Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Entertainment NMBS

Gestart door eve, 24 januari 2022, 09:51:50 AM

Rangeerduivel

Citaat van: rixke rail op 24 januari 2022, 14:38:01 PM
Hier is een ontsporing gebeurd ...  :-X
Grootspoorse groeten,
Eric

Jongens toch,
Is het jullie echt nog niet opgevallen dat post 1 van Erik een grapje is en overloopt van cynisme... ::) ::)
Word allemaal eens volwassen seg!

;)

factageklerk

Afgelopen week ook ergens gehoord in het station dat de trein niet kon rijden wegens personeel dat niet aanwezig was. Ik moet lachen als ik hoor "zullen weer slapen". Mensen gezien de huidige situatie valt het personeel uit bij bosjes door corona remember. Ook zijn ze gebonden aan rij en rust tijden er moet ook een bepaalde tijd tussen zitten tussen tussen 2 diensten. En diegene die in reserve zstaan in het depot dat is ook niet oneindig maar wees zo vrij om te solliciteren bij de spoorwegmaatschappij.....
 

Bundesbahnfreak

Citaat van: Rangeerduivel op 24 januari 2022, 14:53:47 PM
Citaat van: rixke rail op 24 januari 2022, 14:38:01 PM
Hier is een ontsporing gebeurd ...  :-X
Grootspoorse groeten,
Eric

Jongens toch,
Is het jullie echt nog niet opgevallen dat post 1 van Erik een grapje is en overloopt van cynisme... ::) ::)
Word allemaal eens volwassen seg!


;)

Boemeltrein

Ik heb een aantal jaren taxi-chauffeur geweest, zo had het taxi-bedrijf een contract met de NMBS om treinbestuurders op te pikken en naar een station te brengen of omgekeerd als de treinbestuurder niet meer thuisgeraakte, zo heb ik ooit ten huize een bestuurder opgepikt en naar Antwerpen-Centraal gebracht voor de Thalys, dankzij mij kon de trein weer verder  ;)

dani

... en dan krijg IK te horen dat ik lange tenen heb ...

Ik beklaag alleen de treinbegeleider die voor al die passagiers een briefje moet schrijven  met de uitleg dat ze te laat op hun werk komen door vertraging bij de NMBS.
Die arme duts zal wel kramp in zijn/haar  vingers hebben .  Tenzij ze op hun mobiele printers een standaard formuliertje kunnen afdrukken tegenwoordig ..

Het is bijna 2 jaar geleden dat ik nog een trein heb genomen  (buiten 1 enkele uitzondering)  dus ik ken er niks meer van .

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

#20
Citaat van: Boemeltrein op 24 januari 2022, 15:37:00 PM
dankzij mij kon de trein weer verder  ;)

Give this man a cigar !    Er zijn toch nog goeie zielen .

M%aar vandaag de dag zou dit protest uitlokken.. stel je voor, benzine (of diesel)  verbranden om een treinbestuurder naar zijn/haar  werkpost te brengen !
Ongehoord.   Tenzij het een elektrische taxi is .   En dan hopen dat die nog volgdoende accu capaciteit heeft.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Boemeltrein

Whoa! Dani, dan heb ik goed nieuws voor de criticasters, het taxibedrijf dat nog altijd dergelijk vervoer voor de NMBS doet heeft sedert enige tijd zijn vloot samengesteld uit "hybride en elektrische taxi's".  ;D

Havoc

Citaat van: dani op 25 januari 2022, 11:16:26 AM
... en dan krijg IK te horen dat ik lange tenen heb ...

Ik beklaag alleen de treinbegeleider die voor al die passagiers een briefje moet schrijven  met de uitleg dat ze te laat op hun werk komen door vertraging bij de NMBS.
Die arme duts zal wel kramp in zijn/haar  vingers hebben .  Tenzij ze op hun mobiele printers een standaard formuliertje kunnen afdrukken tegenwoordig ..

Het is bijna 2 jaar geleden dat ik nog een trein heb genomen  (buiten 1 enkele uitzondering)  dus ik ken er niks meer van .



Heeft die treinbestuurder dan bij de treinbegeleider een briefje moeten halen voor zijn werkgever de NMBS dat hij te laat op het werk was omdat de trein te laat was?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter


Rochevalien

stook nog wat meer ;D 8) ;D

Ok , De NMBS  laat weten dat er verschillende treinen geschrapt zijn door uitval van personeel -Covid . Ze kunnen daar moeilijk militairen voor oproepen he ?
Overigens hetzelfde verhaal bij de lijn . Dus als je met het openbaar vervoer wil gaan , ZEKER de routeplanner raadplegen.

Boemeltrein

Dat kan toch geen kwaad, een treinbestuurder met Covid, dat schaap zit er moederziel alleen in die stuurcabine en als hij uitstapt; afstand houden en maskertje op  ;) ik als risicopersoon heb Covid en Omikron gehad! tja de oproep voor vaccinatie kwam na... dat ik besmet was  ::) maar ik heb fluitend mijn bureautje geïsoleerd en geschilderd terwijl de rest van het gezin te bed lag  ::)

Havoc

Citaat van: Rochevalien op 25 januari 2022, 18:28:22 PMOverigens hetzelfde verhaal bij de lijn .

13% uitval bij de chauffeurs heb ik vandaag gehoord.
Met vakantie voor onbepaalde duur.