Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Maerklin reclamespotje 2021

Gestart door oebr, 30 oktober 2021, 21:26:41 PM

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Rangeerduivel

En dan verwonderd zijn dat modeltreinen door de meeste niet modelspoorders als kinderspeelgoed worden aanzien! :(
Gaan ze daarmee jeugdenthousiasme wekken? ik denk dat ze er eerder oudjes verlegen gaan mee maken! >:(

;)

Alan On Track

Gog, ik vind het een leuk spotje. Het promoot startsets voor kinderen, dus is ook gericht op kinderen. Ik zie het probleem niet echt.
Modelbouw is een kunst

evan

#3
Citaat van: Rangeerduivel op 30 oktober 2021, 22:15:45 PM
En dan verwonderd zijn dat modeltreinen door de meeste niet modelspoorders als kinderspeelgoed worden aanzien! :(
Gaan ze daarmee jeugdenthousiasme wekken? ik denk dat ze er eerder oudjes verlegen gaan mee maken! >:(

;)

Mor Rudy'ke toch.....  zo zuur.  Verlegen?  Voor wat? 

Ik begrijp uw reactie echt niet.


Het is een schitterend reclamefilmpje voor KINDEREN.  Als klein manneke zou ik er gek van zijn en de rest volgt later wel in de jaren die er op volgen als de microbe er is.  Ik herinner me de boekjes bij de startsets die ik vroeger had als ik 10 was.  Die waren ook zo speels en ze stimuleerden m'n verbeelding om uit te breiden. 

Een kind heeft bijvoorbeeld echt niets aan het verbelgischen met Styreenstrips en koperdraad van een Duitse P8 van Fleschmann   ;D  ;)




Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Rangeerduivel

Citaat van: evan op 30 oktober 2021, 23:13:35 PM
Mor Rudy'ke toch.....  zo zuur.  Verlegen?  Voor wat? 
Ik begrijp uw reactie echt niet.
Het is een schitterend reclamefilmpje voor KINDEREN.

Hoe dikwijls al niet moeten horen; Ha, speel jij nog met treintjes...? :(

;)

oebr

toen ik 10 jaar was vertelde ik m'n va: "jullie volwassenen zijn veel te serieus. Ik ga nooit ophouden met spelen".  En ik heb woord gehouden, meer dan 4 decades later verzamel ik nog steeds autootjes en treinen met de bedoeling er mee te spelen. Ik doe dat wat te weinig, maar vind het echt niet erg als ze me dat 'spelen' toeschrijven. Ik kijk ondertussen immers tenminste niet naar debiele tv-programma's (als de verhulstjes, de planckaerts of de slimste mens) of lees geen debiele kranten genre hln-blik. 

Net zoals bij Evan hebben de boekjes van Maerklin me zeer veel inspiratie gebracht.
Dit is idd goeie marketing. En na dit soort brochures kwamen de Kluwer-boeken, SJ en uiteindelijk
MSM, Tombroek, Chocolaty, enz... Maw het is idd een eerste stap naar echt modelspoor.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Klaas Zondervan

Citaat van: Rangeerduivel op 30 oktober 2021, 23:53:17 PM
Hoe dikwijls al niet moeten horen; Ha, speel jij nog met treintjes...? :(
antwoord: JA!

Metpetergaathetbeter

meer nog laatst kwam hier een nieuw clublid en die speelde wel met zijn tenen dus met treinen spelen valt dan echt nog mee. Gelukkig was ik aan het schilderen en hoefde ik hem zelfs geen vuistje te geven !

Trouwens spelen is soms ook een serieus iets " het liefdesspel" is er zo één van !

Jurgen

Citaat van: Rangeerduivel op 30 oktober 2021, 23:53:17 PM
Citaat van: evan op 30 oktober 2021, 23:13:35 PM
Mor Rudy'ke toch.....  zo zuur.  Verlegen?  Voor wat? 
Ik begrijp uw reactie echt niet.
Het is een schitterend reclamefilmpje voor KINDEREN.

Hoe dikwijls al niet moeten horen; Ha, speel jij nog met treintjes...? :(

;)

Ja, en?

