Ik moest maar zo dom niet zijn er 1 te kopen!!!

Gestart door Rangeerduivel, 06 februari 2022, 13:18:14 PM

Alberke

Zo te horen aan de beschrijving van wat er gebeurt lijkt het me toch niet simpel op te lossen, iets met de tandwielen. Zit die aandrijving in de loc i.p.v. de tender?

Beginnen met FS is niet zo'n zot idee, er zijn prachtige modellen te krijgen. Ik heb ooit in Firenze een paar goed voorziene winkels gezien. En ge moet daarvoor uw Belgische treinen niet verloochenen hé  ;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

#16
Citaat van: Klaas Zondervan op 06 februari 2022, 15:17:24 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 06 februari 2022, 14:03:40 PM
@ Klaas,
Waarom woon jij in dat verre Holland ipv in de buurt van Diepenbeek?
Ik woon niet in Holland, hoewel Holland hier niet ver vandaan is. En ik woon dichter bij Diepenbeek dan jij.

Tja, dat het hem in de details zit, dat zijn we ondertussen al gewoon van Je!
Voor de niet zo intelligente Vlaming is alles wat zich tussen Antwerpen en de Waddeneilanden bevindt >HOLLAND! ;D
En de mensen die van hieruit gezien boven de grens wonen noemen wij allen, zonder uitzondering Hollanders!

;)

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel

#18
Citaat van: Havoc op 06 februari 2022, 16:05:02 PM
Tja, zo te lezen had je er beter 2 gekocht ;)

Ja, dan had ik er misschien nog 1 die reed, of 2 die niet reden...

Citaat van: Alberke op 06 februari 2022, 15:40:54 PM
En ge moet daarvoor uw Belgische treinen niet verloochenen hé  ;)

Ja maar euh...als ze niet rijden....? :(

;)

ERVIN


OlivierV

Rudy,

Ik versta niet goed, je hebt er nu al een decoder ingestoken of niet? Want je schrijft dat je het niet open krijgt.

Heb hier momenteel ook ne br 94 van esu liggen waarbij het tandwiel van de aangedreven as verschuift in positie en dus niet meer aangedreven is. Allicht iets gelijkaardig bij jou?
De vraag zal zijn het spel open krijgen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan


Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 06 februari 2022, 16:29:53 PM
Rudy,

Ik versta niet goed, je hebt er nu al een decoder ingestoken of niet? Want je schrijft dat je het niet open krijgt.

Heb hier momenteel ook ne br 94 van esu liggen waarbij het tandwiel van de aangedreven as verschuift in positie en dus niet meer aangedreven is. Allicht iets gelijkaardig bij jou?
De vraag zal zijn het spel open krijgen.

De decoder heb ik in de tender moeten steken, de aandrijving zit uiteraard in de loc...
Maar de tekening van Oli11|01 die hieronder staat (waarvoor dank Oli...) brengt misschien soelaas.
Ik was ook druk doende met een Email naar de huismechanieker (die we hier allemaal wel kennen) van Olaerts, maar de brave man kan mij niet antwoorden vooraleer hij mijn mail gekregen heeft uiteraard!
En de boer...hij ploegde voort!

;)

Metpetergaathetbeter


Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 06 februari 2022, 16:59:51 PM
hoe ik dacht gij vrachtwagenchauffeur was ? 8) ;)

Echt niet mogelijk 1keer ernstig te blijven?
Nee, ik ben geen vrachtwagenchauffeur, ik heb de status "GEPENSIONEERD"! ::)
En als je denkt dat de knipoog-smiley die ik steeds onder mijn posts zet het m doet, vergeet het maar!

;)

ronny-vdv

Rudy,

Waarom heb je geen lok gekocht met een decoder erin?
Bezorgt dan veel minder kopzorgen.
Mvg,

ronny-vdv

Rangeerduivel

Citaat van: ronny-vdv op 06 februari 2022, 17:10:45 PM
Rudy,

Waarom heb je geen lok gekocht met een decoder erin?
Bezorgt dan veel minder kopzorgen.

Ronny,

Eenvoudig weg omdat er geen digitale versie meer beschikbaar was in de winkel, maar dat was of is helemaal het probleem niet.
Het inpluggen van een decoder in de tender ging vanzelf,
De aandrijving die het nu niet meer doet zit in de loc...

;)

Stieven76

Kan je hem niet opsturen naar een vriend of familielid die er dan eens mee naar de winkel wil gaan?
Als jij op voorhand naar de winkel belt en de uitleg doet.

Rangeerduivel

#28
Citaat van: Stieven76 op 06 februari 2022, 17:45:15 PM
Kan je hem niet opsturen naar een vriend of familielid die er dan eens mee naar de winkel wil gaan?
Als jij op voorhand naar de winkel belt en de uitleg doet.

Stieven

Laatst heb ik een "pakketje" opgestuurd van hieruit naar iemand in Belgie, en dat kostte maar liefst 29 Euro.
(waarde in dat geval was maar 100euro, verzendkost berekent men hier blijkbaar volgens waarde van inhoud, dus voor een loc van meer dan 700euro...??)En of ik nu rechtstreeks naar hen of iemand anders stuur, dat maakt het verschil niet.
Dus zoiets wil ik vermijden en daarom heb ik hun huismechanieker aangeschreven.
Ik heb het ook reeds gemeld aan de winkel zelf, dus hun antwoord afwachten is nu de boodschap.

Citaat van: Stedahult op Vandaag om 13:35:10
het lijkt Hobbytrade
wel. Heljan had ooit ook zo een akkefietje.

De HLE15 van Olaerts is ontwikkeld met medewerking van Heljan maar van deze weet ik het niet zozeer...  :-\

;)

krispy

#29
Citeer


De HLE15 van Olaerts is ontwikkeld met medewerking van Heljan maar van deze weet ik het niet zozeer...  :-\

;)

Wat de HLE15 van olaerts betrefd heb ik geen klagen buiten snel oxideren van wielen , maar hun breaks , toch diegeene ik paar jaar geleden aanschaf was echt hobby voor die prijs , de eerste heb ik terug gedaan (verffouten en niet in bochten rijden ) en de tweede was qua schildering ok , maar den electronica en soldeeringen , ne kleine ramp , heb ik helemaal zelf herwerkt eb daarna geen probleem meer mee maar voor die prijzen zou het zekers ni mogen , als ge 500euro of meer ophoest zou alles 1000% inorde moeten zijn , maar bij esu (men eerste class 66 )was qua soldeeringen ook ni beter , heb ik ook helemaal moeten herdoen
Dikwijls wordt het volgens mij nog als speelgoed aangezien ,waar de electronica maar even moet werken en dan wegsmijten
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m