Licht uit bij Kibri??

Gestart door Peter, 07 november 2006, 11:27:46 AM

Peter

Volgens verschillende meldingen op het Eisebahn Kurier forum, onder andere, wordt er al sedert 4 ? 6 weken niets meer geproduceerd bij Kibri, en doet men enkel nog aan stock-verkoop.
Het personeel werd nog niet officieel op de hoogte gesteld, maar volgens dezelfde bronnen zou Faller in gesprek zijn om Kibri over te nemen
Wachten we maar af wat dit gaat worden.
Om eerlijk te zijn, de laatste paar jaar heeft Kibri niet veel nieuws op de markt gebracht, of je zou modellen die in andere kleuren of onder een andere samenstelling worden uitgebracht ook nieuw moeten noemen.
Met vriendelijke groeten
Peter

n/a

Kibri is door het al jaren dumpen van haar bouwdozen nu het zoveelste slachtoffer. Als je als merk toelaat dat je gedumpt wordt ga je uiteindelijk kopje onder op den duur. Want als niemand meer bereid is normale prijzen te betalen voor je produkten heb je een probleem.

janjozef

daar is inderdaad iets van aan, de verschillen bij de verkopers om bepaalde produkten kunnen soms immens oplopen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Tom

Maar ik denk dat Kibri nu ook nuet de mooiste bouwdozen aan bied of ben ik verkeerd?
Ze hebben wel veel mooie voertuigen.
Tom

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Tom

Maar ik denk dat Kibri nu ook nuet de mooiste bouwdozen aan bied of ben ik verkeerd?
Ze hebben wel veel mooie voertuigen.



Kibri had heel mooie huizen en station lokloodsen e.d
De kwaliteit was en is nog steeds perfect.
De laatste jaren zijn de huizen wat blijven steken en heeft men zich meer op treinen en auto bouwdozen gericht.
Er zijn echter nog voldoende mooie huizen over.

wim ysbeer

janjozef

Alleen heb ik de indruk dat er niet veel modelbouw meer bij was. je kon ze bijna ineensteken zonder nog lijm te gebruiken. Nu dat is persoonlijk ik bouw dan ook geen doosjes meer, geen plezier meer aan.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ysbeer

Ja je kunt ze zo tesamen steken,althans voor 80 %,maar wat is daar op tegen.
Alles past perfect.

wim ysbeer

tunnelmotor2000

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Ja je kunt ze zo tesamen steken,althans voor 80 %,maar wat is daar op tegen.
Alles past perfect.

wim ysbeer




Euhm op zich niks. Ik bouw toch al lang geen bouwdozen meer. Lekker zelf ontwerpen naar levensecht voorbeeld. Is v????l creatiever en arbeidsintensiever maar het resultaat is er ook naar.
 

ysbeer

Ja oke dat doe jij,maar dat betekend niet dat mensen die dat niet doen of kunnen minder zouden zijn.
Ik denk niet dat jij alle kanten van de modelbouw beheerst,niet waar.

wim ysbeer

n/a

Zou ik hier nog eens een oproep willen doen.

Indien iemand zou weten waar onderstaand Kibri model nog te verkrijgen laat het mij weten.
Artikel NR 8214  HAUS  " Waldburg



Spoorse groetjes

Tom

Mischien bij Van Biervliet, die hebben veel Kibri.
Tom

n/a

citaat:
Geplaatst door ysbeer

citaat:
Geplaatst door Tom

Maar ik denk dat Kibri nu ook nuet de mooiste bouwdozen aan bied of ben ik verkeerd?
Ze hebben wel veel mooie voertuigen.



Kibri had heel mooie huizen en station lokloodsen e.d
De kwaliteit was en is nog steeds perfect.
De laatste jaren zijn de huizen wat blijven steken en heeft men zich meer op treinen en auto bouwdozen gericht.
Er zijn echter nog voldoende mooie huizen over.

wim ysbeer



Ben het met je eens. Kibri had goede en leuke bouwdozen.
Nu maar hopen dat Vollmer niet de volgende wordt wat dan wordt de spoeling erg dun.

Groeten,
Davy



janjozef

goed dan gaan we nog enkel over naar zelfbouw, kan iedereen het plezier daarvan ontdekken.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Je hebt natuurlijk ook nog Auhagen en een aantal gebouwen van Piko
Auhagen bewijst dat je goede kwaliteit met een juiste prijs op de markt kan brengen, alhoewel volgens mij, deze twee merken veel meer verkocht worden en gekend zijn in Duitsland.
Met vriendelijke groeten
Peter

T03

Spijtig.... alhoewel ik aan zelfbouw doe kan ik me best voorstellen dat de meesten onder ons bouwdozen hebben gekocht in onze prille beginjaren en dat de dag van vandaag het voor beginners alsmaar moeilijker wordt. Het bewijst nog is te meer de crisis in de sektor.

Treurende groetjes.
Marc
"I have a train riding in my brain"