik heb ook nog nooit problemen gehad met Ebay zelfs niet als er iets aan de lok scheelde
ik heb ooit een loc gekocht bij www.lokspital.de waar de loksound decoder tot 2 keer toe is stuk gegaan en 2x gratis is vervangen
(het lag trouwens aan de decoders zelf, loksound 3 beter niet gebruiken met marklin analoog transformatoren)
ik ga zeker eens iets bij lokshop kopen want die prijzen zijn niet slecht

groeten
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

janjozef

Er is een verschil met kopen in buitenlandse winkels en kopen via Ebay vind ik. Nu ik zal toch niet veel via het internet kopen, wat niet wil zeggen dat ik niet in het buitenland koop, maar ik weet wel graag met wie ik bezig ben.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Vroeger kwam ik regelmatig bij Baillien. Dit was toen nog een gezellige winkel met de oude vader Baillien en zijn echtgenote.
Menige gezellige uurtjes werden er doorgebracht met babbelen met andere modelspoorders en beide eigenaars, en nee, het ging niet altijd over modelspoor. Door die goede sfeer werd er toen ook veel verkocht. Doch helaas, de zoon heeft in dit geval niets van de (Limburgse) gezelligheid geerfd van de ouders.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

loco

Peter, ik deel je gevoelens over Baillien. Moeder moest het weten. Maar het waren geen Limburgers. Ik dacht dat het rasechte kempenaars zijn uit de omgeving van Turnhout. Mijn vader spreekt ook zo'n taaltje als moeder Baillien. Nu wonen ze in Zoersel.
loco

dwizeno

citaat:
Geplaatst door Hapag Lloyd

citaat:
Geplaatst door dieseltje

Iemand enige ervaring met BT treinen in keerbergen ?
Is dat dezelfde die destijds gestopt is met de Christiaensen in Mechelen ?




BT Treinen te Keerbergen ? Ik woon vlakbij , maar ik heb daar nog nooit van gehoord.
Heeft u een adres ?



BT Treinen is eigenlijk de Christiansens, ze gebruiken een andere naam omdat de Chr* normaal gezien nogal duur is.  Ik weet echter niet of ze inderdaad goedkoper zijn dan een gemiddelde Chr* vakhandel.
 

Havoc

citaat:
Ik heb enorm veel ervaring met online-kopen in het buitenland.
www.lokshop.de , www.modelleisenbahn.com. En ik heb nog geen enkel moment spijt gehad om de Belgische markt de rug toe te keren. Het verschil voel ik goed in mijn geldbeurs.


Goed om weten, ik zal daar eens mijn licht opsteken. Voor mijn pc aankopen heb ik de belgisch markt ook reeds jaren geleden laten vallen (nu niet voor een doos cdroms of een nieuwe muis). De verschillen zijn enorm, 30% verschil zelfs met transport ingerekend is geen uitzondering. Voor muziekmateriaal is het verschil nog groter!

Ebay ben ik geen voorstander van. Nog niet echt voor treinen gaan kijken, maar de meeste andere dingen zijn meestal duurder op ebay dan direct tweedehands, of soms is het de moeite niet vergeleken met nieuw kopen. Op ebay in het buitenland is het interessanter, maar veel verkopers verzenden niet naar het buitenland, en hier in belgie is betalen naar het buitenland schandalig duur. Als het niet met Visa kan, doe ik dan liefst helemaal niet.

EDIT: die websites zijn maar treurig. Je kan er enkel wat vinden als je al weet wat je moet hebben. Niet echt geschikt om eens rond te surfen op zoek naar iets nieuw/interessant.

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

wisselstromer

ik denk dat de prijzen van BT hetzelfde zijn dan die van Christiansen of minimaal en paar % goedkoper
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Peter

Johan,

Betalen naar het buitenland (EEG) kost..NIETS. Het enige dat je nodig hebt is het IBAN en BIC nummer van degene waar je aan moet betalen.
En geen transfer kosten, geen taks NIETS !
Voor de USA gelden andere voorwaarden, maar ook hier zijn er goedkope en dure oplossingen.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Peter,

Dat is wat ik ook dacht, maar tracht ze dat in ons kantoor eens wijs te maken. Volgens hen gaat het enkel via Swift, en daar hangen 10-15 euro kosten aan. Dit heeft volgens hen te maken met het type bank dat ze zijn. Ik denk dat ik bij een andere bank een rekening ga openen voor dat soort zaken.

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Peter

Goedenavond Johan,
Elke bank in Europa (EEG) MOET dergelijke service aan zijn klanten aanbieden. Je moet er soms wel achter vragen, maar normaal staat op je dagafschriften en meestal op je briefwisseling je eigen IBAN en BIC nummer.
Dit is voorschrift van de Europese unie onder het hoofdstuk "Vrij verkeer van goederen en diensten binnen de unie"
Tot op dit moment ken ik GEEN ENKELE firma die deze nummers niet aan zijn klanten zou geven. Sporadish moet je er wel achter vragen, maar bij de meesten staan deze nummers zelfs op hun rekeinging.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter