Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

LS Models HLE 18 & 19

Gestart door the_gold, 22 september 2021, 16:29:21 PM

the_gold


ATBtrein

Hallo

kan er van de 1906 met Gf-koppeling een gewone koppeling geplaatst worden met de gebruikelijke buffers (door eventuele toebehoren)

Mvg

ATBtrein


 

the_gold

Je kan de GF koppeling gewoon lostrekken zoals een gewoon onderdeel, en vervangen door een gewone koppeling geloof ik. Toch om in een sandwish met 2 stuks 19 te rijden met M6. Anders zie ik er het nut niet van in  ;)

Deze week krijg ik mijn 2 stuks. Ik bekijk het nog eens als ik ze heb.

ATBtrein

hé dank je

het gaat mij er om dat ik een trein kan samenstellen met de buffers voorop, want in model vind ik het een beetje een raar aanzicht (en zeker zonder de buffers)

ik zal even mijn ogen richten op de werkelijkheid als ik in Oostende ben

Mvg
 

the_gold

#4
Dan neem je toch gewoon een hle 18 i.p.v een 19 Marnick? Die heeft wel buffers en een gewone koppeling. Een hle 19 ombouwen met buffers zou zonde zijn van een dure en mooie loc  :) ;)

Ik gok dat er geen reserve onderdelen bij de 19 zitten voor buffers, noch plaats om ze te bevestigen. Gewoon omdat het in werkelijkheid ook niet zo is.

Normaal zit er geregeld een hle 19 in de Oostende-Eupen nu als trek/duw loc dus de kans dat je een in Oostende ziet is er, maar in Brugge zie je er meer (Knokke-Blankenberge)



ronny-vdv

In Oostende ga je, volgens mij, geen reeks 19 vinden in Oostende.
De reeks 19 rijdt meestal naar Knokke en Blankenberge.
Mvg,

ronny-vdv

the_gold

Er draait ene mee in de Oostende-Eupen Ronny. Vorige week toch allesinds.

Metpetergaathetbeter


Jurgen

Citaat van: ATBtrein op 31 oktober 2021, 19:43:56 PM
Hallo

kan er van de 1906 met Gf-koppeling een gewone koppeling geplaatst worden met de gebruikelijke buffers (door eventuele toebehoren)

Mvg

ATBtrein

Ik dacht dat in MSM vermeld werd dat dit een vast onderdeel is, zonder nem-schacht aan die kant.

Zelf heb ik het model niet, dus kan ik het ook niet nakijken. Maar ik veronderstel dat we MSM wel mogen geloven hierin.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

the_gold

Iemand een artikelnr van de gf koppelingen?
Mijne zijn beiden licht beschadigd in de verpakking. Ik zou ze toch graag nog bestellen nu het nog kan.

Metpetergaathetbeter

zitten daar reserve buffers bij ,

the_gold

Voor zover ik zag wel Peter.

Metpetergaathetbeter

waarschijnlijk de helft van anders aangezien er maar 2 opzitten, bij mij eerdersomber gebleven 3 stuks 1815.1845 en 60 dacht ik

the_gold

Ik moet Jurgen bijtreden, er zit geen nem koppeling op de 19 de GF is louter voor de show. Al zit er bij de reserveonderdelen wel een gf voor in een nem koppeling te klikken en een soort van haak. Ik moet er het nut nog van opzoeken.