Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

type 20 enkel voor goederen

Gestart door nmbs, 08 november 2006, 16:00:25 PM

nmbs

Zoals ik dus al een vermoeden had, zal T20 toch nog reizigerstreinen slepen na 10 december 2010.  Men is tot de constatatie  gekomen dat er anders niet genoeg locomotieven zijn voor de vele P en IC treinen op lijnen 161 - 162.  Als je weet dat er deze week al een IC met M6 getrokken werd door twee 23en in treinschakeling...dan vermoed ik dat dat na 10 december nog meer zal voorvallen gezien de uitbreiding van de diensten over het ganse net,  40 13en exclusief voorzien voor de goederen,...
Stephane

BD1701

Ik weet dat de reeks 20 hier (Aalter) dagelijks voorbij snelt, met een containertrein van Antwerpen naar Zeebrugge. Ik heb het nu ook gelezen in de laatste nieuwe SJ, het gaat om zogezegde pendeltreinen tussen Antwerpen en Zeebrugge. Nu is mijn vraag, heeft iemand hier foto's van deze treinen? En kan iemand mij zeggen rond welk uur deze treinen in Aalter voorbij komen?

Alvast bedankt
 

Tom

De onderhoudskosten van 18'nen waren al hoog toen ze nog actief waren, wat zal die kost dan zijn na een aantal jaren op non-actief gestaan te hebben in weer en wind?
Wees gerust, het zal wel met een reden geweest zijn hoor dat ze deze nog vrij jonge locs uit dienst genomen hebben.
Anders hadden ze ze allang weer in dienst genomen want men heeft een loc tekort, kijk maar naar de 22'ers die al zolang rond bollen.
Tom

hanske

halo

Sorry maar ik had de verkeerde reactie verwijderd maar er had al iemand op gereageerd .

Ik had dus gezet
dat er ook de reeks 18 konden voor gebreuken want die staan daar toch maar te roesten .
http://www.de-pijl.be/http://www.pfttsp.be/pft-tsp.htm

nmbs

Zoals ik dus al een vermoeden had, zijn er nog steeds 20ers te zien voor IC en EC treinen naar Luxemburg.  Vanwege een tekort aan 13en.  Vandaag werd een trein (de 434) MAASTRICHT - BRUSSEL ZUID verzekerd door 1 klassiek MS nl de 178 ipv 8 I11 en een 13.

Tom

Er wordt nog maar 1 3000 meer gehuurd, de rest van de diensten wordt weer gereden door de 20'ers.
Tom