Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Blijvende oplossing 55

Gestart door Metpetergaathetbeter, 30 oktober 2021, 11:17:33 AM

doomslu

Citaat van: gekendevent op 01 november 2021, 15:52:36 PM
... de leverancier is nog steeds niet met een degelijk blijvende oplossing gekomen. Telkens tandwielen opsturen is geen oplossing in mijn opinie maar een visje gooien en voor de rest geld opstrijken voor produkten die eigenlijk niet voldoen.

PS : als de reaktie teveel de waarheid aandoet mag ze verwijderd worden voor mijn part.
Ik ga het nog 1 keer zeggen, voor alle blinden en **** hier: de vervangtandwielen zijn van een ander fabricaat. Wat wil je nog meer? Gouden tandwielen?  >:(
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Floris

jamaar Luc, als t moeilijker en duurder kan is daar toch niks mis mee. Als je met een bak cara voor de tv gelukkig kan zijn, waarom zou je dan uberhaupt met die stomme treintjes aan de slag gaan?

doomslu

Citaat van: Floris op 01 november 2021, 18:10:13 PM
jamaar Luc, als t moeilijker en duurder kan is daar toch niks mis mee. Als je met een bak cara voor de tv gelukkig kan zijn, waarom zou je dan uberhaupt met die stomme treintjes aan de slag gaan?
Daar heb je volledig gelijk in!  ;D ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

gekendevent

In antwoord er dan direkt op : maar blijkbaar nog steeds niet gelezen in topics en op andere fora dat deze na korte tijd ook DEFEKT gaan.Mss moeten ze mij dan maar een set goede opsturen want ze hebben alle klanten en hun aankopen netjes in hun database staan. Anders zouden we hier niet blijven zoeken naar een permanente oplossing.
We kopen modellen om te rijden en niet om ze na enkele uren terug moeten open te gooien om die dingen te vervangen.

PS : dit heeft niks te maken met een reeds genoemde hetze die ik en anderen tegen dat bedrijf zou hebben eerder in een topic.Wat trouwens helemaal niet waar is maar beweerd werd , maar velen hebben die vervangonderdelen al gekregen en gemeld dat ze ook stuk gaan.
Mss moet ik in het geheel maar uit deze discussie wegblijven want sommigen lijken hier wel me te spelen met **** wat ik niet ga noemen en anderen te beschuldigen
FOEI. Mss niet vergeten dat leverancier hier ook meeleest en prive opmerkingen wel meestuurt.

REST my case en tot horen als het beter gaat
oud gekende telefoon

Floris

...maar heb je zelf die nieuwe tandwielen geprobeerd of is dit alles van horen zeggen?

gekendevent

heb ze nooit gekregen tenzij ik verzendkosten zou betalen als ik de lok in garantie opstuurde of met mijn wagen naar ginder reed. Mss zelf eens de topics zoeken die er staan over deze.

Laatste antwoord in dit topic want zal wel een oplossing vinden en verkoper is bij mij en verschillende vrienden op de blacklist geraakt en dat probleem zal dus niet meer voorkomen,


mvg gekendevent
oud gekende telefoon

doomslu

Citaat van: Floris op 01 november 2021, 18:31:21 PM
...maar heb je zelf die nieuwe tandwielen geprobeerd of is dit alles van horen zeggen?
Van horen zeggen dus.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Citaat van: Floris op 01 november 2021, 17:11:30 PM
kijk, dat gaat ergens heen zo. Wat bedoel je met messing blokjes? messing lagers die vast op de assen zitten?

