Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

cv waarden

Gestart door 59erke, 11 december 2021, 14:15:17 PM

59erke

Ik ben bezig om al mijn loks in te stellen met realistische optrek- en afremsnelheden.

Pas aan de eerste begonnen, een analoge Minitrix Nohab waar ik een Kuehn n025 decoder heb ingestoken
Als ik de handleiding erbij neem dien ik wijzigingen aan te brengen in CV3 en CV4 (0-63)

CV4 afremsnelheid heb ik op 45 gezet en doet wat hij moet doen
CV3 optreksnelheid lijkt langs geen kanten te werken, heb hem nu op waarde 60 staan en hij vertrekt nog altijd even snel.

Iemand ervaring hiermee ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

Hoi Koen, ik heb ook een aantal locomotieven met Kuhn N025 decoder, maar gebruik ze met standaard instelling. Ik zit al jaren met het voornemen om ook eens van alle locomotieven de snelheidscurves, en optrek- en afremparameters in te stellen, maar het is er nog nooit van gekomen. Ik kan je jammer genoeg niet verder helpen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirkh

welke waarde hebben cv 5 en 6 ?
Die bepalen gedeeltelijk de versnelling.
Als de snelheids curve te stijl is kan dat resultaat hebben

59erke


Citaat van: Dirkh op 11 december 2021, 15:05:07 PM
welke waarde hebben cv 5 en 6 ?
Die bepalen gedeeltelijk de versnelling.
Als de snelheids curve te stijl is kan dat resultaat hebben

cv 5 = 45
cv 6 kan ik blijkbaar niet instellen met multimaus
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Dirkh

Best eens alle cv laten uitlezen, normaal moet je bij een n025 cv6 kunnen instellen.
Eens vragen aan iemand uit de buurt de een programmer heeft.
Met de multimaus kun je niet weten of het programeren is gelukt, er is geen terug melding. Als cv6 niet lukt kan het zijn dat de andere ook niet lukken.