Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Eerste plan

Gestart door n/a, 12 november 2006, 14:18:05 PM

n/a

Hoi,
Mijn vader heeft zijn baantje aan mij gegeven.  Uit grote dank heb ik het afgebroken, en zal er een grotere versie van maken.  Alle materieel is Fleischmann Piccolo.
Ben dus een beginner en wil graag jullie tips over onderstaand plan.  Ik wil graag diesel rijden (tijdperk IV).  
Ik heb ongeveer 210 op 170 in een L vorm.  Dit zijn niet de uiterste afmetingen.  Er is een schaduwstationnetje onder het hoofdstation.  Dit hoofdstation heeft een personenstation (onderaan), een containerkraan(links boven), een lokloods (rechts boven) en wat opstelsporen. De gele sporen geven niveauverschil aan.
Ik werk met Railmodeller (voor macintosh), let dus niet te veel op de uitschuifspoortjes die ik gebruikt heb om het geheel 'rond te krijgen'
Graag jullie tips, aan- en opmerkingen.  Ook om digitaal te rijden.

Alvast bedankt

Nic

UPDATE : nieuwe link
urlhttp://i136.photobucket.com/albums/q169/ProjectN/ProjectN-v.jpg/url

Havoc

#1
Als je nu er nog voor zorgt dat we de tekeningen kunnen bekijken dan zullen we er eens naar zien. (maw, maak je foto's publiek, en niet enkel voor leden van yahoo)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Tom

#2
pobeer het hier eens te plaatsen zo dat we het ook kunnen zien.
Tom

Powered By Diesel

#3
ff document van Diesel op forum geplaatst. Werkt gemakelijker [;)]
running on heavy fuel

n/a

#4
Thx Powered by me :)

Helaas nog niet veel reacties....

Nic

Gerolf

#5
Mooi baantje, Nic. Veel spelmogelijkheden, maar ook veel open ruimte voor scenery. Hoe ziet je landschap eruit?
E?n bedenking: je stijgingspercentage naar je schaduwstation kan wat hoog liggen. Ik zou de rails naar je station vanaf de tegenspoorwissels zeker laten stijgen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

#6
hoi Nic,
In welke richting ga je over je baan, wijzerzin of tegenwijzerzin.
Lijkt me inderdaad een baantje met leuke rangeermogelijkheden
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

n/a

#7
Heel leuk spoorplan Maar is het mischien een idee om een omloopspoor te maken. Want als je boven weg rijd met 3 wagons. En je wil ze links boven neer zetten. Dan staat de lok toch ongeacht welke actie bij het stootblok. Of zie ik dat verkeerd. Of wil je bij het rangeren ook gebruik maken van de hoofdsporen en het passagiers station

Reinder[:D]

n/a

#8
Gerolf,

Landschap is heuvelachtig, parade zou door bos lopen, aftakking links moet houtzagerij met laad en losplaats worden.
Met stijging zal ik zeker rekening houden.  De geel gekleurde sporen zijn een schatting.

Suske,

in wijzerzin

Reinder,

Ik ben nog een leek.  Ik zie het probleem met de lok en het stootblok, maar heb geen idee wat je wil zeggen met omloopspoor :(  Hoe zou dat er dan moeten uitzien ?


Bedankt voor jullie reacties !

n/a

#9
hallo

Nou dat is een spoor waar van je van beide kanten kan oprijden. Om de wagons aan te koppelen. Let wel op dat hem omloop spoor wel lang genoeg is. hoop dat dit helpt.

Reinder

n/a

#10
Een extra spoor tussen goederen en passagiersstation als het ware.

Thx

Ik ga maar eens op sporenjacht de komende weken.

n/a

#11
nou laat ik het zo zeggen je moet zorgen dat je aan beide kanten kan komen van je trein dan heb je iedergeval een omloop spoor

Reinder