Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

JunkWorks

Gestart door DFS, 12 januari 2022, 16:09:14 PM

Jappy

Mooi project die torpedo-wagen! Doet me denken aan het artikel in MSM 50 over dezelfde wagen.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

DFS

Inderdaad, het artikel is mij niet onbekend, ik heb er echter toch voor gekozen om dichter bij de Franse 100 ton versie te blijven en deze niet te verlengen. Ondertussen wel wat trapjes geprutst met een overschotje van een faller kit...

Baby steps - Hot metal car by Sven De Fruyt, on Flickr

DFS

en we "Junken" verder...

De Gietvatwagen is stilaan wel hoe ik hem wil hebben, enkel nog wat hekwerk en "Floris Smurry" rond het gietgat

I have been modeling by Sven De Fruyt, on Flickr

Na een kleine tegenslag ook weer bezig met de Kirow 1200 kraan, de donkergrijze verf is hier nog vers en onder het licht van mijn spuitcabine, zal nog donkerder worden bij uitdrogen...

I have been modeling by Sven De Fruyt, on Flickr

Afgelopen week ook tussendoor bezig geweest met de 16, zal der binnenkort ook eens een update van posten

Gegroet alweer

DFS

Bandwerk...

Bandwerk... by Sven De Fruyt, on Flickr

De 16 moet enkel nog zijn handrelingen krijgen alvorens ze in de primer kan. Ondertussen dient zicht een nieuw project zich aan iets verder op de tafel...

DFS

Gisteren wat tussendoor geprutst...

Keeping myself busy... by Sven De Fruyt, on Flickr

Keeping myself busy... by Sven De Fruyt, on Flickr

mahtoska1


DFS

Denk dat ik bij deze geen garantie meer zal krijgen bij Piko...

Today's work by Sven De Fruyt, on Flickr

Nog een paar kleine aanpassingen en het komt goed...

Today's work by Sven De Fruyt, on Flickr

Today's work by Sven De Fruyt, on Flickr

O ja, de Kirow 1200 kraan gaat stilaan ook de goede richting uit...

Today's work by Sven De Fruyt, on Flickr

Peter

Een van mijn mooiste modellen waarbij ik als onderstel dat van de Fleischmann baureihe 94 gebruikt heb.

PC160002 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

DFS

Afgelopen week wat door gesukkeld aan de Kirow 1200, zijn nu in de "detailing" fase, maar dat gaat daarom niet sneller vooruit... $

Infrabel Kirow 1200 by Sven De Fruyt, on Flickr

Infrabel Kirow 1200 by Sven De Fruyt, on Flickr

Stieven76

Dat is een uniek stuk. Zelf aangepast op basis van wat? Of volledig zelf gemaakt?

DFS

Citaat van: Stieven76 op 23 november 2023, 17:03:49 PMDat is een uniek stuk. Zelf aangepast op basis van wat? Of volledig zelf gemaakt?

Hi dit is een kit van KleiNSpoor, een Nederlandse kleinserie fabrikant, ze bieden deze ook gebouwd aan maar dan is de fun weg 🤷�♂️

DFS

En we doen tussendoor verder...

We keep building by Sven De Fruyt, on Flickr

We keep building by Sven De Fruyt, on Flickr

Ook een nieuw projectje voor mijn US baan toegekomen...

We keep building by Sven De Fruyt, on Flickr

We keep building by Sven De Fruyt, on Flickr

Murphy

Prachtige modellekes Sven.
Top.
Ge vliegt blijkbaar niet alleen op Afrika maar rijdt ook nog met de locs door Afrika. ;) 
MSM lidnummer 93911
ODB  lidnummer   2283

DFS

Citaat van: Murphy op 30 november 2023, 11:12:29 AMGe vliegt blijkbaar niet alleen op Afrika maar rijdt ook nog met de locs door Afrika. ;)

Ha inderdaad, alhoewel dat vliegen op Afrika sinds kort voorbij is. Wel speel ik al even met de gedachte voor een Afrikaans baantje...

DFS

Vandaag de laatste hand(jes) aan de Kirow 1200 gedaan. Deze kan binnenkort naar zijn rechtmatige eigenaar

Infrabel Kirow 1200 by Sven De Fruyt, on Flickr

Infrabel Kirow 1200 by Sven De Fruyt, on Flickr

Het laatste friemelwerk waren de rode hekjes aan de poten. Niet gemakkelijk om zonder schade terug een gaatje te boren in de kop ter bevestiging

The end... Kirow1200 Infrabel by Sven De Fruyt, on Flickr

een finale overzicht foto (een beetje in den donker)

The end... Kirow1200 Infrabel by Sven De Fruyt, on Flickr

En hop naar de volgende projectjes...