Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Droevige verjaardag 9 jaar geleden

Gestart door Peter, 10 februari 2022, 10:57:52 AM

Herwig

#30
   Gents ?  Onwaarschijnlijk, want dan zou DoomsLuc hem wreed verstaan.   ;)

   Maar 't ging over Witmeur zaliger ....

Havoc

Nu, ik ben maar enkele keren in de winkel in Edingen geweest toen het nog in de Brusselsetraat was. Een keer voor de mappen van Mopdufer. Daarna ben ik er 2 sets gaan bestellen. 3 jaar later ben ik terug gegaan om mijn voorschot terug te vragen want er was ondertussen nog niets besteld en niets geleverd. Dus zo'n goede ervaringen heb ik er eerlijk gezegd niet gehad.

Citaat van: doomslu op 17 februari 2022, 14:02:49 PM
Citaat van: Herwig op 17 februari 2022, 10:01:51 AM
     
     Is dit niet wat men noemt  "in herhaling vallen"              ::)

     https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,17570.msg210222.html#msg210222    ( bij voorbeeld ... )
Klopt. Opgewarmde kost...  :-\
Maar wel bij het onderwerp.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janieburton

#32
Citaat van: Herwig op 17 februari 2022, 10:01:51 AM
     
     Is dit niet wat men noemt  "in herhaling vallen"              ::)

     https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,17570.msg210222.html#msg210222    ( bij voorbeeld ... )

Ik heb achter dit draadje gezocht via de zoek functie maar niet terug gevonden.

Citaat van: doomslu op 17 februari 2022, 14:02:49 PM
Citaat van: Herwig op 17 februari 2022, 10:01:51 AM
     
     Is dit niet wat men noemt  "in herhaling vallen"              ::)

     https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,17570.msg210222.html#msg210222    ( bij voorbeeld ... )
Klopt. Opgewarmde kost...  :-\

Is misschien opgewarmde kost maar is nog steeds een "probleem" in België.

Blijkbaar hebben de winkels/online winkels in het buitenland(Nederland/ Duitsland/ Frankenrijk/ enz...) geen last of veel minder last van de problemen die de Belgische winkeliers hier ondervinden.

En ja, misschien klop ik steeds op de zelfde nagel of steek ik mijn vinger steeds in de bestaande wond of strooi ik zout in steeds dezelfde wonde maar als je een persoon als Andre hebt gekend en zijn passie voor de hobby dan kan ik maar zeggen dat veel winkeliers hieraan een lesje/voorbeeld konden nemen.


 

Rangeerduivel

Citaat van: janieburton op 17 februari 2022, 17:49:32 PM
En ja, misschien klop ik steeds op de zelfde nagel of steek ik mijn vinger steeds in de bestaande wond of strooi ik zout in steeds dezelfde wonde maar als je een persoon als Andre hebt gekend en zijn passie voor de hobby dan kan ik maar zeggen dat veel winkeliers hieraan een lesje/voorbeeld konden nemen.

De meesten van ons hebben André gekend,
stel je voor dat we allemaal zo doordrammen... ::) ::) :'(

;)

Peter

#34
Wat ik bedoel met handelaars en een reden waarom ik meestal in het buitenland (Dtsl, Nederland ) koop, even een voorbeeld van enkele jaren geleden hier in het Antwerpse.
Kort voor Kerstmis stonden mijn echtgenote en ikzelf hier in een gekende winkel. Voor ons stond een echtpaar met een zoontje van ik vermoed 10 a 11 jaar, die een beginset wilden kopen. Hun keuze was waarschijnlijk op de handelaar zijn website op een analoge beginset van Piko die heel goedkoop was. Ongeveer dacht ik een hondertal euro.
Daarop kwam de verkoper tegen hun met een uitleg dat die set maar speelgoed was en direkt versleten en dat ze beter de set die hij hun toonde van Märklin (geen kwaad woord van mij over dat merk hé) moesten kopen omdat dat tenminste kwaliteit was. (ongeveer 400 euro)
Het echtpaar stond nog wat samen te praten maar besloot tenslotte met lege handen en een diep ontgoochelde zoon buiten te gaan.
STOM van die verkoper. Zelfs als ze die goedkope gekocht hadden was de kans groot dat ze later nog eens binnen zouden komen voor een wisseltje, wat rails, een wagon enz. En nu verkocht de stommerik NIKS. Ja, ja ik vind zo iemand een stommerik
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Ik heb eind vorig jaar ook een mindere ervaring meegemaakt , ik koop elke Igra containerwagon die uitkomt , dit zijn van die extra lange wagons waarop 2 x 40 voet containers kunnen op geplaatst worden , je ziet die wagons nu meer en meer op onze Belgische sporen. Ik vroeg aan de winkelier of het mogelijk was om elke nieuwe wagon van dit merk apart te houden voor mij , kwestie om er geen te missen , " nee dat gaan we niet doen hé - als we dat voor elke klant zo moeten gaan doen" , ik heb daar reeds duizenden euro's uitgegeven , maar sinds die dag geen enkele cent meer....de dag nadien een mailtje , met dezelfde vraag , naar een bekende Duitse winkel en het was direct in orde , nu krijg ik om de zoveel tijd een mailtje dat er een nieuwe Igra wagon voor mij apart ligt.

En ook ik heb nog het geluk gehad om André in levende lijve te mogen zien en spreken , in een klein bomvol winkeltje in Edingen op een zondag voormiddag , waarna ik even later buiten ging met de 5174.... mooie tijd.... :)

Rangeerduivel

Dit draadje werd even aangezuiverd omwille van een misverstand... :-[

;)