Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Favoriete handelaars

Gestart door wisselstromer, 12 januari 2005, 12:51:01 PM

wisselstromer

nu de nieuwigheden uit Nurnberg eraan komen "moeten" we weer naar onze handelaars om onze modellen te bestellen
wat zijn jullie favorieten

ik koop bijna altijd bij het spoor in leuven wegens goede prijs en dienst na verkoop
vroeger ging ik altijd bij Broux in Hasselt
qua nieuwigheden nog altijd een van de goedkoopste
z geven 20% op de nieuwigheden
Olaerts is natuurlijk ook zeer goedkoop

groeten
wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

sdbhg

Als beginner krijg ik prima service bij Cornucopia, zwijnaardsesteenweg 56 te Gent. De vriendelijkheid, behulpzaamheid en eerlijkheid van de verkoper is bijzonder tof. Soms ga ik er gewoon langs om te praten over modelspoor. Ik heb er al bergen vragen gesteld. E?n ding staat vast : ik koop daar mijn digitale startset (zie ander bericht op forum).

Wat een contrast met de andere (modelbouw)winkels in gent, waar je nog geen goedendag krijgt !

marimon

Nu CL-decor sluit zal ik mijn veertiendaagse wandeling verleggen met een veertiendaagse autorit naar Gent. Vriendelijkheid primeert bij mij. Heb een afschuw van handelaren die je met een scheef oog bekijken alsof je sluipend vergif bent die hun modelpatrimonium komt aantasten als beginner en die hoedanook je materiaal in de handen duwen waar, eens je ermee op straat staat, er niets aan hebt.

Marc
citaat:
Geplaatst door sdbhg

Als beginner krijg ik prima service bij Cornucopia, zwijnaardsesteenweg 56 te Gent. De vriendelijkheid, behulpzaamheid en eerlijkheid van de verkoper is bijzonder tof. Soms ga ik er gewoon langs om te praten over modelspoor. Ik heb er al bergen vragen gesteld. E?n ding staat vast : ik koop daar mijn digitale startset (zie ander bericht op forum).

Wat een contrast met de andere (modelbouw)winkels in gent, waar je nog geen goedendag krijgt !

Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

wisselstromer

wat je zegt is waar
vriendelijkheid is een belangrijke factor bij het kiezen van je winkel
de prijs natuurlijk ook maar het is veel leuker aan de kassa nog even een babbeltje te doen ipv dat de winkelier afkomt met "thank you come again, volgende "n je dat nog scheef bekijkt
groeten
wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Peter

Hallo allemaal,
Ik blijf bij de winkels waar ik al jaren mijn inkopen doe, om een paar zeer goede redenen. 1. Ze zijn mee van de goedkoopste, 2. geven zeer goede service en zijn zeer vriendelijk tegenover hun klanten.
Voor mij zijn dit Olaerts, Jocadis, Broux en Vyncke. De volgorde is geen klassement, enkel een opsomming. Anderen zullen andere voorkeuren hebben en dat is hun goed recht, maar zoals met alle inkopen (huishouden, elektro e.d) ik ga waar het mij bevalt.
Er zullen nog andere goede winkels zijn, bv.Van Biervliet, waar ik reeds veel lovende dingen van gehoord heb, maar ik hou het bij mijn (beperkte)keuze.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Eerder gebonden aan plaats. Dus ik tracht het in de omgeving te zoeken.

Vroeger Brand in Brussel. 10 minuutjes wandelen na school.

Nu meestal Van Den Bosche in Jette, soms ook TAM in Grimbergen en Het Spoor in Heverlee (na het werk). En beurzen uiteraard. Niet echt een favoriet, eerder van "waar kan ik eens binnenspringen onderweg".

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

In het Antwerpse gaat m'n voorkeur uit naar Chalumano. Wel jammer dat hij maar weinig Belgisch rollend materiaal heeft, maar dat compenseert hij rijkelijk met zijn arsenaal gereedschappen en bouw-onderdelen. Het is duidelijk ook iemand met een hart voor modelbouw.
De twee andere winkels in Anwerpen (Verschooten en Baillien) bezoek ik ook regelmatig. Verder is er hier in de buurt (bij mijn weten) niets anders, en dat was vroeger wel anders!

Gerolf Peeters vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

erwin9

Inderdaad, Chalumano, ondertussen Trains & Tools is een winkel met een enorm aanbod voor de zelfbouwer. Bij mijn weten is er in Belgi? geen enkele winkel die dergelijk assortiment kan aanbieden.
Disney world voor de ?chte modelbouwers! En Rik heeft ook nog tijd voor een goede uitleg en een praatje over onze hobby!
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

dieseltje

Chalumano is volgens mij de enige Antwerpse winkel die nog een beetje redelijke prijzen hanteert. Bovendien vriendelijke en deskundige babbel met Rik.
Wat bij Verschooten gevraagd wordt is gewoon schandelig is vergelijking met de meeste anderen.  Ok, niet iedereen kan en wil prijzen ? la Olaerts (geen dure winkelruimte te huren) hanteren maar 40% prijsverschil op heel wat courante modellen is mij van het goede teveel...

janjozef

Chalumano is ook voor mij de winkel met het grootste aanbod aan toebehoren. En inderdaad voor alles wat hij heeft de goedkoopse in het antwerpse. Voor evergreen strips 3? en ballien vraagt 5? dat is 40%, verder is er in ranst nog kelber maar dat is hoofdzakelijk M?rklin en door mij niet zo gekend. en dan, dan is het in het antwerpse gedaan met winkels.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

bartie

E?n winkel die alles heeft bestaat er nog altijd niet, ik ga dan ook naar zowel Chalumano als naar Verschooten voor mijn zelfbouwgerief en treinen die niet van het merk M?rklin zijn. Voor alles van M?rklin en Heki ga ik naar Kelber in Ranst vermits dat in het Antwerpse zowat de goedkoopste zal zijn en vlak bij mij thuis. Ook de kataloog van PB-messingmodelbouw heb ik steeds bij de hand. Het is een spijtige zaak dat er in de nabijheid van Lier geen enkele modelbouwwinkel met zelfbouwgerief meer is, want van Lier naar Antwerpen (of Deurne) is dezer dagen(lees: maanden) met al die werkzaamheden in Mortsel en Antwerpen geen plezier.

Groetjes Bart.

dieseltje

Iemand enige ervaring met BT treinen in keerbergen ?
Is dat dezelfde die destijds gestopt is met de Christiaensen in Mechelen ?

wisselstromer

ja

dat was vroeger onze vaste winkel (tot 8 jaar) geleden toen we Broux en olaerts en HEt Spoor leerden kennen

de winkel is vrij duur ten opzichte van de andere winkels

redelijk aanbod maar hetgene dat in de rekken ligt lag en 5 jaar geleden ook al


de verkoper (Roger) kent wle veel van het jargon want hij was vroeger importeur van Marklin en Fleischmann

mvg
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Havoc

citaat:
Het is een spijtige zaak dat er in de nabijheid van Lier geen enkele modelbouwwinkel met zelfbouwgerief meer is,


Met internet is alles dichtbij. Voor modelbouw heb ik het nog niet geprobeerd, maar voor pc's bvb koop ik bijna alles via het net in het buitenland. Veel goedkoper, geen gezaag over moeten bestellen, grotere keuze en meestal stukken sneller.

Heeft er iemand hier ervaring met internet kopen voor treinen (binnen- en buitenland)?

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

wisselstromer

ik koop enkel via ebay op het net
verder geen ervaring
HEt Spoor heeft wel een webwinkel maar nog nooit iets op gekocht

groeten
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer