Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

PIKO 2022

Gestart door wisselstromer, 28 december 2021, 12:44:08 PM

wisselstromer

Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Rangeerduivel

Toen ik de titel zag dacht ik echt dat Piko een reeks 20 had uitgebracht.....jammer genoeg verkeerd gedacht!  :( ;D

Toch bedankt voor de link Wim...

;)

wisselstromer

zou nog kunnen, hopelijk staat alles er straks op
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

wisselstromer

#3
Dampflok Rh 97 SNCB III
Artikelnummer: 50657

Diesellok Serie 52 SNCB IV
Artikelnummer: 52486

Diesel-Schienenbus Rh 49 SNCB IV
Artikelnummer: 52793

Diesel-Schienenbus Rh 554 SNCB III
Artikelnummer: 52796

Diesellok Typ 260 SNCB III
Artikelnummer: 52837

Schnellzugwagen Eurofima 1. Klasse SNCB V
Artikelnummer: 58541

Schnellzugwagen Eurofima 2. Klasse SNCB V
Artikelnummer: 58542

Doppelstockwagen 2. Klasse SCNB VI
Artikelnummer: 58812

Doppelstockwagen 1. Klasse SCNB VI
Artikelnummer: 58813

Doppelstocksteuerwagenwagen 2. Klasse SCNB VI
Artikelnummer: 58814

Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Rangeerduivel

Met de stuurstand en dubbeldeks M7 hadden zij wel een neuslengte voor op LSmodels kunnen hebben, en zeker met die prijzen

https://www.piko-shop.de/de/artikel/doppelstocksteuerwagenwagen-2.-klasse-scnb-vi-35089.html

Tenminste als het een correcte M7 was geweest...
De 1897 is een BR186 dacht ik, dus hier begaan ze dezelfde, in feite nog ergere stommiteit als Marklin.
Blijkbaar hebben ze niets geleerd uit hun vorige flater met de HLR77...


https://www.piko-shop.de/de/artikel/start-set-mit-bettung-personenzug-e-lok-und-2-doppelstockwagen-sncb-35268.html

;)

Sicco

Kom op, dat is het hobby segment, dat heeft Piko al jaren en dat zal niet veranderen. Niks flater, gewoon iets voor die markt uitbrengen op basis van iets wat er op lijkt en er al is, daar is toch een doelgroep voor met een beperkter budget.

Onze doelgroep is het Expert programma. In plaats van weer iets negatiefs te zoeken, zou er wat aandacht mogen zijn voor dat ze wéér een nieuw Belgisch model uitbrengen
Maarja, algeheel negativisme op dit forum is nu eenmaal de eerste levensbehoefte

Gert1

Dat Piko met compleet nieuw ontwikkelde bolleneuzen komt, vind ik een zeer positieve ontwikkeling. Ooit had Piko deze locs al eens, toen het nog een modelspoormerk uit de DDR was. Toen was het een nogal basaal model, nu hebben ze de kans om het meest gedetailleerde model te maken dat verkrijgbaar zal zijn. Ik ben benieuwd.

mvg,
Gert

perk

ok, we zullen al maar gaan sparen voor de 97 .


ACFI

#8
Jipie.

Eindelijk een T14/HL 97. Of een T141 / HL 97. Zo waren er ook twee. Weer een ombouw minder te doen.

Vraag me wel af welke versie de AR 554 zal worden. Tweekleurig groen/groen of tweekleurig geel/rood zoals eind jaren zestig.

De HLD 260 hoefde niet maar de oude Marklin 260 oogt wat grof naast de HLD 262.

Als er nu ook nog iemand een HLD 212 aankondigt, belooft 2022 een mooie millesime  te worden voor Tp III locomotieven.

ACFI

PS. Ook de HLD 52 geeft hoop voor de volgende jaren. Een deftige HLD 203 is er nog niet.
PPS. Sommige treintjes zijn gewoon om te spelen. Daar is ook plaats voor. Trouwens liever een Piko op de baan dan tien aangekondigd door LS Models.

Sicco

Citaat van: ACFI op 30 december 2021, 13:49:13 PM

Vraag me wel af welke versie de AR 554 zal worden. Tweekleurig groen/groen of tweekleurig geel/rood zoals eind jaren zestig.


rood-geel met oud nummer 554.13, zie foto  ;D

ACFI

Citaat van: Sicco op 30 december 2021, 13:50:45 PM
Citaat van: ACFI op 30 december 2021, 13:49:13 PM

Vraag me wel af welke versie de AR 554 zal worden. Tweekleurig groen/groen of tweekleurig geel/rood zoals eind jaren zestig.


rood-geel met oud nummer 554.13, zie foto  ;D

Idd. Via de link die EVE plaatste naar de PDF nu ook gezien.

ACFI.

rixke rail

Ze hebben met de 554 een interessante keuze gedaan en ook goed documentatiewerk,  wellicht volgt hierna de versie met plaats voor 2 extra koplampen reeds voorzien, maar nog niet aangebracht ...  ::)
Logisch vervolg is ook dus de 49, ook al jaren op het verlanglijstje van velen, , vermoed ik.
Evenals de hlv type 97. 
Over de poging tot M7, laten we ons inderdaad niet uit, da's speelgoed ...
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

doomslu

Citaat van: Sicco op 30 december 2021, 13:08:41 PM
Kom op, dat is het hobby segment, dat heeft Piko al jaren en dat zal niet veranderen. Niks flater, gewoon iets voor die markt uitbrengen op basis van iets wat er op lijkt en er al is, daar is toch een doelgroep voor met een beperkter budget.

Onze doelgroep is het Expert programma. In plaats van weer iets negatiefs te zoeken, zou er wat aandacht mogen zijn voor dat ze wéér een nieuw Belgisch model uitbrengen
Maarja, algeheel negativisme op dit forum is nu eenmaal de eerste levensbehoefte
Ik ben het volkomen met je eens, Sicco.

In navolging van een succesnummer van Märklin (met een 18 + dubbeldekkers) zou dit wel eens een mooi succes kunnen worden.

Een startset met een 18 en twee M6-rijtuigen + rails voor 160 euro? Bravo! Als dat geen instapprijs is!  :D
En dan nemen we er graag bij dat de 18 geen echte 18 is en de M6'en ook geen echte...  ;)

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

dat weet ik nog niet zeker, want herkend iedereen hem niet om later hem moeten afvragen OmdeliefdeGod waarom heb ik dat toch gekocht en al mijn geld daar aangehangen ?

Trouwens heeft onzen Bob ze daar bij Piko serieus zotgekregen om al dat Belg.materiaal te gaan bouwen

Metpetergaathetbeter

wij klagen steedsover de prijzen van LS maar Piko,Roco en Marklin(M2'en) zijn niet eens zoveel goedkoper meer. Die M2's kosten ook nagenoeg 80 euro