Nee niet vast, net los! (anders draaien de wielen niet meer  ;D)

Floris, de assen bestaan uit 2 halve assen, wat het tweerail systeem betreft.
Halfweg is de as in twee delen gescheiden,anders zou het een AC as zijn...de twee stroomgeleidende delen worden verbonden door het kunststof kamwiel, kunststof, anders wordt het weer een AC as...volg je nog?  ::)
De asdelen zitten ter hoogte van de tandwielkast in vierkante messingblokjes gelagerd in de metalen zijkanten van die kast.
Bij de oudere versies was dit messing blokje nodig om kontakt met de tandwielkast te verzekeren, doch nu lijkt mij dat niet meer nodig daar gedokterd werd aan een betere stroomafname, lees; dmv (betere) sleepkontakten.
In principe zouden die messing blokjes gerust kunnen vervangen worden door kunststofblokjes, maar die lijken mij niet zo slijtvast als messing ? :-\?, maar dat is volledig buiten de kwestie, het zijn de kamwielen, die de twee halve (verschillend polaire) assen met elkaar verbinden die het steeds begeven. Volg je nu nog steeds?
Het probleem met de kardankoppelingen, (de beruchte bolletjes) is van een andere aard, maar de oplossing ligt in dezelfde lijn, beter, steviger, harder materiaal, zo simpel kan het leven zijn!!! ;D

;)

Floris

juist, als iemand dan een keer kan meten wat de diameter van zo'n cardanbolletje is en de diameter van de as waar t bolleke op zit, dan weten we of een roco-bolleke misschien past. Rudy, heb je zo'n loc?

De wielen, dat klinkt naar een amerikaanse constructie, als iemand daar dus foto's en maten van heeft (wieldiameter, asdiameter, aantal tanden en diameter tandwiel)

Rangeerduivel

Citaat van: Floris op 01 november 2021, 19:25:41 PM
Rudy, heb je zo'n loc?

Ja Floris ik heb er 2, maar neem mij niet kwalijk dat ik eerlijk voor mijn mening uitkom, die van mij doen het sedert jaren nog steeds perfect, en ik heb niet de goesting, en zeker de tijd niet om ze open te smijten ten behoeve van anderen.
Vooral dat eentonig gezaag over steeds hetzelfde "van horen zeggen" hangt mij de Kl*** uit, al respecteer ik jouw inzet hier enorm...

;)

Floris

Oh, ja als ze t gewoon doen lekker dicht laten. Als t zo'n groot probleem is ligt er vast bij iemand anders wel eentje open.

krispy

Spijtig , heb de fotos ivm dit probleem vorige week gewist
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

janieburton

Citaat van: Floris op 01 november 2021, 19:25:41 PM

De wielen, dat klinkt naar een amerikaanse constructie, als iemand daar dus foto's en maten van heeft (wieldiameter, asdiameter, aantal tanden en diameter tandwiel)


Ik dacht dat ik dat ooit ook, die 2 halve assen constructie, heb gezien bij de Spaanse Ibertren of bij Electrotren op een aantal modellen
 

OlivierV

Citaat van: doomslu op 01 november 2021, 18:02:11 PM
Citaat van: gekendevent op 01 november 2021, 15:52:36 PM
... de leverancier is nog steeds niet met een degelijk blijvende oplossing gekomen. Telkens tandwielen opsturen is geen oplossing in mijn opinie maar een visje gooien en voor de rest geld opstrijken voor produkten die eigenlijk niet voldoen.

PS : als de reaktie teveel de waarheid aandoet mag ze verwijderd worden voor mijn part.
Ik ga het nog 1 keer zeggen, voor alle blinden en **** hier: de vervangtandwielen zijn van een ander fabricaat. Wat wil je nog meer? Gouden tandwielen?  >:(

Luc, momenteel durf ik met die 55ers met nieuwere constructie zelfs geen lange trein aan te hangen (max +- 4-5 rijtuigen).

Nu ik ga constructief zijn, vanavond gooi ik een 55 open, meet ik de boel zo nauwkeurig op en plaats de info hier.

@ Floris, heb je nog een idee bij welk Roco model Roco dit heeft voorgehad?
Ik weet dat voor de 23 etc het vervangonderdeel in principe hetzelfde onderdeel van LS Models goed zou zijn (constructie is identiek maar met een metalen bolletje).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Floris

Dank alvast! Dat roco cardanbolletje zit in zowat de helft van hun locs, is echt een standaard onderdeel.