Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Iemand die 100 stuks van het volgende kan maken...

Gestart door eve, 08 januari 2022, 16:58:54 PM

Klaas Zondervan

Ik vraag me af waarom de as per se deze vorm moet hebben. Waarom niet gewoon een as die over de hele lengte een diameter van 2 mm heeft, zoals de meeste fabrikanten doen.

Metpetergaathetbeter


Klaas Zondervan

Paul noemt zelf de maten van zijn as, en die zijn anders dan wat Erik vraagt.

Metpetergaathetbeter

In al mijn haast het dacht gevonden te hebben niet ........................ ;)

Alberke

Spreek eens een technische school aan waar men cnc machines aanleert.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

modèlisme

Hello,

Dergelijke as moet je niet op een cnc draaibank laten maken. Veel te omslachtig en te duur.

De mijne toen werd gemaakt met een decolteer bank. Maar je kan dit alleen laten maken met een zeer groot aantal, wil de prijs interessant zijn.
 

Alberke

Citaat van: modèlisme op 10 januari 2022, 14:19:27 PM
Hello,

Dergelijke as moet je niet op een cnc draaibank laten maken. Veel te omslachtig en te duur.

De mijne toen werd gemaakt met een decolteer bank. Maar je kan dit alleen laten maken met een zeer groot aantal, wil de prijs interessant zijn.
Voor een school is dat niet belangrijk, daar gaat het om de oefening.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

eve

Ik dank iedereen voor de gegeven antwoorden.
Ik wilde vooral weten of ik op de goede weg was.
Kwestie van : gebruik niet alleen uw eigen hersenen, gebruik ook die van een ander.
De oplossing van Beertje heb ik ook gevonden en reeds toegepast. Bedankt voor de bevestiging.

Mvg, Erik.

Kris

#23
Beste ,

Voor kleine decolletage bedrijven met een Swiss Lathe is dit geen probleem , enkele seconden werk per stuk , is niet noodzakelijk extreem duur , maar de stukprijs zal inderdaad erg afhankelijk zijn van de hoeveelheid . vraag eens een offerte , voor mijn werk bestel ik regelmatig dit soort werk ,

U zal wel de tolerantie van de eventuele passing moeten opgeven oppersen wiel ?

voorbeeld van een fabrikant die ook ( relatief) kleine series maakt https://www.amalo.be/

mvg

dani

een metaalbewerkingsbedrijf...  Klein bedrijfje zal dat met plezier doen, groot bedrijf gaat je daarvoor een poot en een rib uit draaien.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.