Een voetballer "speelt" toch ook voetbal? Daar heeft niemand problemen mee, waarom zouden wij hierover dan problemen maken?

Hoe zou jij het anders omschrijven?
Met treinen kan je natuurlijk veel meer doen dan spelen alleen, verzamelen bijvoorbeeld. Maar dan heb ik het beeld van iemand die zowat alle modellen van een bepaald type heeft, in de doos, op een schap of in een kast, op een stoffige zolder of in een muffe kelder. En enkele van die modellen mogen dan af en toe eens in de vitrinekast. Dat is mijn beeld van een verzamelaar. Een beetje een saaie mens, niet?

Dan heb ik liever dat mensen me zien als iemand die met treintjes speelt, want dat doe ik veel liever dan verzamelen.

Maar bon, ik ben volledig off-topic nu.

Wat het filmpje betreft, ik vind het enorm mooi gemaakt. Dit geeft zelfs mij zin om de eerste de beste startset te kopen en te starten met rijden.
Waar is de tijd dat ik met Lego of Duplo tunneltjes maakte om de treinen door te laten rijden. Ik maakte zelfs hoogspanning met mijn Lego-stenen. Ik had dan ook nog een doosje met boerderijdieren (die veel te groot waren) en die werden ook mooi uitgestald, samen met de indiaantjes en legermannetjes. Tot het besef kwam dat je dan nadien toch veel opruimwerk had wanneer de spoorweg na de schoolvakantie weer opgeborgen moest worden...
De Lego-hoogspanning, boerderijdieren en indiaantjes zijn ondertussen verdwenen, maar de treinen zijn zeker gebleven hoor.

Het filmpje geeft mij dus een nostalgische blik op mijn jeugd en wakkert de zin om snel aan een baan te beginnen nog harder aan. Net als het effect dat De Grote Kleinen Treinencompetitie op dit moment heeft. Een goeie zet dus van Märklin om deze filmpjes te maken. Alleen heb ik ze hier in België nog nooit op tv gezien.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

en eigenlijk heeft het filmpje bereikt wat het moest doen de aandacht trekken (want wij spreken er nog over). Dat deed het zeker want de beste reclames zijn niet altijd die kunstwerken.

Ooit die verschrikkelijke radio-reklame van Francine bloem gehoord, verschrikkelijk maar ondertss bleef ze wel hangen

Koen

Citaat van: Rangeerduivel op 30 oktober 2021, 23:53:17 PM
Citaat van: evan op 30 oktober 2021, 23:13:35 PM
Mor Rudy'ke toch.....  zo zuur.  Verlegen?  Voor wat? 
Ik begrijp uw reactie echt niet.
Het is een schitterend reclamefilmpje voor KINDEREN.

Hoe dikwijls al niet moeten horen; Ha, speel jij nog met treintjes...? :(

;)

Oh ja, en dan is mijn antwoord dat ik blij ben dat het kind in mij nog leeft in de huidige wereld  :D. En dan wordt het langs de andere kant meestal stil  ;D.



Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Metpetergaathetbeter


janieburton

Opvallend is dat het een vader met dochter is ipv vader met zoon.  8)

Ze willen bij Mäerklin blijkbaar alle "genders" aanspreken (misschien bestaat er ook een filmpje met een vader  en zoon)
 

rgp

Allen,

Evan, oebr, Rudy,

De uitspraak van Rudy is nog steeds springlevend en als datzelfde merk er niet in slaagt om aangekondigde modellen in het medegedeelde kwartaal te leveren, dan is dat filmpje enkel goed om een startset te verkopen en daarna ?

Ik heb mijn type 1 en M2 besteld, de type 1 heb ik op tijd gekregen, maar de M2 hebben al 6 maanden vertraging, of een dubbele tijd.

Ze mogen nog 100 filmpjes maken, maar zolang ze liefhebbers als onnozelaars beschouwen, ook op de dienst na verkoop, dan ga ik geen reclame maken bij vrienden om over te stappen naar onze hobby.

Roland,

janieburton

+1

Inderdaad maar zijn niet alle merken ziek in het bedje van aankondigingen en late leveringen?