Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Maerklin reclamespotje 2021

Gestart door oebr, 30 oktober 2021, 21:26:41 PM

efl045

Citaat van: janieburton op 02 november 2021, 02:08:31 AM
Ieder zijn keuze maar ik denk dat analoge fotografie toch voorbijgestreefd is,
En dat zeiden ze ooit van de lp ook ;-)
Ik ga regelmatig naar live optredens en daar worden meer lp's verkocht dan je zou denken, en je betaal zelfs meer voor een lp dan voor een cd.
Soms zijn er zelfs enkel lp's te krijgen!
Alles komt terug, zeker de dingen waar 'je zelf nog iets moet aan doen'.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Rangeerduivel op 02 november 2021, 09:30:16 AM
maar ik zou al de mensen die er zich mee bezig houden alle dagen geen eten willen geven!  >:(
en niet te slapen leggen  :)

janieburton

Citaat van: De absolute beginner op 02 november 2021, 09:00:57 AM

Neenee, 3-4 keer per jaar 100 euro, zeker niet meer. Daarnaast wel 5 euro zakgeld per week.

Cyriel

Budgetteren en keuzes maken

Citaat van: Havoc op 02 november 2021, 09:27:57 AM

......... fotografeert als met een digitaal toestel aan 500 foto's per dag.

Ik denk dat misschien voor bepaalde doeleinden analoge fotografie nog wel zijn nut heeft.

Het voordeel met digitaal is dat men direct kan zien of de digitale opname goed is, zo niet kan me de opname herdoen en als men meerdere foto's heeft van het zelfde dat men de beste kan kiezen en de andere verwijderen.

Ik heb meermaals gevloekt toen ik terug kwam uit vakantie, na ontwikkeling van de filmpjes, als ik dan zag dat er bepaalde foto's die ik had genomen niet goed waren en zeker als het onderwerp een trein was.

Citaat van: efl045 op 02 november 2021, 09:39:41 AM
Citaat van: janieburton op 02 november 2021, 02:08:31 AM
Ieder zijn keuze maar ik denk dat analoge fotografie toch voorbijgestreefd is,
En dat zeiden ze ooit van de lp ook ;-)
Ik ga regelmatig naar live optredens en daar worden meer lp's verkocht dan je zou denken, en je betaal zelfs meer voor een lp dan voor een cd.
Soms zijn er zelfs enkel lp's te krijgen!
Alles komt terug, zeker de dingen waar 'je zelf nog iets moet aan doen'.

Das waar maar vinyl is nu duurder geworden door de stijging van de olieprijzen daar vinyl derivaat is van een olieproduct. Ikzelf heb nog steeds al mijn vinylplaten van de tijd toen ik DJ was.

Je zegt:  "Alles komt terug, zeker de dingen waar 'je zelf nog iets moet aan doen'."

Misschien komt Super 8 ooit terug(alhoewel dat de kans zeer zeer klein is), dan kan ik terug filmlijm vinden om de ongemonteerde vakantiefilms te monteren tot één grote spoel, en een riempje te vinden voor de projector van mijn vader zaliger.

En nu terug naar het onderwerp het Märklin reclamespotje 2021
 

De absolute beginner

Echt het aller-allerlaatste hierover: Kodak heeft sinds enkele jaren een nieuwe Super 8-camera te koop. Niet goedkoop te noemen, wel zeer positief.
Enne, film aaneenplakken lukt ook zeer goed met gewone plakband wist iemand van het plaatselijke museumpje voor de Vlaamse film te vertellen.

Dames en heren modelspoorders, trekt u van alle berichten met betrekking met betrekking hierop niks aan. Ik ben eigenlijk de schuldige!

Cyriel

Havoc

Citaat van: janieburton op 03 november 2021, 00:28:58 AM
Misschien komt Super 8 ooit terug(alhoewel dat de kans zeer zeer klein is), dan kan ik terug filmlijm vinden om de ongemonteerde vakantiefilms te monteren tot één grote spoel, en een riempje te vinden voor de projector van mijn vader zaliger.

LOL! Je moet eens meer buitenkomen. Er zijn nu meer verschillende soorten film verkrijgbaar in super 8 dan toen super 8 populair was. Soit, ik ga morgen Foma 200 ontwikkelen in mijn badkamer.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Alberke

Filmlijm is nog steeds te krijgen, en gemakkelijk zelf te maken!
Maar! De 8mm film van Fuji bv is een ander materiaal, en dat plakt niet met lijm, daar heb je speciale tape voor nodig.
Ook die is nog volop verkrijgbaar!
Plak die nooit met gewone plakband tenzij je de projector naar de Filistijnen wil helpen.

Die camera van Kodak is wel een specialleke, een soort hybride digitale-analoge.
Super camera's vind je op de rommelmarkt genoeg.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

De absolute beginner

Wacht eens even, ging dit niet over een leuk reclamespotje van Märklin, gericht op het jonge, startende publiek  ;D?

Hela, er zitten hier meer analoge fotografen dan ik ooit kon vermoeden!

Cyriel