B Models

Gestart door Gaspar, 02 februari 2022, 16:19:28 PM

GDE

Citaat van: ronny-vdv op 02 februari 2022, 17:49:44 PM
Als de reeks 51 dezelfde afwerking en kwaliteit heeft van de reeks 60 proto, dan mag hij er wezen.
Volledig mee eens . Laat ons hopen dat het zo gaat zijn .  Er moet geen rook uit komen of deurtjes die open kunnen . Gewoon de juiste maat van front ramen , fijne laddertjes en alle mogelijke varianten want dat kon nog iets beter bij de Mehano 51  . Heel wat varianten werden niet door Mehano gemaakt dus is er wel nog markt voor . Kijk maar eens wat een Mehano ondertussen kost op de tweedehands markt. Zelfs al heb ik al teveel Mehano 51 ers toch kijk ik uit naar andere varianten van Vanbiervliet ( zoals bv met enkele koplampen)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: ronny-vdv op 02 februari 2022, 17:49:44 PM
Als de reeks 51 dezelfde afwerking en kwaliteit heeft van de reeks 60 proto, dan mag hij er wezen.
als je die als referentie neemt samen met de 62 is dat heel leuk, als het goed is moet het ook gezegd worden en als ik een tss de regels lees en wat grof reken kom ik uit aan MSM loc 2023 (alleen het kleur/nr  moet wellicht nog gekozen worden,wat eigenlijk ook nog niet zeker is )

the_gold

Had al een draadje gemaakt eerder deze week maar maakt niet uit.
Ik hoop alvast op de 5166...

ronny-vdv

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 02 februari 2022, 19:00:24 PM
Citaat van: ronny-vdv op 02 februari 2022, 17:49:44 PM
Als de reeks 51 dezelfde afwerking en kwaliteit heeft van de reeks 60 proto, dan mag hij er wezen.
als je die als referentie neemt samen met de 62 is dat heel leuk, als het goed is moet het ook gezegd worden en als ik een tss de regels lees en wat grof reken kom ik uit aan MSM loc 2023 (alleen het kleur/nr  moet wellicht nog gekozen worden,wat eigenlijk ook nog niet zeker is )
Let wel op dat de reeks 60 proto door LSM geproduceerd werd en de reeks 62 niet.
Als ik moest kiezen door wie hij geproduceerd zou worden, dan zou ik het wel weten  :D
Mvg,

ronny-vdv

Metpetergaathetbeter

ik ook, maar ik dacht dat die 60 altijd duurder was dan de 62, hoop dan alvast dat hij niet gemaakt wordt met de knowhow van de 55

factageklerk

Luc , dit model voor de nieuwe msm actie? Kan er dan eventueel misschien geen set bananentransport wagens erbij tegenaan gegooid worden? Daar was de 51 ook voor gekend voor het slepen van die trein.
 

Metpetergaathetbeter

voor die bananen ben ik alvast gewonnen

oebr

veel beterschap Jurgen !
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Metpetergaathetbeter

Citaat van: oebr op 02 februari 2022, 22:37:44 PM
veel beterschap Jurgen !
ik had per ongeluk een aantal reacties overgeslagen en dezelfde conclusie gemaakt als U. vandaar las ik nu maar wat U overkwam ook van hier het allerbeste toegewenst en ik denk dat ik dat wel namens iedereen hier mag doen ! ;)

Jurgen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 02 februari 2022, 23:00:21 PM
Citaat van: oebr op 02 februari 2022, 22:37:44 PM
veel beterschap Jurgen !
ik had per ongeluk een aantal reacties overgeslagen en dezelfde conclusie gemaakt als U. vandaar las ik nu maar wat U overkwam ook van hier het allerbeste toegewenst en ik denk dat ik dat wel namens iedereen hier mag doen ! ;)

Merci allemaal.

Tumor is weg, maag deed wat moeilijk, maar we gaan terug de goede weg op na een factory reset (lees: bijna 5 dagen geen eten!). CV's aanpassen ofzo om in modelspoortermen te blijven.
Als alles goed verloopt krijg ik dit weekend ontslag.
Eerlijk gezegd nog nooit zo hard naar ontslag uitgekeken.  ;D

Maar verder is dit volledig off topic.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Jurgen op 03 februari 2022, 13:14:46 PM
Eerlijk gezegd nog nooit zo hard naar ontslag uitgekeken.  ;D
hier geven we dat niet hé ? Blij te horen dat het inmiddels (veel)beter gaat en je toch (on)bewust wat meer en betere levenskwaliteit krijgt na een minder leuke tijd.

ACFI

Via de site van Het Spoor is de brochure van de 51 beschikbaar.

Via de site van VB nog niet.

Veel leesgenot.

ACFI.

Jurgen

De TPIV liefhebbers, die hebben wel een probleem denk ik. 't Is te zeggen, hun portemonnee heeft een probleem.  ;D

Op het eerste zicht denk ik niet dat er een model kan ingezet worden in de periode vanaf 1995, dus deze keer pas ik. Maar ik vrees dat het volgend jaar wel wat anders gaat worden voor de andere tijdperken...

Dit jaar voor mij dus niks van Van Biervliet. Misschien maar goed ook, dan kan ik de facturen van het ziekenhuis betalen...  ;D ::)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Sicco


ronny-vdv

Citaat van: Sicco op 09 maart 2022, 16:18:15 PM
Jawel, de 5111
Deze lok 5111 is tijdperk V en voldoet aan alle voorwaarden.
Ik heb mijn foto's eens bekeken en het klopt.
Mvg,

ronny-vdv